מאמרים וכתבות

מה היא הפלטפורמה המומלצת ביותר לפרסום?

במרחבי האינטרנט ניתן למצוא מגוון רחב של פלטפורמות פרסום. בעזרתן אפשר לקדם כל מוצר או שירות באשר הם. בחלק מהפלטפורמות ניתן לשלב מודעות וגם ליצור תוכן ולהציג אותו, בצורת של קידום אורגני. רוצים לדעת מה היא הפלטפורמה המומלצת ביותר לפרסום כיום? אנו בטוחים שתגלו עניין רב בדברים הבאים לגבי פלטפורמות, יתרונות, מאפיינים ומה שביניהם.

מה היא הפלטפורמה המומלצת ביותר לפרסום?

גוגל אדוורדס – הכי נפוץ

אף אחד לא צריך שיציגו לו את גוגל, מנוע חיפוש שהוא גם עולם שלם בפני עצמו. ובכל זאת, כדאי לומר כמה מילים על פרסום ממומן בגוגל. פלטפורמת הפרסום מבית גוגל, כלומר גוגל אדוורדס, נחשבת לאחת היעילות אם לא היעילה ביותר שקיימת כיום. רבים סבורים כי היא הנפוצה ביותר, אך היא גם מגוונת מאוד. על אותה פלטפורמה ניתן לפרסם ולהציג קמפיינים דרך אין ספור אתרים ובתוך אין ספור אפליקציות. לא מדובר רק על פרסומות שמוצגות בחיפושי גוגל (חיפוש ממומן), אלא גם באתרי נישה, בבלוגים, בפורטלים, בדפים של רשתות חברתיות ועוד.

פרסום בפייסבוק – ענקית הפרסום החברתית

אם את גוגל אין שום צורך להציג, אז אנו די בטוחים שגם השם פייסבוק לא מצריך מאיתנו לומר מה זה בדיוק ומה קורה שם. הפלטפורמה החברתית המובילה בעולם, אפילו אם רשמה ירידה מסוימת לאור עליית הפלטפורמות הצעירות יותר, עדיין נחשבת לאחת משתי ענקיות הפרסום המקוון. צריך לזכור שהמטרה של הפלטפורמות היא לייצר מרחב שדרכו מפרסמים, בעלי חברות ובעלי מותגים, יוכלו להגיע לחשיפה מול קהל היעד. וכפי שלגוגל יש אלגוריתמים חכמים משלה, כך גם לפייסבוק. פרסום ממומן בפייסבוק מאפשר גם הוא לנתח הרגלי משתמשים, העדפות ומאפיינים סוציו דמוגרפיים ואחרים. בעזרת המידע שנאסף, הגולשים נחשפים לקמפיינים המותאמים להם והרלוונטיים עבורם ביותר.

קמפיין תלוי קהל יעד

כלל אצבע חשוב, שהיה נכון עוד בתקופת העיתונים ונכון גם בעידן המקוון, זה שיש להבין את קהל היעד. בהתאם לקהל היעד שלכם, לערוצים שבהם הוא משתמש, כך צריך לבנות את הקמפיין המתאים, לפלטפורמה המתאימה. משרד שיווק מוביל מציין כי לצד שתי הענקיות ישנן עוד פלטפורמות חשובות ביותר ומומלצות לפרסום. כל למשל יוטיוב ואינטסטגרם, אולם ההובלה עדיין שייכת לשתי הגדולות.

כמו כן בקמפיינים שמופנים לקהלי יעד ספציפיים, אפשר כמובן לשקול ערוצים אחרים, כגון טיק טוק (לצעירים), או לינקדאין (לקידום מוצרים לשוק העסקי, B2B). כדאי רק להזכיר שמותגים שפונים לשוק הבין לאומי עשויים לפעול דרך ערוצים שלא בהכרח פופולריים בישראל, אך נחשבים למאוד חזקים ופופולריים מעבר לים. טוויטר למשל, לא זוכה להצלחה בישראל אולם בארה"ב ובמדינות נוספות, יש לרשת הזאת ערך פרסומי רב. גם ערוצים כמו Pinterest עשויים לבוא בחשבון וכן גם יאנגו, עבור קהל יעד כגון דוברי רוסית.

דוחות שעוזרים לשפר קמפיינים

הפלטפורמות המומלצות ביותר והגדולות ביותר, מביאות ערך נוסף. הן יכולות להעביר את המסר הפרסומי לקהל יעד רחב או לקהל יעד ממוקד (לפי הצורך), אבל גם עוזרים לשפר קמפיינים. חברת פרסום באינטרנט יודעת כיצד להשתמש בדוחות ובסטטיסטיקה על מנת למדוד יעילות של קמפיין, תוך כדי תנועה. אפשר למדוד הצלחה של קמפיין, לשפר אותו, לדייק אותו, ולקבל תמונת מצב אמינה של החזר על ההשקעה.

אם כן, ראינו כי באינטרנט יש לא מעט פלטפורמות פרסומיות זמינות וטובות. ועדיין, רחוק היום שאפשר יהיה לומר שתקציב הפרסום מתחלק באופן שווה בין כלל הערוצים. אין ספק, גם ב–2022 פייסבוק מצד אחד וגוגל מצד שני, יודעים לפלח את הלקוחות להגיע אליהם בצורה הטובה ביותר.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר