מאמרים וכתבות

חשיבות הלוגו בעסק

לוגו הוא ללא ספק מרכיב חשוב עבור כל עסק שמעריך את עצמו (ושרוצה לזכות בהערכה ובהצלחה). סוכנות פרסום דיגיטלי מסבירה כי לוגו איכותי מאוד עוזר לעסק לבסס את המותג. זה מסייע לעסק לבלוט על פי עסקים אחרים. זה מאפשר לעסק למשוך הרבה יותר לקוחות.

איך לוגו צריך להיראות

יש הסבורים כי למעשה לוגו טוב הוא המרכיב החשוב ביותר לצורך שיווק עסקי. הוא נועד לאפשר לאנשים לזהות בקלות את העסק. הוא צריך להיות מעוצב באופן כזה שקל יהיה לזהות אותו. הוא צריך להיות מעוצב על פי הערכים של העסק. משרד שיווק יכול לסייע בעיצובו, אולם זה צריך להתבסס על הערכים של בעל העסק ועל המאפיינים העסקיים שמבחינתו הם החשובים ביותר. גם אם נעזרים במעצב גרפי, הרי שצריך להמחיש בצורה כמה שיותר טובה, מה הצורה צריכה לסמל. כמובן שעבור כל עסק הדברים צריכים להיות ייחודים.

זהות וזיהוי במרחב הציבורי התחרותי

יש דרכים רבות שבהן עסק יכול וצריך לפרסם, לקדם ולשווק את עצמו. לוגו הוא כמובן לא הדרך היחידה, אולם יש לו חשיבות גם באונליין וגם באופליין. לצד תהליכי שיווק ופרסום באינטרנט, חשוב להבליט את הלוגו בשלל ערוצים, לרבות באתר, בדף פייסבוק ובכל זירה מקוונת אחרת. יש לכך סיבות שונות, כגון הרצון להעצים את הזהות העסקית והצורך להגדיל את הזיהוי של העסק, בעיני הלקוחות.

ולוגו הוא לא רק תדמית. הוא גם דימוי חזותי שמאפשר ללקוח לזהות את העסק, בשלט כמו גם באתר, במודעה מקוונת כמו גם על גבי כרטיס ביקור. הוא מסייע לחזק את המוניטין ומאפשר ללקוחות להרגיש שייכות וחיבור רגשי לעסק ולמוצריו. מכיוון שהמרחב הציבורי רווי בעסקים ובמתחרים, כל דרך ליצור בידול, להקנות לעסק תדמית קלה לזיהוי, תתקבל בברכה. ונמצא כי פיתוח לוגו חדש הוא דרך יעילה במיוחד. ועבור עסק וותיק, לעיתים חיזוק או חידוש לוגו וותיק (על ידי רענון עדכני), יהיו עדיפים על בניית לוגו ומיתוג מנקודת האפס. 

לוגו מעביר את המסר ברגע

כידוע, יש המון אפשרויות פרסום באינטרנט. כך למשל פרסום באמצעות גוגל, דרך פייסבוק, בזירות עסקיות, בערוצים כגון לינקדאין, אינסטגרם ועוד ועוד. אבל בכל הזירות המקוונות, יש משהו משותף. הגולשים, החברים, האוהדים או הצרכנים, לא משנה איך נקרא להם, טווח הקשב שלהם קצר. לכן, ברור האתגר להעביר את המסרים העסקיים כמה שיותר ממוקד, כמה שיותר נכון וקצר. וזהו ההיבט הכל כך משמעותי של מיתוג בכלל ושל לוגו בפרט.

לוגו הוא במידה רבה התמצית של המיתוג והתמצית של המסר שהעסק רוצה להעביר. ובמרחב הדיגיטלי, ללוגו משובח יש ערך פרסומי עצום. לעיתים, עצם הזיהוי של הלוגו הוא זה שישאיר את הלקוח באתר, ויגרום לו סקרנות להמשיך ולקרוא, לגלוש ולקנות. הלוגו שומר על קרבה ולכן, הוא מוטמע היטב במסרים שיווקיים גם באי מיילים או בהודעות SMS. לקוח שמקבל מייל עם מסר מהעסק, ללא לוגו, הסיכויים גדולים שהוא פשוט ימחק את המייל וישכח ממנו. לעומת זאת, כאשר פועלים על פי חוק הספאם, ושולחים ללקוחות רשימת דיוור בהסכמה ועם לוגו עסקי, ההיענות הרבה יותר חזקה.

לסיכום, יצירת לוגו היא חלק חשוב מפיתוח זהות עסקית ומיתוג חזק. זה נכון לעסקים אונליין ואופליין. אפשר להיעזר לצורך כך במשרד שיווק, עם מעצבים גרפיים. אך יש להביא בחשבון תובנות עסקיות במובן הרחב של המילה. יש להביא בחשבון את זהות קהל היעד, אילו ערכים הוא מעדיף ועם אילו ערכים עסקיים הוא ירגיש בנוח וירצה לקחת בהם חלק כצרכן וכנמען.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר