מאמרים וכתבות

חשיבות קניית מדיה עבור קידום העסק

אי אפשר לנתק כיום את המציאות העסקית מהמציאות הווירטואלית. לא חייבים להיות עסק מקוון, כמו למשל חנות מקוונת, בכדי לחוש את ההשפעה של הרשת. ללא פרסום וקידום מכירות באינטרנט, מפסידים הרבה מאוד לקוחות פוטנציאליים. זה נכון שבעתיים לעסקים שהם מקוונים במוצהר. דרך טובה לקידום העסק במרחב המקוון היא להשתמש במהלך שנקרא קניית מדיה. למה זה חשוב בכלל? עד כמה זה יכול להשפיע על העסק החדש? האם זה נחוץ גם לעסק וותיק בעל היקף פעילות רציני? זה חשוב מאוד, ולכולם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

קניית מדיה – מה זה בכלל

המושג קניית מדיה איננו חדש, אך מסתבר שלא מעט אנשים טרם שמעו עליו או לא ממש מבינים במה מדובר. יש גם בעלי עסקים שלמעשה רוכשים זאת באופן עקיף, עד ידי חברת קידום אתרים או חברת פרסום, וגם להם לא יזיק להבין יותר על מה בעצם מדובר.

אז מה עושה משרד פרסום שרוצה לקנות מדיה ומה בעצם קונים? מה שקונים הם למעשה מעין שטחי פרסום דיגיטליים. אפשר להמשיל את רשת האינטרנט כולה ללוח מודעות ענקי, בעיתון שאין לו סוף. כפי שפעם היו מתקשרים לעיתון ומציינים איזה גודל של מודעה רוצים וכמה מילים היא תכלול בתוכה, כך ניתן כיום לפנות ישירות לבעלי אתרים כדי לרכוש שטח פרסום רלוונטי.

בשטח הזה אפשר להציג הרבה מאוד תכנים. אפשר לקדם מוצר או שירות, אפשר לשלב מודעת פרסומת אינטראקטיבית, קישור ליו טיוב, לפייסבוק, לדף נחיתה, לקדם בלוג או אתר חדש. את הקניה של המדיה אפשר לעשות כאמור באופן עצמאי, אך לרוב עוסקים בכך אנשי מקצוע. אפשר לרכוש מדיות באתרים שונים, אפשר לקדם פרסום עם גוגל, עם פייסבוק, עם אתרים מובילים שנחשבים למועדפים כעמודי בית וכן עם אתרים מקצועיים וכאלה שנחשבים למובילים בתחומים.

המודעה הרלוונטית לגולש הרלוונטי

מדוע חשוב כל כך לבצע פרסום בפייסבוק, בגוגל או באתרים מוכרים אחרים בדרך של קניית מדיה? זהו כלי חשוב לקידום עסקי מכיוון שאפשר בצורה כזאת לחשוף את המודעה שרוצים ולבצע את הקידום העסקי שרוצים תוך פניה ללקוח שבו מעוניינים. לפעמים, יהיה נכון למקם מדיה כללית באתר מוביל, תוך יצירת רלוונטיות לגולשים רבים באוכלוסייה הכללית. אך אם מדובר בעסק לממכר כלי מטבח איכותיים, האם לא יהיה נכון לקדם אותו באמצעות שיתוף פעולה עם בלוג מפורסם שעוסק בענייני בישול ומתכונים מעניינים? ואם מדובר בחנות לציוד ספורט, אם לא יהיה כדאי לשתף פעולה עם אתרי ספורט? באמצעות מדיה נכונה, במקום הנכון, אפשר לקחת את העסק לביצועים משופרים.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

ניהול תקציב ומעקב אחר ביצועים

אי אפשר לדבר על פרסום באינטרנט בלי לקחת בחשבון את התשומות – כמה כסף משקיעים וכמה תועלת מקבלים בחזרה. מהלכים של קניית מדיה חייבים להיבחן כל העת, כדי להפנות את המשאבים בצורה הטובה ביותר. חשוב לדעת כמה מוכנים להשקיע ומהי הציפייה לתשואה המתקבלת.

גם אם יש לכם משרד פרסום דיגיטלי שעובד למענכם, לא יזיק לדעת על פי איזה מודל הם עובדים. לפעמים, מודל שהוחלף יוכל להראות תוצאות טובות יותר, לחסוך כסף ולשפר יעילות. ואיך מבצעים את התמחור של כל המהלך הזה? יש כמה שיטות אפשריות. יש כאלה שנוהגים לתמחר בשיטת עלות לכל קליק. יש כאלה שמבצעים תמחור רק כאשר בוצעה פעולה, למשל כאשר כתוצאה מהקלקה על המודעה הלקוח השאיר פרטים, מילא טופס, ענה על שאלון. יש גם שיטות נוספות כגון תמחור לפי מספר ההופעות של המדיה באותו ערוץ או אף בכמה ערוצים שונים בעלי זיקה משותפת.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר