מאמרים וכתבות

הגורמים החשובים של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים

חלק ניכר מהעסקים הקטנים בארץ כלל לא נוהגים לפרסם את עצמם: עפ"י סקרים שונים 1 מכל 3 עסקים כאלה (שמהווים את רוב רובם של העסקים בארץ, אגב) לא משקיע ולו שקל אחד בפרסום, בשום אפיק שהוא. מבין אלה שכן משווקים את עצמם בחלק בלתי מבוטל מהמקרים הפרסום הדיגיטלי מסתכם בתפעול אתר אינטרנט ותו לא, ורק מעטים יחסית מוציאים לפועל קמפיינים שיווקיים של ממש.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

סיבות לכך לא חסרות: חלק גדול מבעלי העסקים הקטנים מאמין כי האינטרנט לא מניב רווחים באופן עקרוני, אחרים כן מבינים שהאינטרנט הוא זירה נהדרת לקידום עסקים אך טוענים כי לא כך הדבר עבור העסק הספציפי שלהם וישנם גם כאלה שמודים בפשטות כי הם פשוט לא יודעים איך לעשות את זה ועל כן מעדיפים להימנע מכך.

וחבל.

פרסום באינטרנט לעסקים קטנים – ובפרט אם הוא מבוצע באופן מושכל ומדויק ע"י משרד פרסום המתמחה בשיווק דיגיטלי – עשוי להוות קרש קפיצה משמעותי מאוד, כשגם בתקציבים צנועים מאוד ניתן להגיע לתוצאות מרשימות.

למה דווקא אינטרנט?

הפקת פרסומות לטלוויזיה, שלא לדבר על רכישת משבצת פרסום באחד הערוצים המסחריים, מחייבת השקעה כספית אדירה – שרק עסקים גדולים ומעלה יכולים לעמוד בה. העיתונות המודפסת נמצאת בירידה מתמשכת וממילא העיתון של היום הופך מחר לנייר ממוחזר, וגם ברושורים, שלעתים עשויים להניב לקוחות חדשים, מושלכים במקרים רבים אל פח מחזור הנייר (במקרה הטוב; במקרה הפחות טוב אל פח האשפה).

את הפרסום באינטרנט, לעומת זאת, ניתן למקד בקהל יעד ספציפי, למדוד בכל רגע ורגע את האפקטיביות שלו ובעיקר לעשות הכל בסכומי כסף שגם עסקים קטנים, שמטבעם מחויבים לחשוב טוב טוב לפני כל הוצאה, יכולים לעמוד בהם.

חשיבות הבידול מהמתחרים

יתרון חשוב נוסף של פרסום באינטרנט לעסקים קטנים הוא שבמקרים רבים די בקמפיין אחד מתוכנן היטב ומבוצע בקפידה כדי למתג אותם לטווח ארוך ולבדל אותם מהמתחרים שלהם.

לא מעט מחקרים גילו כי מיתוג עסקים קטנים הינו מרכיב קריטי בהצלחת עסקים אלה וביכולת שלהם לצלוח תמורות שמתרחשות בתחום פעילותם ואף משברים שונים. מאחר שרוב רובם של התכנים הנוצרים במהלך מסע פרסום באינטרנט נשארים במרחב הווירטואלי לנצח, הרי שהערכים שיקושרו לעסק הקטן בזכות אותם תכנים ימשיכו להיות תקפים והעסק ימשיך להתבלט ביחס למתחריו.

איך מתבצע פרסום באינטרנט לעסקים קטנים?

לכל מסע פרסום באינטרנט לעסקים קטנים מאפיינים משלו, אולם ישנו גם מכנה משותף נרחב למדי.

ראשית יתבצע תהליך מעמיק של אפיון העסק: מהו החזון שלו, מהם הערכים לפיהם הוא מתנהל, מיהו קהל היעד שלו, איך הוא מסוגל לשפר את חייהם של הלקוחות הפוטנציאליים ובפרט איזו בעיה הוא יכול לפתור עבורם באופן יעיל ואיכותי, מהן החוזקות של המוצרים או השירותים שהוא מציע לאותו קהל יעד, מהן חולשותיו של העסק וכיצד ניתן להתמודד עם כך, מהם היתרונות המרכזיים שלו על פני מתחריו, ועוד ועוד שאלות שחשוב לענות עליהן כדי לתכנן את הקמפיין הפרסומי עצמו.

לאחר מכן יש להחליט כיצד להקצות את המשאבים המוקצים לפרסום כך שהתוצאה תהיה הכי אפקטיבית שאפשר, כשחשוב לזכור בהקשר זה שעבור עסק קטן גם הוצאה מינימלית מכבידה לא מעט על התקציב השוטף.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

בין אפיקי הפרסום האפשריים העיקריים: פייסבוק ורשתות חברתיות רלוונטיות אחרות, יו-טיוב, פורטלים מובילים בתחום פעילותו של העסק, קידום אתרים ממומן (גוגל אדוורדס) ואורגני, פרסום בסלולר ועוד.

עוד חשוב להדגיש כי חלק בלתי נפרד מתהליך פרסום באינטרנט הוא מעקב מתמיד אחרי האימפקט של כל צעד שיווקי, ובהתאם ההחלטה האם להמשיך בו או שמא להסיט את המשאבים אל אפיקים אחרים.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר