מאמרים וכתבות

מה משפיע על עלויות הפרסום בעולם הפרסום הממומן?

כידוע, פרסום ממומן זה פרסום שנועד להביא תוצאות, על פי הסכומים שאותם משקיעים בקמפיינים דיגיטליים. אבל יש לזכור שלא כל הקמפיינים הממומנים מנוהלים באותה היעילות וכמובן יש הבדלים בין הפלטפורמות השונות. נסביר על עלויות הפרסום בפלטפורמות החזקות, מה המשמעות של פרסום ממומן בגוגל, בפייסבוק, באיזה פרסום עדיף להשתמש ועוד.

עלויות הפרסום בעולם הפרסום הממומן

כמה באמת עולה לפרסם בגוגל

יש לא מעט תשובות אפשרויות לשאלה כמה עולה פרסום ממומן בפייסבוק וכמה עולה פרסום בגוגל. נתחיל עם כל מה שצריך לדעת לגבי גוגל, פלטפורמת חיפוש המידע המובילה באינטרנט. על פי רוב, אי אפשר לצפות לתוצאות מעולות בגוגל, בתקציב זעום וחד פעמי. היעילות נוצרת בתהליך של שיפור קמפיינים תוך כדי תנועה. ככלל, ככל שאפשר להשקיע יותר בתקציב הפרסום בגוגל, כך התוצאות תהיינה טובות יותר. על דבר אחד אסור להתפשר, על איכות הקמפיין. ניהול טוב של קמפיין בגוגל חותר לכך שעל כל שקל שמשקיעים, מרוויחים יותר משקל אחד.

כל משרד שיווק שמבין בדיגיטל יכול לכתוב אלפי מילים על היתרונות של קידום בגוגל. אבל באופן כללי, החוזק של גוגל זה שהיא יודעת המון על העדפות הגולשים, היא יודעת את ההיסטוריה של החיפושים שלהם, לאילו אתרים הם נכנסים, אילו מוצרים הם קונים וכן הלאה והלאה. ולכן, ברגע שמקימים קמפיין ממומן על בסיס הפלטפורמה הזאת, רותמים כוח עצום של ידע ואנליטיקה. אפשר להגיע ללקוחות הרלוונטיים ביותר, כפי שאף קמפיין פרסום מסורתי לא יכול היה להשיג.

התוצאות הממוקדות הללו הן שיוצרות מה שנקרא בלשון המקצועית החזר על ההשקעה. ככלל, נהוג שעסק יגדיר לעצמו מהו תקציב הפרסום שהוא רואה לנכון. הדבר נקבע בדרך כלל על בסיס מחזור המכירות כך שעסק שנמצא בגדילה, לרוב ישקיע יותר ויותר פרסום. כל עסק יוכל לדעת כמה לפרסם בגוגל רק לאחר שתתקבל החלטה לגבי שיעור ההשקעה הכולל בפרסום. לאחר מכן, צריך להחליט דרך אילו פלטפורמות לפרסם (אפשר כמובן לבצע שילוב). אז לסיכום – מודעות בגוגל פונות ללקוחות שהם לרוב יהיו "בשלים", יש להם צורך קיים והם לא צריכים שכנוע חזק לקנות את המוצר או את השירות שלנו. המודל של פייסבוק לרוב עובד קצת שונה, ולכן נעבור לדבר על הדגשים שבו.

כמה באמת עולה לפרסם בפייסבוק

אם תבקשו מנציגי חברת פרסום באינטרנט לתאר את כל היתרונות של פרסום בפייסבוק, הרשימה תהיה ארוכה מאוד. אבל באופן כללי, קמפיין ממומן על בסיס פייסבוק יכלול טכניקת פרסום שמרנית באופן מפתיע. כלומר, לפייסבוק יש לא מעט ידע אודות הגולשים שלה, אבל מודעות רבות לא מבוססות על בשלות הלקוח אלא על "לעורר צורך" כלומר המפרסמים בפייסבוק פונים לקהל רחב, תוך חתירה למשוך את הלקוח לבצע רכישה או קבלת שירות בתשלום.

כמובן שהתמונה קצת יותר מורכבת מזה, וניתן לנהל קמפיינים מגוונים. ניתן לתמחר מודעות לפי מספר הופעות בפייסבוק, על פי קליקים, בתדירות גבוהה או נמוכה, בפנייה לקהל יעד ממוקד ועוד. מחירי הפרסום נעים בין דולרים בודדים ליום לבין עשרות דולרים ליום, לכל מודעה ופרסום.

לסיום, פרסום מממן בפלטפורמות המובילות, פייסבוק וגוגל, משיג חשיפה גבוהה. שני הערוצים הללו הם במידה רבה ערוצים משלימים. תחילה יש להגדיר יעד פרסום, יש להחליט מהו תקציב הפרסום האפשרי לכם (למשל על בסיס אחוז מההכנסות). חשוב לא פחות לנהל את הקמפיינים בצורה מקצועית על מנת להשיג את מקסימום אחוזי ההמרה ומקסימום החזר עבור ההשקעה.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר