מאמרים וכתבות

פרסום ממומן בגוגל

גוגל הוא אמנם קודם כל מנוע חיפוש, אבל בפועל הוא גם שטח פרסום שעשוי להיות אפקטיבי מאוד. באמצעות פרסום ממומן בגוגל ניתן להגיע לגולשים רבים מאוד, באופן מידי, גם בלי אתר אינטרנט מושקע ויקר (ולמעשה גם בלי אתר בכלל). למי כדאי במיוחד לבחור באפיק השיווקי הזה? על מה חשוב להקפיד כשיוצרים קמפיין כזה? ואיך אפשר להפיק מקסימום תועלת מהפרסום הממומן? לפניכם כל התשובות המפורטות.

מתי כדאי לבצע קידום ממומן בגוגל?

לפני פירוט היתרונות והתועלות, חשוב להדגיש: הופעה בדפי תוצאות החיפושים בגוגל בחלק של המודעות הממומנות (בראש העמוד או בחלק התחתון שלו) לא זהה להופעה בתוצאות האורגניות (כלומר האתרים שגוגל מעניק להם דירוג גבוה). הגולשים נוטים לייחס רמת אמון גבוהה יותר לתוצאות מהסוג השני, ובנוסף כשאתר מצליח לזכות באמון של גוגל ומציע ערך אמיתי לגולשים הוא ימשיך לזכות בחשיפה גבוהה לטווח ארוך – לעומת האפיק של פרסום בגוגל ממומן שבו ברגע שתפסיקו להשקיע כבר לא תופיעו כמובן בתוצאות החיפושים.

למרות זאת עסקים רבים מקצים משאבים גם לטובת קידום ממומן – והסיבה לכך היא שמדובר במסלול עם פוטנציאל ל-ROI גבוה (ובפרט אם מפקידים את הקידום בידי אנשי מקצוע מנוסים של חברת פרסום באינטרנט).

במיוחד מתאימה האופציה הזו לעסקים בתחילת הדרך, עד שהאתר יבסס את המעמד שלו, לעסקים קטנים שלא רוצים להשקיע באתר, כשרוצים למשוך לקוחות באופן מידי וגם לטובת יצירת עניין סביב מבצע נקודתי או מוצר ספציפי.

פרסום ממומן בגוגל

המרכיבים החשובים של פרסום ממומן בגוגל

פרסום ממומן בגוגל מתבצע באמצעות גוגל אדוורדס, ממשק אינטואיטיבי וידידותי מאוד למשתמשים שבנתה גוגל למטרה זו. למרות קלות השימוש, קידום בגוגל אדוורדס הוא משימה למקצוענים – כדי שיתקבלו כל ההחלטות הנכונות, וכל שקל שמושקע בפרסום יניב מקסימום תועלת.

לכל קמפיין 3 מרכיבים עיקריים: המודעה עצמה, הצעות המחיר והיעד שאליו מופנים הגולשים כשהם לוחצים על המודעה.

איך להגיע למודעה המניעה ביותר לפעולה?

המודעה עצמה חייבת להיות חדה ובעיקר מניעה לפעולה. מומלץ להתמקד בתועלת ללקוח ולאו דווקא ביתרונות של העסק או המוצר, אם כי חשוב להזכיר גם את מה שמבדל אתכם מהמתחרים. הטקסטים במודעות – הכותרת + התיאור – קצרים ולכן הניסוחים חייבים להיות מדויקים מאוד. בדרך כלל כל קמפיין יכלול 2-3 גרסאות דומות של אותה מודעה, עם הבדלים מסוימים, כך שאפשר יהיה לבחון מי מהן האפקטיבית ביותר ולהישאר איתה לאחר זמן מה.

איך לתכנן נכון את הצעות המחיר?

הצעות המחיר כבר מחייבות ניסיון רב ובקיאות של ממש – כדי שלא תשלמו יותר מדי, ומצד שני תציעו סכום גבוה מספיק לכל לחיצה על המודעה כדי להופיע בעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. חשוב גם לבחור נכון את מילות החיפוש שעבורן תופיעו בפני הגולשים, כשלבחירה זו יש השפעה משמעותית על ניצול התקציב: מצד אחד יש ביטויים שגולשים רבים מחפשים אבל גם עסקים רבים רוצים לפרסם עבורם, ולכן יש צורך בהצעת מחיר גבוהה, ומצד שני יש ביטויים פחות פופולריים אבל גם פחות תחרותיים ושם אפשר לזכות בחשיפה רבה יותר.

לאן להפנות את הגולשים?

המרכיב השלישי הוא כאמור היעד שאליו מגיעים הגולשים. כשיש לעסק אתר אפשר להפנות לאחד הדפים בו, בהתאם למטרת הקמפיין, ובמקרים אחרים הגולשים יופנו אל דף נחיתה ייעודי (שאותו אפשר לבנות בקלות ובעלות מינימלית).

עם משרד פרסום אינטרנטי בעל ניסיון לגבי פרסום ממומן בגוגל, מובטח לכם תכנון מדויק של כל קמפיין, על בסיס הגדרת מטרות רצויות – ובהתאם בחירת היעד שאליו כדאי לשלוח את הגולשים, המודעה שתעשה זאת בהצלחה והמחיר שנכון לשלם עבור אותה מטרה.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר