מאמרים וכתבות

מהו פרסום ממומן בפייסבוק?

פייסבוק אמנם החלה את דרכה כרשת חברתית, אם תרצו "הרשת החברתית" בה"א הידיעה, אבל לאורך השנים נרשמו בה לא מעט אינטראקציות עסקיות ובפרט היא מהווה פלטפורמה מצויינת לשיווק באינטרנט – וזאת הודות לכלים הפרסומיים שיצרו מארק צוקרברג ואנשיו, ובראשם כמובן פתיחת דף עסקי בפייסבוק. אופציה נוספת, שהופכת רווחת יותר ויותר ומשתלמת יותר ויותר, היא פרסום ממומן בפייסבוק.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

למה לפרסם בפייסבוק?

לשאלה למה להשקיע בפרסום ממומן בפייסבוק תשובה פשוטה: כי כולם שם. על פי נתונים שפרסמה פייסבוק בסוף שנת 2013, גלשו בה מדי חודש לא פחות מ- 3.8 מיליון ישראלים, כשמתוכם 2.7 מיליון נכנסו לרשת החברתית מדי יום (וללא מעט שעות מדי יום…). בנוסף כדאי לקחת בחשבון בעת שמתכננים את הפרסום בפייסבוק את הנתון הבא: 3 מכל 4 משתמשים בפייסבוק עושים זאת דרך סמארטפון, כך שבאופן טבעי חשוב מאוד להתאים את הקמפיינים הממומנים לגלישה דרך סלולרי.

במקביל, אנשי הרשת החברתית משקיעים משאבים רבים בהגדלת ההכנסות מפרסומות (ובפרט, אגב, דרך הסלולר) כך שלמפרסמים בפייסבוק קל יותר להגיע לקהל יעד מפולח היטב, ובאופן כללי פרסום ממומן בפייסבוק נחשב לאחד האפיקים המשתלמים ביותר.

איך מתבצע פרסום בפייסבוק?

פרסום בפייסבוק באמצעות LIKEמערכת הפרסום של פייסבוק היא כאמור בעלת יכולות פילוח מעולות והשימוש בה פשוט למדי מבחינה טכנית. מבחינה תוכנית, יחד עם זאת, הדרך הטובה ביותר להשיק קמפיין שכזה היא בעזרת משרד פרסום המתמחה בשיווק באינטרנט ובפרט בכל הקשור לפרסום דרך הרשת החברתית – שכן המלחמה על תשומת הלב של משתמשי פייסבוק קשה, לרובם יש פיד גדוש ועמוס כל טוב ומידע מכל המינים וכל הסוגים ועל מנת שמודעה מסוימת תתבלט היא חייבת להיות ממוקדת מאוד, מדויקת להפליא, יצירתית ומשכנעת במיוחד.

הפילוח הוא על פי גיל, מין, מיקום גיאוגרפי, תחומי עניין (שאותם פייסבוק מזהה בקלות ובדיוק רב) ומצב משפחתי (כך שלמשל תקליטן שרוצה לפרסם מבצע לזוגות מתחתנים יכול להציג מודעה רק לאלה שמוגדרים כמאורסים). אופציה נוספת היא פילוח על פי רמת האינטראקציה החברתית – למשל לפרסם רק על הקיר של חברים של חברים, או לפרסם רק למי שעדיין לא נרשם לדף העסקי של המפרסם (שכן אלה שכן רשומים לדף זה ממילא נחשפו למסרים הפרסומיים בצורה ישירה).

כל בחירה של מאפיין ספציפי במסגרת פרסום ממומן בפייסבוק מאפשרת למפרסם לראות מיד מה גודל קהל היעד שמתאים להגדרות ועל כן עשוי להיחשף למודעה – ולהחליט אם הפילוח ממוקד דיו או שמא כדאי לפנות לקהל עוד יותר ספציפי (או לחילופין להרחיב מעט את ההגדרות כדי לא להגיע למעט מדי אנשים).

המודעה אותה ניתן לפרסם בפייסבוק כוללת כותרת, תמונה קטנה (שרוחבה 110 וגובהה 80 – רצוי מאוד לבחור תמונה שממלאת את כל המלבן המוקצה לה) וטקסט ממוקד. יצירת סינרגיה עוצמתית בין שלושת אלה תבטיח החזר על ההשקעה, ומי שלא ניחן ביכולות קריאטיביות יכול כמובן להיעזר במשרד פרסום.

בנוסף ניתן לבחור את המקום אליו תוביל לחיצה על המודעה – דף עסקי בפייסבוק, אירוע ספציפי שיצר המפרסם או תכנים פייסבוקיים אחרים שלו, או לחילופין אתר מחוץ לרשת החברתית (לרוב אחד הדפים באתר של המפרסם או דף נחיתה שנבנה במיוחד עבור קמפיין ספציפי).

מומלץ בחום להעלות שתיים או אפילו שלוש מודעות שונות עבור אותה מטרה, ולבחון באופן שוטף איזו מהן מניבה את יחס ההמרה הטוב ביותר (כלומר גורמת לגולשים לעשות את מה שהמפרסם רוצה שיעשו) – כך ניתן לדעת בדיוק מה משפיע על קהל היעד ולמקסם את הישגיו של הפרסום הממומן.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מהי שיטת התשלום – ואיך להבטיח החזר השקעה מקסימלי?

תקציב הפרסום נמצא אף הוא בשליטה מוחלטת של המפרסם, שיכול לבחור בין שתי חלופות: תקציב יומי מקסימלי לכל מודעה (שתמשיך להופיע עד שהמפרסם יחליט אחרת), או סכום מסוים המוקצה לכל מודעה וברגע שכולו נוצל הקמפיין יורד.

כך או כך, התשלום הוא פר קליק – כלומר משלמים רק על כל משתמש פייסבוק שהחליט ללחוץ על המודעה. התשלום על כל קליק נקבע על פי שורה ארוכה של פרמטרים, כשבכל מקרה המפרסם מחליט מה יהיה ה"ביד" המקסימלי (פייסבוק עצמו מספק המלצה לגבי הטווח של הביד).

שכירת שירותיו של משרד פרסום מייקרת מצד אחד את העלות של פרסום ממומן בפייסבוק, אולם מצד שני מגבירה עד מאוד את האפקטיביות של הקמפיין, כך שלכל מי שכבר פתח דף עסקי בפייסבוק כדאי לשקול אופציה זו – ותוך זמן קצר ליהנות מתאוצה משמעותית בפעילות העסקית שלו.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר