מאמרים וכתבות

מה כוללות עלויות פרסום בפייסבוק ומי עשוי להיות קהל היעד לעסק

פייסבוק, אותה רשת חברתית שאי אפשר להתעלם מנוכחותה בחיינו, הפכה לכלי חשוב לא רק לשמירה על קשר עם חברים. באמצעות הרשת החברתית המובילה בעולם, שצברה אוהדים בכל מקום על פני הגלובוס (ובהם – מיליונים גם בישראל) אפשר לפרסם ולקדם עסקים, אתרים, בלוגים ופעילות עסקית מכל סוג. אך מה בדבר עלויות פרסום בפייסבוק? עד כמה מדובר באפיק פרסומי משתלם? ומי בכלל עשוי להיות קהל היעד לפרסום שכזה? התשובות המפתיעות חשובות גם עבורכם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

עלויות פרסום בפייסבוק בשיטת CPM

יש כמה וכמה מודלים שמייצגים עלויות פרסום בפייסבוק. יש עסקים שיעדיפו שיטה אחת באופן מובהק, יש כאלה שיעדיפו שיטה אחרת ויש כאלה שיגלו גמישות ודינמיות וישלבו בין השיטות. דרך מקובלת מאוד נקראת CPM. משמעות הדבר היא עלות לאלף, אך לא מדובר באלף ₪ או באלף אגורות וגם לא באלף דולרים. מדובר באלף במשמעות של חשיפה – כאשר התשלום נגבה על כל פעם שהמודעה הרלוונטית או הפרסום שלכם מופיע אצל משתמש פייסבוק (במכסות של אלף משתמשים). זו יכולה להיות מודעה שתופיע בזמן גלישה במחשב או במובייל.

על פי הפרסומים של פייסבוק, פרסום בפייסבוק בשיטה הזאת יכולה להיות טובה כאשר רוצים חשיפה המונית. כאשר רוצים למשל לקבל חשיפה גבוהה למותג חדש, כאשר רוצים לעורר תהודה למבצע מכירות מיוחד. אך מהו המחיר שאותו פייסבוק תגבה בסופו של דבר לכל אלף הופעות? זה תלוי ומשתנה על פי הגדרות הפרסום. המחיר המינימלי יכול להיות נמוך במיוחד ולהתחיל גם מדולר אחד ליום. מודלים אחרים של תשלום שגם אודותיהם נדבר יכולים להגיע לסכומים גבוהים יותר, אך עדיין – מדובר בעלויות פרסום נמוכות בהשוואה לשיטות אחרות.

הקלקת? שילמת

יש מגוון דרכים שבהן ניתן לעשות עסקים עם פייסבוק ועם אתרים מובילים אחרים. דוגמא לכך היא השיטה שנקראת קניית מדיה. ובאילו עוד מודלים של פרסום ותשלום עובדת פייסבוק? שיטה מקובלת מאוד הוא תשלום לפי קליק. אך מכיוון שפייסבוק מציעה הרבה יותר מרק קישורים או רק מודעות, אפשר לבצע חיוב בתשלום על פי הגדרות כגון מספרי הסימונים מסוג "לייק", רישום תגובה בפוסט זה או אחר, כניסה לסרטונים בעלי משמעות שיווקית. גם בשיטה זו, של תשלום לפי קליק ניתן לבנות תקציבים מגוונים, אך העלות המינימלית בהחלט סבירה ואפילו, יש אומרים, נמוכה. החל מחמישה דולרים ליום והעוצמה הפרסומית של פייסבוק עובדת עבור העסק שלך.

מתי פרסום כזה יכול להיות מוצלח? זה יכול להיות מתאים כאשר שיווק סלולרי מתבצע תוך שימוש באפליקציות (פייסבוק יכול להפנות לאפליקציה שלכם). זה יכול להתאים גם לאנשים שרוצים להגדיר באופן דיפרנציאלי עד כמה שווה להם כל קליק של הגולש.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

במילה אחת – פילוח

אך מהי התועלת הראויה לציון של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים, בפייסבוק? ומהי התועלת שיכולה לעבוד גם עבור עסקים בסדר גודל אחר? במילה אחת, פייסבוק יכולה לעשות מה שאף אפיק פרסום אחר לא יכול לבצע – ולמילה הזאת קוראים פילוח. פייסבוק הרי יודעת כל כך הרבה על המשתמשים שלה, כך שאפשר להפנות את המודעות לקהל ידע מדויק. רוצים להגיע לנערים לפני גיוס? רוצים להגיע לאוכלוסיית הרווקות? ואולי מה שנחוץ לכם אלה חובבי ספורט שמאוגדים בקבוצות סגורות או פתוחות? לפי גיל, לפי מין, לפי תחביבים ולפי אזורים – פייסבוק תעזור לכל עסק להגיע לקהל המטרה שלו, במחירי פרסום נמוכים. בנוסף, ניתן לבדוק באופן מדויק את יעילות הפרסום.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר