מאמרים וכתבות

פרסום בפייסבוק - מדריך

פייסבוק הוקמה אמנם כדרך להפיג את השעמום של סטודנטים מהרווארד ובראשם כמובן מארק צוקרברג, אולם תוך זמן קצר לאחר שנפתחה לציבור הרחב (ב- 2006) היא הפכה לרשת החברתית הגדולה ביותר והמשפיעה ביותר, ולאחר שההמונים הגיעו אליה מיהרו להצטרף גם המפרסמים – כך שכיום פרסום בפייסבוק הוא חלק בלתי נפרד, ולפעמים אפילו משמעותי במיוחד, בארגז הכלים של כל משרד פרסום שמכבד את עצמו.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

למה כדאי לפרסם בפייסבוק?

הסיבה העיקרית לכדאיות הפרסום בפייסבוק היא כי כמעט כולם נמצאים שם, וכי רבים מבין משתמשי הרשת החברתית מבלים בה שעות רבות מדי יום – כך שסביר להניח כי גם אתם תוכלו לפגוש את קהל היעד שלכם בפייסבוק.

הנתונים מובהקים: על פי דירוג אלקסה (החברה המודדת את התעבורה באינטרנט), פייסבוק הוא האתר השני מבחינת הפופולאריות שלו בישראל (אחרי גוגל, על שתי האפשרויות שלו, google.com ו- google.co.il), ועל פי נתוני פייסבוק עצמה, נכון לאביב 2013 השתמשו בה 4 מיליון ישראלים בחודש, כשמתוכם 2.4 מיליון איש עשו זאת מדי יום! (וחלקם למשך שעות רבות מדי יום…)

סיבה טובה נוספת להשקיע בפרסום בפייסבוק היא היכולת להגיע לפילוחים מדויקים מאוד, ובזכות כך להחזר השקעה (ROI) גבוה.

בנוסף ניתן לפרסם בפייסבוק שירותים, מוצרים, עסקים, ארגונים ובעצם להעביר כל מסר שהוא גם ללא מודעות אלא באמצעות דפים עסקיים או קבוצות, וגם זו כמובן סיבה טובה להשתמש ברשת החברתית למטרות שיווקיות, כששכירת שירותיו של משרד פרסום מבטיחה אפקטיביות גבוהה במיוחד.

גם הפוטנציאל הוויראלי שיש בפייסבוק קורץ למפרסמים רבים, שהרי החלום הרטוב של כל מי שיוצר קמפיין הוא שהמודעה או התוכן יעברו מפה לאוזן ומפיד לפיד בלי שהוא יצטרך להתאמץ או להשקיע בכך כסף רב.

פרסום ממומן בפייסבוק – כיצד נקבעת העלות?

כל מפרסם מחליט כמה משאבים להקצות עבור כל קמפיין, כשמערכת הפרסום של פייסבוק מאפשרת לו לקבוע הן תקרה יומית (כלומר מה הסכום המקסימלי שהוא מוכן להשקיע מדי יום בפרסום בפייסבוק) והן רף עליון לתשלום על כל קליק (התשלום עבור פרסום ממומן בפייסבוק, בדומה לגוגל אדוורדס, הוא לא על פי חשיפה אלא על כל הקלקה על המודעה).

ככל שהתחרות עזה יותר (מידת התחרותיות נקבעת על פי קהל היעד אליו פונה המודעה), כך תצטרכו להעלות את הרף, כדי שהמודעה שלכם תופיע בפני הגולשים שהגדרתם כקהל יעד – אולם בסך הכל ניתן ליצור קמפיינים אפקטיביים מאוד בפייסבוק גם בעלויות נמוכות יחסית.

עוד כדאי לדעת שמבחינה טכנית יצירת קמפיין פרסום בפייסבוק הוא פעולה פשוטה ואינטואיטיבית – אולם מבחינה תוכנית יש להקדיש תשומת לב רבה למודעה ועוד יותר מומלץ להיעזר במשרד פרסום בעל ניסיון ומיומנות בשיווק ברשתות חברתיות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

יצירת מודעות פרסום בפייסבוק – דגשים חשובים

גם המודעות, המופיעות לצד הפיד, וגם הסיפורים הממומנים ("Suggested Posts") המופיעים בתוך הפיד עצמו, מוגבלים מבחינת היקף הטקסט, ועל כן חשוב מאוד להיות ממוקדים במיוחד ומדויקים להפליא.

חשיבות מיוחדת יש לתמונה המלווה את הטקסט, ולהרמוניה ביניהם – אם תמונה באופן כללי שווה אלף מילים, הרי שתמונה נכונה במודעת פייסבוק עשויה להפוך אותה לסיפור הצלחה של ממש.

בנוסף, יש לבחור היטב את הדף אליו יופנו אלה שיבחרו ללחוץ על המודעה. מחקרים רבים מגלים כי קמפיינים המפנים אל עמוד בפייסבוק נהנים מיחס עלות תועלת משתלם יותר, ובמידה ניכרת, ביחס לקמפיינים המשגרים את המקליקים אל עמוד חיצוני, אולם באופן טבעי לכל קמפיין ישנו דף יעד אופטימלי אחר.

עוד כדאי לקחת בחשבון שגולשי הפייסבוק אינם נוהגים לרכוש מוצרים בזמן השהות ברשת החברתית, כך שכדאי מאוד לתת עדיפות למסרים היוצרים עניין ולא לכאלה המוכרים מוצר זה או אחר או שירות כלשהו.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר