מאמרים וכתבות

מיתוג עסקים - רק עם משרד פרסום

עבור מותגים גדולים ומוכרים דוגמת קוקה קולה או תנובה, השקעה במיתוג עסקי היא מובנת מאליה, ואכן חברות ענק אלה משקיעות משאבים רבים כדי לשמר את עוצמת המותג, להדוף אזכורים שליליים וביקורות ולחזק את אחיזתם בתודעת הציבור הרחב.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

גם לעסקים קטנים כדאי מאוד להשקיע במיתוג, הן כדי לבדל את עצמם ממתחריהם והן כדי לגדול ולהפוך למותגים חזקים ואהובים במיוחד – כך שלמעשה מיתוג עסקים מתאים גם למי שרוצה לגדול וגם למי שרוצה לשמר את היתרון שלו על פני מתחריו.

מהו מיתוג עסקי?

מיתוג עסקים הוא תהליך שבסופו הופך העסק, גם אם בתחילת הדרך הוא קטן ואלמוני, למוכר בקרב קהל היעד שלו ולמזוהה עם ערכים ספציפיים, כמובן כאלה שאיתם הוא רוצה להיות מזוהה.

ערכים שכאלה יכולים להיות יוקרה, חדשנות, מחירי רצפה, התמסרות מלאה לכל לקוח ועוד, בהתאם כמובן לתפישת עולמם של בעלי העסק – כך למשל יכולות לפעול שתי חברות לבניית אתרי אינטרנט, שהאחת תרצה למתג את עצמה כמסוגננת, שכן הרצון של בעליה הוא להקים אתרי בוטיק ייחודיים, ואילו השנייה תמתג את עצמה כזולה להפליא, שכן בעליה מכוון אל מי שרוצה אתר אבל לא יכול להרשות לעצמו להשקיע סכומי כסף גבוהים במיתוג עסקי באינטרנט.

במקרים מסוימים מתלווה למיתוג העסקי גם מיתוג אישי – למשל מספרה המזוהה לחלוטין עם מעצב השיער שהקים אותה ומנהל אותה, או דוכן למכירת מיצים ושייקים שבעליו הוא דמות ייחודית, ססגונית ואטרקטיבית וכדאי להפוך אותו לעוגן משמעותי מבחינת מיתוג חברה.

פעילות של מיתוג לעסקים קטנים – יכולה בהחלט לעזור להם להפוך למשמעותית יותר פופולאריים, לזכות ברמת אמון הרבה יותר גבוהה בקרב לקוחות פוטנציאליים וכתוצאה מכך – להגדיל את היקף הפעילות שלהם באופן משמעותי ולהפוך לעסקים גדולים, מוכרים ומצליחים הרבה יותר.

מדוע מיתוג הוא השקעה משתלמת לכל סוגי העסקים?

כאמור רוב רובם של העסקים הגדולים יודעים כי הקדשת משאבים למיתוג היא השקעה משתלמת מאוד, אבל גם עבור עסקים קטנים מומלץ בחום ליהנות מיתרונות המיתוג. ישנם פתרונות מיתוג עסקים קטנים רבים כיום והם יכולים מאוד לעזור לעסקים לגדול ולהתפתח.

אמנם באופן טבעי עסקים קטנים רבים נרתעים מהוצאות שנתפשות על ידם כלא הכרחיות או שהם חוששים כי הן תהיינה גבוהות מאוד, וברוב המקרים הבעלים מודעים לכך שהשוק עלול להיות הפכפך ועל כן מתנהלים בזהירות – אבל כניסתו של משרד פרסום מיומן לתמונה מאפשרת דווקא למצות את המירב מכל שקל שמושקע במיתוג, כך שבסופו של דבר מדובר בהשקעה משתלמת.

למעשה גם כשנמצאים במלחמת הישרדות בלתי פוסקת, רצוי להקדיש תשומת לב, זמן וכסף לטובת מיתוג עסקים קטנים, ובפרט אם העסק פועל בתחום שמתאפיין בתחרות עזה. תהליך של מיתוג, ובפרט אם הוא מבוצע על ידי משרד פרסום בעל ניסיון בכך, מסייע להתבלט על פני המתחרים ולהתקבע בתודעת קהל היעד הרלוונטי מבחינתם.

מיתוג עסקים קטנים גם מהווה קרש קפיצה אפקטיבי ל"בריכה של הגדולים": לאחר שהעסק יודע בדיוק מיהו, אל מי הוא מכוון, מהן החוזקות שלו ואיך הוא יכול לממש את השאיפות שלו, קל הרבה יותר לזנק למים העמוקים – ולבלוט גם שם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מיתוג עסקים

מה כולל תהליך מיתוג?   

תהליך מיתוג המתבצע בצורה נכונה מתחיל קודם כל בחשיבה לעומק, ובהחלט ניתן לומר עליו כי הביטוי "סוף מעשה במחשבה תחילה" מתאים לו במיוחד.

על אנשי העסק, בעזרת אנשי משרד הפרסום המבצעים את המיתוג, למצוא תשובות לשאלות קריטיות כגון, והראשונה שבהן היא לאיזה ערך ייחודי זוכים הלקוחות, כלומר מדוע כדאי להם לבחור דווקא בעסק הזה ולא באחד המתחרים הרבים שלו. לדוגמה חברה לצילום סרטי תדמית – הייחוד שלה עשוי להיות התמחות בסרטוני אנימציה, ואולי דווקא לאנשי העסק יש ידע גם בתחום השיווק ברשתות חברתיות והם מוכנים להתחייב על יצירת סרטון שיהפוך ללהיט פייסבוקי, אופציה אחרת היא מהירות (לא על חשבון האיכות כמובן) וכך אפשר להציע ללקוחות סרטון תדמית משובח תוך פחות משבוע, והאפשרויות עוד רבות ומגוונות.

השאלה החשובה השנייה בתהליך מיתוג היא מיהם הלקוחות האידיאליים מבחינת בעלי העסק. עסק המנוהל בצורה מושכלת לא יורה לכל הכיוונים אלא מתמקד בלקוחות המתאימים לו ביותר, כלומר אותם אנשים שהסבירות כי יהפכו ללקוחות היא הגבוהה ביותר ובנוסף הם אלה שיניבו לעסק את יחס העלות-תועלת המשתלם ביותר.  

בנוסף, חשוב לזכור שמיתוג עסקי הוא פעולה שכדאי להתייחס אליה כארוכת טווח. כל עודד עסק קיים – כדאי להשקיע בתהליכי המיתוג שלו ולהפיץ מסרים חדשים ואקטואליים ללא הפסקה. זה יעזור לעסק לא להעלם מהרדאר של קהל הלקוחות והלקוחות הפוטנציאליים שלו באף נקודה בזמן ולהמשיך למשוך תשומת לב מצידם. דוגמא טובה לזה היא עסקים כמו מקדונלד'ס וקוקה קולה – חברות שקיימות הרבה מאוד שנים ואפילו לא עושות שינויים וחידושים רבים מבחינת המוצרים שהן מייצרות. מצד שני – החברות האלה לא הפסיקו אף פעם להשקיע במיתוג מתמשך שלהן.

הסיבה לכך היא העובדה שכנראה המתחרים שלהם היו מצליחים לכבוש נתח שוק יותר גדול עם הזמן, אם החברות הנ"ל לא היו ממשיכות להפיץ את המסרים שלהן ללא הפסקה. וזה נכון לא רק לגבי עסקים שפועלים בשווקים תחרותיים כמו תחום המזון המהיר, אלא לגבי כל סוג של עסק וכל נישה. אם אתם מפסיקים להשקיע במיתוג – יש סיכוי גבוה שהלקוחות שלכם ישכחו מכם עם הזמן ויגלו יותר עניין במתחרים שלכם, שלא יזניחו את עניין המיתוג. לכן, חשוב לזכור תמיד שמיתוג העסק שלכם הוא לא פעולה חד פעמית, אלא תהליך מתמשך, שלא כדאי להפסיק.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר