מאמרים וכתבות

מהו שיווק רימרקטינג?

תחום השיווק הדיגיטלי מתפתח בקצב מהיר מאוד, ואחד הכלים החדשים והיותר מעניינים בו הוא רימרקטינג. מה זה בעצם רימרקטינג? מתי כדאי להשתמש בכלי הזה? איך מפיקים ממנו מקסימום תועלת? מיד התשובות לכל השאלות, ובנוסף טיפים שיעזרו לכם להניע לקוחות פוטנציאליים רבים לאורך משפך המכירות שלכם.

מה זה רימרקטינג?

התרגום המקובל של ReMarketing לעברית הוא שיווק מחדש – אבל בפועל המהות היא דווקא המשכיות בשיווק. העיקרון הבסיסי פשוט: קחו למשל גולש שביקר באתר של העסק שלכם, הסתובב בו מעט ולבסוף יצא. אמנם הוא לא רכש מכם מוצרים, וגם לא השאיר פרטים ליצירת קשר, אבל עצם הכניסה שלו לאתר מעידה על עניין אמיתי. למעשה, ייתכן שהוא אפילו שקל ביצוע עסקה או יצירת קשר אתכם, אבל הסחת דעת כלשהי מנעה את מימוש הרצון.

איך לא מאבדים את אותו לקוח פוטנציאלי? חוזרים אליו. כלומר לא ישירות אליו, אבל כן מציגים בפניו מודעה ממוקדת – דרך פרסום ממומן בגוגל או אפילו בפייסבוק – וכך מחזירים את תשומת הלב שלו אליכם ואל מה שיש לכם להציע לו.

למה רימרקטינג מייצרת מכירות רבות יחסית?

מחקרים רבים גילו שבני אדם צריכים לעבור לאורך מעין "משפך" מכירות עד שמבשילה אצלם ההחלטה לרכוש מוצר או שירות. בהתאם ביקור חד-פעמי באתר שלכם, גם אם הוא מאוד מושקע, לא יניב ברוב המקרים עסקה, אבל אם אותו גולש ייתקל בכם שוב, כשהוא כבר מכיר אתכם ואת העסק שלכם, הסיכוי שהוא כבר הבשיל גבוה יותר.

בנוסף, בזכות ההתמקדות באנשים שכבר נחשפו אליכם, יחס ההמרה של הרימרקטינג גבוה (ובפרט כשהוא מבוצע באופן מקצועי ע"י חברת פרסום באינטרנט) – וגם עם תקציבים נמוכים יחסית ניתן להעלות את היקפי המכירות בשיעור ניכר.

מהו שיווק רימרקטינג?

איפה מתבצע הרימרקטינג?

אנחנו נמצאים בעידן של ריבוי אפשרויות בכל תחום כמעט – וגם לגבי רימרקטינג יש שפע אפשרויות פרסום באינטרנט. המקום הפופולרי ביותר לפגוש בו שוב אנשים שכבר התעניינו בכם הוא ה-GDN. ה-GDN (ראשי תיבות של Google Display Network) היא רשת של למעלה מ-2 מיליון אתרים שמחוברים לגוגל ומכסים את רוב האוכלוסייה מבחינת הרגלי הגלישה. ב-GDN ניתן לפרסם מודעות טקסט וגם באנרים שיש בהם תמונות או סרטוני אנימציה. מקום נוסף שאפשר לפנות בו למתעניינים שעדיין לא הבשילו הוא פייסבוק, ואפילו בדף תוצאות החיפוש של גוגל תוכלו ללכוד שוב את תשומת הלב של הגולשים שכבר התקדמו לאורך משפך המכירות שלכם.

מה כוללת ההצעה במסגרת הרימרקטינג?

כאמור אחד היתרונות המשמעותיים של הרימרקטינג הוא היכולת לפנות לקהל יעד ממוקד מאוד, ובהתאם להציע הצעות ספציפיות ולכן גם משכנעות. למעשה תוכלו אפילו להציג מודעות שמשווקות מוצר ספציפי מאוד – למשל, תוסף תזונה מסוים למי שביקר באתר שלכם בדף של אותו תוסף.

בהתאם ישנה חשיבות רבה לתכנון קמפיין הרימרקטינג. הפרמטרים שחשוב במיוחד לשים אליהם לב הם התדירות של הפנייה הנוספת, המסרים שחייבים להיות מדויקים וקהל היעד. לגבי התדירות, מצד אחד כל הרעיון של רימרקטינג הוא שיווק מתמשך, אבל חשוב להיזהר מהצפה – כדי לא להיתפש כמטרידים. כלל זה חל על כל סוגי הרימרקטינג, בין אם האופציה שנבחרה היא פרסום ממומן בפייסבוק, בין אם בחרתם ב-GDN ובין אם באפיק אחר.

איך מתבצע הרימרקטינג בפועל?

אחרי שמבינים את העקרונות העיקריים של הרימרקטינג, נשאלת באופן טבעי השאלה איך מיישמים את הקונספט. הבסיס הוא שתילת קוד ספציפי באתר של העסק כדי "לצבוע" את המבקרים בו. ניתן לעשות זאת במספר דרכים, בעזרת כלים שונים שמציעה גוגל. לאחר מכן נדרשת הכנת רשימה שכוללת את קהל היעד, וגם את השלב הזה אפשר לבצע בעזרת למשל הגוגל אנליטיקס. בנוסף ישנן עוד פעולות טכניות שחשוב להפקיד בידיים מנוסות ומיומנות ברימרקטינג.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר