מאמרים וכתבות

להתקדם לפרסום באינסטגרם

כולנו יכולים להסכים שהמטרה של כל עסק היא לגדול ולצמוח, או במילים אחרות: לצבור עוד לקוחות ועוד משאבים. אין עסק שרוצה להישאר קטן או להסתפק רק במה שיש.

אחת הדרכים להבטיח התפתחות עסקית היא לממש את הפוטנציאל הגלום בשיווק דיגיטלי. העניין הוא, שלא רק שהשוק מוצף, אלא שיש כל מיני טרנדים חמים, אפשר לקרוא להם גם "גלים", שכדאי לדעת לתפוס בזמן.

פרסום ממומן בגוגל או פייסבוק יכול להביא תוצאות לא רעות, ועם זאת, אחת הפלטפורמות הכי חמות לשיווק היום היא האינסטגרם, שמהווה כלי יעיל לשיווק בגלל האופי הוויזואלי שלה.

נסביר רק למקרה שחזרתם מטיול ארוך במדינת עולם שלישי ואתם לא מעודכנים (אבל מה הסיכוי?). אינסטגרם היא פלטפורמת מדיה חברתית שכבשה את העולם בסערה. עם למעלה מ-800 מיליון משתמשים פעילים חודשיים היא ממשיכה לגדול בקצב מסחרר.

ולמרות שהמשתמש הממוצע מבלה לפחות 20 דקות באינסטגרם ביום, יש שיגידו כי פרסום קמפיין ממומן בפייסבוק או PPC בגוגל יעילים לא פחות. אז מי צודק? ואיפה הכי כדאי לפרסם?

התשובה היא שאין באמת תשובה אחת. חשוב שתזכרו שלכל עסק קהל יעד משלו, שמסתובב בפלטפורמות שונות. שיווק דיגיטלי נכון הוא אחד שמבוסס על ניתוח  התנהגות צרכנים. אם קהל יעד של עסק מסוים מרבה לחפש תשובות לשאלות בגוגל, סביר להניח ששיווק שם יהיה יעיל יותר על פני פרסום בלינקדאין.

שם המשחק הוא להבין איפה קהל היעד נמצא, ולפרסם שם. אל תשכחו שלפעמים קהל היעד מסתובב בכמה פלטפורמות במקביל, וכאן מתחיל הכיף האמיתי: כשצריך להתחיל להרכיב תוכנית שיווקית מגוונת ומגניבה.

אבל התכנסנו היום כדי לדבר על שיווק באינסטגרם, וזה מה שאנחנו הולכים לעשות.

קידום באינסטגרם

דגשים לפרסום ושיווק באינסטגרם

יש כמה דרכים להשתמש באינסטגרם למטרות שיווק: פוסטים, סטוריז, רילס, האשטגים, קמפיינים ממומנים, וכו'.

אבל רגע לפני שאתם מתחילים לפרסם את התוכן שלכם, יש כמה דברים שכדאי לזכור. גם באינסטגרם, כמו בכל פלטפורמה, יהיה עליכם לדייק את המסרים לקהל היעד.

הדבר השני שחשוב שתיסגרו עליו לפני שאתם מתחילים הוא שאינסטגרם מתחברת יותר לפן הוויזואלי המיידי. אם בפייסבוק אתם יכולים לכתוב פוסטים ארוכים וביוטיוב אתם יכולים להעלות מדריכים מפורטים של שעתיים, הרי שבאינסטוש מומלץ להתמקד בתמונות או סרטונים קצרים.

אבל בואו נדבר רגע על הסטורי. מה הסיפור שלו באמת? (היינו חייבים). אז הסטורי הוא בעצם "פיסת" מידע ויזואלית (סרטון קצר) שמתפרסמת ל-24 שעות בלבד. ועדיין, כל משרד שיווק יודע שהסטורי הזה הוא כלי כל כך יעיל.

למה דווקא סטורי?

בימינו, אנשים כבר לא כל כך בנויים למסרים שיווקיים ארוכים, מורכבים ומתישים. וכאן הסטורי נכנס לתמונה. פרסום ממומן בגוגל או פרסום ממומן בפייסבוק, לרוב מתאפיין בלא מעט מלל.

אבל אינסטגרם היא פלטפורמה קצת יותר צעירה, וכן, קצת פחות סבלנית. כשזה מגיע לשיווק באינסטגרם, רצוי לקצץ במילים ולהוסיף וויזואליה. מסרים קצרים, קולעים ולא כבדים מדי.

זאת בדיוק החוזקה של הסטורי. הוא יכול להיות מצחיק, מגניב, לחשוף עוד צד שלקוחות לא מכירים בעסק ואחרי 24 שעות הוא מתפוגג. לא מעט אנשי שיווק משתמשים בו כחלק מרכזי מהאסטרטגיה.

היתרונות של שיווק באינסטגרם על פני שיווק ממומן בגוגל

יש לא מעט סיבות לכך ששיווק באינסטגרם יעיל כמו שיווק ממומן בגוגל, ובמקרים מסוימים אפילו עדיף. חלק מהסיבות כוללות את העובדה שמדובר בפלטפורמה אישית יותר, שמספקת חווית משתמש טובה, עם שיעור מעורבות גבוה. הפוסטים בדרך כלל קצרים וחזותיים יותר באופיים, מאפשרים ללקוחות לראות, לסמן לייק ולהמשיך לגלול (כל זה בפחות משניה).

עם יד על הלב, כמה פעמים צפיתם בסטורי של אחד החברים והרגשתם כאילו אתם נמצאים שם איתו? באיזשהו מקום הפלטפורמה הזו מאפשרת קרבה. ואיזה לקוח לא רוצה להרגיש קרוב לעסק שממנו הוא בוחר לרכוש? כולנו רוצים להרגיש שייכים, לדעת שאנחנו חלק ממשהו משמעותי וגדול מאיתנו.

כמו כן, לאינסטגרם יש ממשק אינטואיטיבי המקל על המשתמשים לשתף תוכן ולעקוב אחר חשבונות רלוונטיים אחרים. בנוסף, הפלטפורמה מספקת אפשרויות מיקוד טובות יותר למפרסמים, ומאפשרת להם להגיע לקהל היעד שלהם ביתר דיוק.

רוצים להתחיל לפרסם באינסטגרם? מומלץ לקבל סיוע ממקצוענים בתחום –אקסקטיב מרקטינג היא חברת פרסום באינטרנט שעוזרת לעסקים להגדיל מכירות ורווחים.

מוזמנים לקפה ושיחה על שיווק 🙂

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר