מאמרים וכתבות

רכש מדיה – היתרונות והחסרונות של האפיקים השונים

אחד המרכיבים החשובים ביותר בעבודתם של אנשי מחלקות רכש מדיה במשרדי הפרסום השונים הוא חלוקה מושכלת ומדויקת של עוגת התקציב של כל אחד מהלקוחות בין אפיקי המדיה הקיימים כיום. למעשה, במקרים רבים הצלחתו של משרד פרסום ביצירת קמפיין אפקטיבי באמת היא תוצר של מציאת המקומות שפרסום בהם יניב את התשואה הגבוהה ביותר מבחינת היחס בין היקף החשיפה (ובעיקר הגעה אל קהל יעד רלוונטי) לבין עלות הפרסום.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הפרסום ברדיו – עובד?

בשנת 2013 חלקו של הרדיו בעוגת הפרסום בישראל עמד על 7% ובסך הכל הושקעו בפרסום בתחנות הרדיו האזוריות, באלה של קול ישראל ובגלגלצ כ- 245 מיליון ₪ – עלייה של 8% ביחס לשנה קודם לכן.

הרדיו נתפש, ובצדק, כמדיום שפונה לקהל רחב ובה בעת מצליח ליצור קשר אינטימי עם המאזינים, שבמקרים רבים הם בבחינת קהל "שבוי". יחסית להיקף החשיפה עלות הפרסום צנועה למדי, ועל כן מחלקות רכש מדיה אוהבות להשתמש ברדיו, מה גם שפרסום בו תורם רבות למיתוג המפרסם והינו אפקטיבי במיוחד כשנדרשת הנעה לפעולה וכן החדרת שמות מוצרים או מספרי טלפון.

מצד שני, ישנם גם חסרונות: און יבין מ- Exactive מדגיש בעיקר את היעדר הפן הוויזואלי הכל כך חשוב בימינו, וכן קשה עד בלתי אפשרי להעביר ברדיו מסרים מורכבים.

שילוט חוצות – הגודל באמת קובע?

לא צריך להיות בעל משרד פרסום כדי להתלהב משלטי חוצות, ובעיקר אלה הענקיים הנשקפים אלינו מיותר ויותר לוקיישנים בארץ.

נתח השוק של פרסום חוצות ב- 2013 עמד על 5% ובסך הכל מחלקות רכש המדיה השקיעו 186 מיליוני ₪, עלייה של 7% לעומת 2012 (אם כי חלק גדול מהעלייה מיוחס למערכות הבחירות שנערכו בשנה זו).

היתרון הבולט של פרסום חוצות הוא החשיפה והגודל, אם כי ישנם גם לא מעט חסרונות: הפקת הפרסום יקרה מאוד וכך גם עלות שכירת השלטים, קשה מאוד למדוד את האימפקט של השילוט ובנוסף השלטים חשופים לפגעי מזג האוויר ואף לנזקים מעשה ידי אנוש (כולל כאלה המכפישים את המותג, ולדוגמה פעילי זכויות בעלי חיים כבר ניצלו לא מעט שלטי חוצות של מחלבות ויצרני בשר כדי לפרסם מסרים שמדגישים דווקא את החסרונות שבאכילת מוצרי חלב ובשר).

פרסום בקולנוע מול פרסום בטלוויזיה – יתרונות וחסרונות

היתרונות הגדולים בניהול רכש מדיהפרסומות בטלוויזיה ובקולנוע הן החלום הרטוב של כל משרד פרסום, ובפרט של הגדולים שבהם – גם בשל היוקרה המתלווה לסרטונים המשודרים על המסך הגדול או הקטן (שבימינו גם הוא כבר די גדול…) וגם בשל העובדה שבמקרים רבים מחלקת רכש מדיה איכותית משיגה מחירים טובים לפרסום בטלוויזיה ומאפשרת למשרד הפרסום לגזור קופון שמנמן.

היתרון המרכזי של פרסום בקולנוע הוא שהצופים "שבויים" ובעצם חייבים לצפות במסרים, בעוד שהפסקות פרסומת בטלוויזיה הן עבור רבים מאיתנו הזדמנות ללכת לשירותים, להכין אוכל, לבדוק מה התחדש בפייסבוק וכו'. מצד שני, פרסומת בטלוויזיה ממתגת את המפרסם כמוביל בתחומו ומאפשרת לו לרגש את הצופים – כלי אפקטיבי מאוד.

פרסום בעיתונות – ענף הולך ונעלם?

ב- 2004 פרסום בעיתונות היווה 50% מכלל שוק הפרסום. ב- 2013 – רק 26%, נתון שאומר הכל בעצם, ובהתאם מחלקות רכש מדיה במשרדי פרסום מצמצמות עוד ועוד את המשאבים המוקצים לאפיק מדיה זה.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

פרסום באינטרנט – האם זהו העתיד?

העתיד של הפרסום, כך על פי און יבין ואנשי מקצוע רבים אחרים, הוא באינטרנט, ואכן אחת המגמות הבולטות בימינו היא משרדי פרסום קטנים יחסית המתמקדים בשיווק ברשת.

אמנם הגולשים הינם בררנים ויכולים להתעלם מחלק מהפרסומות אולם היתרונות הרבים האחרים של הפרסום באינטרנט מגדילים מדי שנה את חלקו בעוגת הפרסום – ומחלקת רכש מדיה בעלת מיומנות ברכישת שטחי פרסום ברשת היא הכרח המציאות בכל משרד פרסום.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר