מאמרים וכתבות

תוכן שיווקי ומיתוג

תהליך המיתוג העסקי נשמע פשוט, נכון? נמצא שם מגניב, נבחר כמה צבעים, נשלם למישהו שיעצב לנו לוגו ו-וואלה, בנינו מותג. אז זהו, שלא כל כך.

מיתוג עסקים הוא תהליך סופר חשוב, ואם נצלול רגע לעומק- הוא בעצם הכל. הגרעין שממנו אנחנו יכולים לגזור את התדמית, השפה, והייחודיות של העסק שלנו. זה תהליך שכולל מחקר מעמיק על מהות העסק, המטרות והיעדים שהציב לעצמו, הערכים שעליו הוא מושתת, המוצר הייחודי שלו, והערך שהוא מעניק ללקוח הפוטנציאלי.

כל כך הרבה בעלי עסקים בוחרים לעשות את תהליך המיתוג ברפרוף, מבלי לדעת שדווקא הוא (מכל התהליכים העסקיים) יהיה זה שייקבע את הבידול של העסק שלהם בשוק. המיתוג יעזור לעסק לבנות תדמית אמינה, תגרום ללקוח להרגיש ביטחון בקשר אליו ולמוצר שהוא מציע, ותבטיח שהוא יחזור לרכוש ממנו שוב ושוב ושוב.

עולם הפרסום הוא עולם בקצב גבוה, ולפעמים זה מרגיש כמו מרדף. אחרי לקוחות, אחרי תוכן איכותי, אחרי לידים. בסופו של יום כולנו צריכים להתפרנס, ובשביל זה- חשוב שנמתג את העסק בצורה נכונה, ונדע לייצר עבור העסק תוכן שיווקי קריאייטיבי ואיכותי.

הקשר בין התוכן השיווקי למיתוג העסק

העסק שלכם חייב לדבר בשפה אחידה. נניח והעסק שלכם מפרסם תכנים גם ביוטיוב, גם באינסטגרם, גם בפייסבוק וגם באתר אינטרנט. מנקודת מבט של לקוח פוטנציאלי- איך זה ייראה אם בכל אחת מהמדיות תדברו בשפה שיווקית שונה? (רמז: לא מקצועי).

תוכן שיווקי ומיתוג באים ביחד, וזה לא משנה באיזה פלטפורמה אתם מפרסמים. נכון שבכל מדיה אופן הפרסום יהיה שונה (ביוטיוב תתמקדו בסרטונים ובאינסטגרם בסטילס) ועדין- על התוכן השיווקי בכל הפלטפורמות לדבר שפה אחידה שנגזרה מהמיתוג העסקי.

תחשבו רגע על נייקי, מותג עולמי. כל פרסומת, כל תמונה, כל טקסט שהחברה תפרסם ידברו באותה השפה שאומרת “JUST DO IT”.

תוכן שיווקי ומיתוג

ומה עם הקריאייטיב?

בין אם אתם נעזרים בשירותים של משרד פרסום באינטרנט ובין אם אתם עושים את זה בעצמכם- שיווק העסק שלכם בעולם הדיגיטלי הוא אומנות. אחד הדברים הכי חשובים כשזה מגיע לשיווק הוא למצוא את הקריאייטיב הנכון. הקריאייטיב הוא הדרך הכי יצירתית ומקורית להעביר את המסר שהעסק רוצה להעביר ללקוח, וגם הוא נגזר מהמיתוג העסקי.

טיפים ליצירת תוכן שיווקי מנצח

תוכן שיווקי יכול להגיע בכל מיני אריזות: פוסטים בפייסבוק, מיילים לרשימת דיוור, תמונה באינסטגרם, סרטון ביוטיוב, דף נחיתה, והיד עוד נטויה. הנה כמה נקודות שכדאי לכם לקחת בחשבון לפני שאתם ניגשים ליצירת תוכן. בסופו של דבר, אף אחד לא רוצה לבזבז את הזמן שלו, הלקוחות שלכם לא ישקיעו זמן בצריכת התוכן שלכם אם הוא לא מעורר בהם עניין או רגש.

כתבו בשביל לתת ערך, לא בשביל לקדם- חשוב לציין שערך זה מושג רחב ומשתנה. אם כתבתם עובדה מעניינת שחידשה ללקוח, או שהעליתם בו חיוך קל, עמדתם במשימה.

תהיו ספציפיים– אף פעם אל תדברו בכלליות, דברו אל קהל היעד שלכם. תחשבו שהתוכן שאתם מפרסמים הוא שמלה או חליפה. תלמדו את קהל היעד שלכם (מה עושה לו טוב, איפה כואב לו, ולמה לעזאזל הוא צריך אתכם) כדי שתוכלו לתפור את התוכן במיוחד בשבילו.

שימו את הלקוח במרכז– אל תדברו עליכם, דברו על התועלת שאתם יכולים לספק ללקוח. התמקדו בפתרון שאתם מציעים לבעיה שלו. תנו ללקוח לדמיין ולהרגיש איך החיים שלו ייראו אם הוא ישתמש במוצר שלכם.

עודדו לפעולה– רוצים שהלקוח יצטרף לניוזלטר? שיממש את המבצע החדש שאתם מציעים? עודדו אותו לעשות פעולה בעזרת הנעה. אל תצפו שהלקוח פשוט ינחש מה לעשות.

והכי חשוב, חשבו מחוץ לקופסה. אין חוקים בפרסום. המדיות מלאות בתוכן ממוחזר ולעוס. חפשו דרכים חדשות ומהנות להעביר את המסר שלכם ללקוח.

Exactive הוא משרד פרסום מוביל על קו לונדון תל אביב. כבר 10 שנים שאנחנו מלווים עסקים רבים ועוזרים להם להגדיל את המכירות בעזרת מיתוג, שיווק ופרסום.

אנחנו כאן בשביל כל שאלה 🙂

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר