מאמרים וכתבות

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

עסקים קטנים מתמודדים עם אתגרים גדולים מאוד: מצד אחד תקציב מוגבל ולכן קושי מובן להשקיע סכומים גבוהים בשיווק. ומצד שני תחרות קשה, כולל מול שחקנים עם היקפי פעילות נרחבים ולכן יכולת לפרסם את עצמם בקנה מידה משמעותי.

הדיגיטל, שהנתח שלו בעוגת הפרסום הכללית עולה באופן קבוע משנה לשנה, משנה את המצב. בזכות האינטרנט יכולים גם עסקים קטנים, ואפילו קטנים מאוד, להשקיע מעט כסף – ולזכות לתמורה משתלמת בדמות לקוחות חדשים רבים. כדי לעשות זאת, מומלץ לפעול בדרכים הבאות:

שיווק ברשתות חברתיות

כולם יודעים שרשתות חברתיות הן גם זירות פרסום לכל דבר. במיוחד אפשר לנצל את החשיפה היפה שזוכים לה חשבונות מעניינים בפייסבוק ובאינסטגרם, אבל בכל מקרה המפתח לבחירת הרשת החברתית האידיאלית הוא אופי הפעילות של העסק, וכנגזרת מכך המקום שבו נמצא קהל היעד שלו.

שימו לב: הפעילות ברשתות החברתיות יכולה להיות אורגנית – כלומר העלאת תכנים שיגרמו ללקוחות הפוטנציאליים לראות בעסק שלכם מקור סמכות, וגם מקום שכדאי להגיע אליו ו/או ליצור איתו קשר. הפעילות יכולה לכלול גם קידום ממומן, בין אם בצורת פרסומות ובין אם דרך תשלום עבור העלאת החשיפה של פוסט כזה או אחר. בכל מקרה הדגשים העיקריים לפעילות שיווקית מוצלחת ברשתות חברתיות הם בידול מהמתחרים, דיבור בגובה העיניים, הקפדה על אינטראקציות נכונות עם לקוחות (למשל תגובות ענייניות ומפורטות לשאלות ואפילו לביקורות) וכמובן תוכן מעניין.

כשבוחרים באופציה של קידום ממומן באים לידי ביטוי היתרונות כבדי המשקל של שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים: היכולת לפלח במדויק את הקהל שהתוכן יוצג בפניו, הנתונים המלאים אודות הצלחת כל פרסומת (כך שתוכלו לדעת מה עובד על הלקוחות ומה פחות) ובהתאם יחס העלות-תועלת המשתלם מאוד.

שיווק דיגיטלי לעסקים קטנים

יוטיוב

הפופולריות של יוטיוב מהווה פלטפורמה מוצלחת מאוד שאפשר לנצל לטובת קידום עסק קטן. גם בערוץ זה ניתן לשלב בין פעילות אורגנית – סרטונים שיחשפו את העסק בצורה מחמיאה – לבין פרסומות.

המפתח הוא התאמה מדויקת של סוג התוכן לערך המוסף שלכם. האפשרויות רבות ומגוונות: מדריכים מצולמים, סרטונים שמספקים מענה מקצועי לשאלות בתחום הפעילות של העסק, המלצות של לקוחות, תיעוד של העבודה שמתבצעת ע"י אנשי העסק ועוד.

כדאי לדעת שניתן ליצור סרטונים כאלה גם בלי משרד פרסום באינטרנט, בעיקר על בסיס ניסוי וטעייה. חשוב מאוד להקפיד על איכות הסאונד ורצוי גם להוסיף כתוביות, ועוד דגש הוא לבחור שמות נכונים לסרטונים ולשבץ מילות מפתח חשובות גם בהם וגם בתיאורים של כל סרטון.

בלוג

פייסבוק, אינסטגרם, טוויטר וכו', וגם יוטיוב, מציעות פלטפורמה הומת אדם כשסביר להניח שגם הלקוחות הפוטנציאליים שלכם מסתובבים שם. מצד שני מי שקובע את הכללים הם בעלי האתרים, והאינטרסים שלהם לא תמיד חופפים לשלכם. כך למשל עשויה פייסבוק להגביל את החשיפה של תוכן אורגני כדי לאלץ בעלי עסקים לשלם עבור תוכן מקודם או פרסומות.

בהתאם כדאי לפעול במקביל גם בערוצים אחרים, שבהם יש לכם שליטה מלאה על המצב – ובפרט לבנות בלוג. אם המטרה היא בלוג מקצועי שמתעדכן בתדירות גבוהה ומצליח להניע לקוחות לפעולה, כדאי להיעזר בשירותיה של חברת פרסום באינטרנט. עבור עסקים קטנים מאוד ישנה גם האופציה לפתוח בלוג באופן עצמאי, באמצעות מערכות ניהול תוכן ידידותיות למשתמש כמו WIX או וורדפרס, גם בלי משרד שיווק דיגיטלי.

אם בחרתם לתפעל לבד את הבלוג, כדאי להתחיל עם גיבוש תוכנית תוכן ארוכת טווח. פשוט תחשבו על כל הנושאים שעשויים לעניין את הלקוחות שלכם, ומתוך כל נושא כזה בנו כותרת אטרקטיבית. על-מנת שהבלוג אכן יניב את התוצאות הרצויות חשוב לעדכן אותו לפחות פעם בשבוע – בין אם בכוחות עצמכם ובין אם בעזרת אנשי מקצוע שזו המומחיות שלהם.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר