מאמרים וכתבות

מהו ניהול מוניטין דיגיטלי וכיצד הוא מתבצע?

מוניטין, או במילים אחרות – שם טוב, הוא תוצאה של מעשים. מילים ריקות מתוכן לא בונות מוניטין טוב, אך מהפכת המידע באינטרנט הביאה לכך שמילים בהחלט יכולות להרוס מוניטין שנבנה לאורך שנים. לאינטרנט יש זיכרון לטווח ארוך. כלומר, תכנים שהועלו לאתר כזה או לאתר אחר עשויים להישאר שם חודשים, שנים ולמעשה כמעט ללא מגבלה של זמן. אז מה עושים אם אתם באופן אישי או החברה שלכם הוכפשתם? לא צריך להתייאש. יש מה לעשות.

מה עושים אם גורם מסוים, פלוני או אלמוני, הורס את המוניטין והשם הטוב שבניתם לאורך זמן רב? לרוב, אין כל טעם לרוץ לבית המשפט. זה לא יעיל, רק במקרים חריגים זה באמת עובד (בתביעת לשון הרע). הדרך הנכונה יותר, הדרך היעילה יותר, היא לבצע פעולות של ניהול מוניטין דיגיטלי. איך זה עובד? מה זה בכלל? האם עושים את זה לבד או שנעזרים באנשי מקצוע? אם יש לכם שם טוב ואתם רוצים לשמור עליו – כדאי לכם לדעת.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

ניהול מוניטין דיגיטלי – טיפול בתוצאות גוגל  

אנשים שחיים אינטרנט ויודעים לקדם בעצמם את האתר שלכם יוכלו לבצע ניהול מוניטין דיגיטלי באופן עצמאי. זה כמובן צריך יכולת שלא נבנית ביום אחד, אבל מי שיש לו את הזמן לכך – יכול לעשות זאת. אך מה לגבי מרבית האנשים? מה לגבי הרוב שלא מכיר את האופן שבו פועל מנוע החיפוש של גוגל ושלא מכירים את כל הטכניקות של קידום אורגני וקידום ממומן? גם לכך יש פתרון.

כדי לבצע ניהול מוניטין ברשת אפשר בהחלט לפנות לאנשים שזהו בדיוק המקצוע שלהם. צריך לפנות לחברה שיודעת לבצע את כל הצעדים, באופן מובנה, כך שתוצאות החיפוש בגוגל יראו בדיוק כפי שצריך ובאופן התואם את המטרה – הצגת מוניטין חיובי. במילים פשוטות וברורות – אנשי קידום ופרסום המתמחים בשיווק דיגיטלי ובעולם המקוון יודעים כיצד להציג תכנים ברשת כך שתוצאות שליליות ידחקו לקרן זווית.

חשוב לזכור שאשים שמחפשים את השם שלכם באינטרנט, לרוב יתרכזו בכמה תוצאות ראשונות של עמוד התוצאות הראשון של גוגל. במידה והתכנים שפוגעים במוניטין שלכם יימצאו בעמוד השני, השלישי או אפילו עמוד עוד יותר מרוחק בתוצאות – הסיכוי שמישהו ייחשף לתכנים השליליים הנ"ל יהיה מזערי ולא יהיה הבדל גדול בין הסיטואציה הזאת לבין מצב שבו התכנים האלה נעלמים לגמרי ואינם קיימים יותר.

נדגיש – תכנים שליליים לרוב לא ייעלמו לחלוטין (לעיתים אפשר לדאוג גם לכך), אבל הם פשוט לא יופיעו בתוצאות החיפוש הרלוונטיות. תגובות שליליות על מותג, נאצות שמופנות כלפי גורם ניהול בכיר או חברה מסוימת, הכפשות אישיות, כתבות מגמתיות ולא מאוזנות – כל אלה יהפכו לשקופים עבור הגולש מן השורה. זהו הניהול של המוניטין במיטבו.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

ניהול מוניטין

מוניטין, תדמית ותכנים חיוביים 

איך יוכל לטפל משרד פרסום בעל התמחות דיגיטלית בתכנים שליליים, הכפשות ומידע מוטה ובעייתי? כדי לעשות זאת, יש ליצור תכנים טובים, שמנוע החיפוש של גוגל יאנדקס אותם. תכנים חיוביים, כתבות, מאמרים, שיתופי פעולה עם בלוגרים, פוסטים ברשתות חברתיות – כל אלה יכולים להיות תכנים שיופיעו בראש הרשימה שגוגל תציג כאשר הגולש ירשום שם של אדם, ישות, חברה או מוצר.

אם כל הדברים הללו נשמעים לכם דומים למדי למהלכים של מיתוג אישי, אינכם טועים. יש לא מעט מן המשותף בין הדברים, כאשר פעמים רבות נוקטים גם במיתוג במקביל לדחיקת מוניטין לא מחמיא.

מצאתם תכנים פוגעניים? לקוח לא מרוצה מוציא לכם שם רע? עיתונאי יזם פרסום באינטרנט שפוגע במותג או בכם באופן אישי? אל חשש. יש מה לעשות. כל שצריך לעשות הוא לפנות לגורם מקצועי שידע להוסיף שכבות של מידע חיובי ברשת. עם הזמן, השכבות הללו יכסו על הפרטים הלא מחמיאים, על הדברים השליליים, אל מידע שפוגע בעסקים ואף בחיים שמחוצה להם. עם ניהול נכון, תקבלו בחזרה את השם הטוב ואת התדמית החיובית הנחוצה.

בנוסף, חשוב לציין שתהליך של ניהול מוניטין דיגיטלי לאו דווקא חייב להסתיים ברגע שהתוצאות השליליות נעלמות מהתוצאות הראשונות של גוגל, או אפילו מהעמוד הראשון שלו. בהרבה מקרים, כדאי לראות בזה פעולה שכדאי לדאוג לה לטווח הארוך ולא רק לטווח הקצר. הסיבה לזה הייא לא רק הסיכון שהתוצאות השליליות יוכלו לחזור להופיע במיקומים גבוהים בתוצאות של מנועי חיפוש, אלא גם בגלל שהקפדה על יצירת מוניטין חיובי, יכולה למנוע ממידע שלילי חדש (שעלול להתפרסם בעתיד ועדיין לא קיים) מלהופיע שם. גם אם ישנם אילוצים שמונעים מכם מלהתייחס לזה כתהליך ארוך טווח שלאתם לא מתכוונים להפסיק, עדיף לא לעצור את הפעילות הזה מייד עם השגת המטרה, מכיין שתכנים שליליים עלולים לחזור לתוצאות הראשונות של גוגל תוך זמן קצר, במידה ותהליך ניהול המוניטין מופסק לגמרי ברגע אחד, מייד עם השגת התוצאות.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר