מאמרים וכתבות

ניהול מוניטין בגוגל

קשה מאוד לבנות תדמית חיובית. בדרך כלל נדרשות שנים רבות של התנהלות נכונה, שירות מצוין כשמדובר על עסק, או הצלחות מקצועיות מרשימות כשמדובר על איש מקצוע (בין אם רופא שיניים, פוליטיקאית, זמר או בעלת צימר). לעומת זאת, להרוס את המוניטין קל מאוד. בעידן הדיגיטלי יש מקרים שבהם אזכור שלילי אחד מתפשט ברחבי האינטרנט ומחבל תוך זמן קצר בהישגים של שנים. שירות ניהול מוניטין בגוגל מסייע לשמור על השם הטוב של עסקים, אנשי מקצוע, אמנים, אנשי ציבור וכו' – ובמיוחד כשהוא מופקד בידיים מקצועיות ומנוסות מאוד.

מה זה בעצם ניהול מוניטין?

התשובה לשאלה מה זה ניהול מוניטין פשוטה: פעולות שמטרתן יצירת תדמית מחמיאה במיוחד לאדם או לעסק, כך שאם יתבצע חיפוש בגוגל עם שם החברה (או אדם ספציפי / מותג / מוצר ספציפי וכו') הגולשים ייחשפו לתמונת מצב חיובית אודותיו.

חשוב להדגיש שניהול המוניטין – שירות שמוכר גם בראשי התיבות ORM (כלומר Online Reputation Management) – מחייב במקרים רבים התאזרות בסבלנות ומאמץ רב, בהתאם לנקודת המוצא, כלומר התוצאות שמתקבלות עכשיו כשמחפשים את השם.

באילו מקרים כדאי לבצע ניהול מוניטין ברשת?

בדרך כלל הביקוש לשירות ניהול מוניטין באינטרנט נוצר לאחר אזכור לא מחמיא וחשש מפני פגיעה ממשית בתדמית. במקרים כאלה יש חשיבות עצומה למהירות התגובה. בהקשר הזה כדאי לזכור משפט חכם של חז"ל: "כשטיפש זורק אבן לבאר, גם אלף חכמים יתקשו להוציא אותה". באופן דומה כשאזכור שלילי זוכה לתפוצה רחבה, עלולים להיגרם נזקים בלתי הפיכים לאדם או לחברה, ולכן חובה לפעול באופן מידי.

סוג נוסף של ניהול מוניטין ברשת הוא ניטור שוטף של האינטרנט כדי לזהות כל פוטנציאל לחבלה בתדמית מיד כשהוא מופיע, וכך להקדים תרופה למכה. שירות זה יכלול גם חיזוק של המוניטין באמצעות אזכורים חיוביים באופן קבוע באתרים סמכותיים וחזקים.

ניהול מוניטין בגוגל

איך מבצעים ניהול מוניטין בגוגל?

המטרה של ניהול מוניטין בגוגל היא לנטרל את ההשפעה המזיקה של אזכורים לא מחמיאים ואפילו שליליים על העסק או על האדם.

בחלק מהמקרים אפשר לנסות למחוק את אותם אזכורים פוגעניים. יחד עם זאת לא קל לבצע הסרת תוצאות בגוגל, שכן נדרשת לכך סיבה טובה במיוחד (למשל הפצת דיבה). בהתאם, ברוב המקרים הפעולה האפקטיבית היא לדחוק אותם אל מחוץ לתוצאות החיפושים הרלוונטיים בגוגל, כך שאותם מופעים שליליים פשוט לא יופיעו כשמחפשים מידע על האדם או העסק – ובעצם יידחקו אל מחוץ לתודעת הציבור הרחב.

בין הכלים המשמשים למטרה זו:

* ערוץ יוטיוב – ערוץ יוטיוב פעיל ואטרקטיבי עם שם העסק או האדם מושך אליו גולשים רבים, ומשנה באופן משמעותי את תוצאות החיפושים בגוגל (שכידוע כוללות גם סרטונים). חשוב להקפיד שהשם שרוצים לשדרג את המוניטין שלו יופיע בשם הערוץ, בכותרות הסרטונים וגם בתיאורים שלהם. כדאי כמובן גם שהסרטונים יהיו בעלי ערך אמיתי.

* דף פייסבוק פעיל – לפייסבוק יש כמובן כוח רב, ולכן דף פעיל ברשת החברתית הזו עשוי לדחוק אחורה אזכורים לא מחמיאים ברשת. שימו לב: תחזוקת דף פייסבוק מחייבת השקעה שוטפת כדי להעלות תכנים איכותיים ולייצר אינטראקציות עם הגולשים.

* יצירת בלוג – דרך נוספת לזכות בהופעות מחמיאות עבור חיפושים רלוונטיים בגוגל.

* מאמרי אורח בבלוגים מובילים בתחום רלוונטי – שגם הם יכולים להתברג במקומות גבוהים בגוגל ולדחוק אחורה את האזכורים השליליים.

חשוב להדגיש שלא כל ביקורת מצריכה שימוש בכלים הנ"ל. כשמדובר על ביקורת נקודתית ומנומקת, והעסק או האדם יכולים להגיב – דווקא תגובה עניינית, כולל קבלה של הטענות והפקת לקחים מתאימים, תהפוך את האזכור משלילי לחיובי, בזכות היכולת של העסק/האדם לקחת אחריות ולהשתפר.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר