מאמרים וכתבות

עלות פרסום ברשתות חברתיות

על מהפכת הרשתות החבריות בכל הנוגע לפרסום עסקים, כיצד תוכלו לפרסם את עצמכם ברשתות החברתיות, וכמה זה עולה לכם?

העולם שלנו ללא ספק עובר שינוי אדיר ב-20 השנים האחרונות. המבוגרים יותר עדיין זוכרים איך פעם, לפני האינטרנט ועידן הרשתות החברתיות, פרסומות היו מנת חלקן של הטלוויזיה, הרדיו, העיתונים ושלטי החוצות. היום כללי המשחק השתנו לחלוטין, ובעלי עסקים רבים מפרסמים ומקדמים את העסק בכל מיני דרכים, ברשתות החברתיות בכלל, ובפייסבוק ואינסטגרם בפרט, שנחשבות ללא ספר הרשתות המובילות כיום.

האפקטיביות של פרסום ברשתות חברתיות מוכיחה את עצמה כמצליחה, ותופסת מקום של כבוד בערוצי השיווק כיום בארץ ובכל רחבי העולם. היכולת להגדיר במדויק את קהל היעד (מה שנקרא "לטרגט") ולהציע לו את מה שמעניין אותו, באמצעות קמפיין בתשלום (נפרט בהמשך) בהחלט מניבה פירות מצוינים. אז מה האפשרויות שלכם בפרסום ברשתות החברתיות?

על פרסום אורגני ופרסום ממומן ברשתות חברתיות

  • פרסום אורגני – פרסום ללא תשלום אותו ניתן לעשות באמצעות הדף העסקי שלכם ובאמצעות קבוצות רלוונטיות. הגישה לגבי פרסום בקבוצות לא מאוד מאפשרת, אבל כן ניתן לשלב מענה מקצועי וייעוץ, שלחלוטין מפרסם את העסק בעקיפין. בפרסום בפייסבוק הוא בחינם, כלומר לא צריך לשלם לפייסבוק, אבל כן ניתן וכדאי להיעזר באנשי מקצוע לבניית אסטרטגיה שיווקית, תכנון פוסטים וכתיבתם בפועל.

עלות פרסום בפייסבוק עבור עמוד עסקי, יכולה להיות בין 1000 שקלים בחודש עבור 10 פוסטים בלבד, ללא אסטרטגיה ותוכנית שיווקית מוגדרת, ויכולה להגיע גם לאלפי שקלים בחודש, כשמדובר על עסק גדול עם המון עוקבים, ונדרש להעלות תכנים אטרקטיביים בתדירות גבוהה. היתרון של פרסום אורגני הוא בעיקר בחשיפה לטווח ארוך, בניית קהל עוקבים וכלי נהדר שעוזר לשמור על יציבות נראות העסק.

  • פרסום ממומן בפייסבוק – פרסום בתשלום באמצעות קמפיין – אתם , ביחד עם אנשי מקצוע, מגדירים מראש מה המוצר שתרצו למכור ולהעלות עבורו את החשיפה, מי קהל היעד, מה משך הקמפיין ומה התקציב המיועד. אתם יכולים להגדיר תקציב של 25 שקלים ביום למשך חודש, ותקציב של 1000 שקלים ביום למשך שלושה ימים. המודעה תופיע לקהל המתעניינים, והם ילחצו לרכישה או קבלת פרטים נוספים (תלוי במוצר), ויוכלו לנחות בדף נחיתה, באתר שלכם, או בטפס ייעודי למילוי פרטים (מה שנקרא – ליד).

היתרון של פרסום ממומן הוא בתוצאות המיידיות שלו. אתם יכולים למדוד את האפקטיביות שלו בקלות ואת ההשפעה שלו על התנועה בעסק. יתרון חשוב נוסף הוא היכולת להגדיר את גובה התקציב ו"לשחק" איתו כמה שבא לכם, כדי להבין מה מוכר הכי טוב, כמה ואיך.

גם באינסטגרם אתם יכולים לפרסם אורגנית ולהגיע לחשיפה באמצעות האשטגים, וכמובן פרסום ממומן באינסטגרם עובד בדומה לפייסבוק, החברה האם של אינסטגרם. אתם יכולים לפרסם ברשתות חברתיות נוספות כגון טיקטוק, טוויטר, לינקדאין, הפעם בחרנו להתמקד בפייסבוק ובאינטגרם מכיוון שהן לחלוטין מהוות היום ערוצים מרכזיים לפרסום עסקים בכל העולם, וזה עובד יופי.

עלות פרסום ברשתות חברתיות

הפואנטה – כמה זה עולה לכם?

נכון שישנם משתנים רבים שעוזרים להגדיר מה התקציב שתשקיעו בסופו של דבר בפרסום בכלל ובפרסום ברשתות חברתיות בפרט. בכל זאת, בחרנו לתת לכם סקירה של עלות פרסום באינטרנט על מנת להשקיע בפרסום ברשתות החברתיות:

  • עלות מיתוג עסק קטן – בין 1000-3000 שקלים, תלוי אם מדובר במיתוג ויזואלי בלבד, או גם פוקוס על הערכים המיתוגיים של העסק, אותם תרצו להעביר בפרסום.
  • עלות מיתוג עסק בינוני – בין 1500-5000 שקלים, וגם כאן אפשר לבחור אם הולכים על ויזואלי בלבד או גם הגדרת המיתוג הערכי.
  • עלות פרסום פוסטים בפייסבוק – משרד פרסום מוביל יכול לגבות 200 שקלים על פוסט, כשהם נרכשים בחבילות של מינימום 10. עסק קטן יכול לגבות הרבה פחות, בין 50-100 שקלים לפוסט.
  • עלות קמפיין קידום ממומן – פה יש לחלק את ההוצאות לתקציב המוקדש לקמפיין עצמו, ולתשלום עבור החברה שמספקת את השירות המקצועי. על ההוצאות פירטנו למעלה יותר, משרד פרסום אינטרנטי יכול לגבות עבור קמפיין החל מ-1000 שקלים וגם כאן זה יכול להגיע לאלפי שקלים, תלוי במוצר ובפרמטרים נוספים.
עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר