מאמרים וכתבות

פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

שתי הפלטפורמות החזקות והפופולריות ביותר לצורך פרסום ממומן הן גוגל מצד אחד ופייסבוק מצד שני. למרות ששני השמות מוכרים לכולנו, האפקט הפרסומי שלהם איננו זהה. אם יש לכם עסק שאתם רוצים למנף ולפרסם, הדברים הבאים יסבירו על ההבדלים בין פרסום ממומן בפייסבוק לבין פרסום מסוג זה בגוגל. נבין מתי כל אפשרות תתאים ומהם היתרונות והתועלות השונות.

פלטפורמות שונות, קהלי יעד שונים

אי אפשר להתייחס אל פרסום ממומן בגוגל ואל פרסום בתשלום בפייסבוק, מבלי להבין שהן פלטפורמות מאוד שונות זו מזו. חשוב לא פחות, לבדוק איפה קהל היעד שלכם נמצא. נזכור כי גוגל הוא לפני הכל מנוע חיפוש (למרות שיש להם המון שירותים נלווים). כלומר, פה אפקטיבי מאוד לפרסם מותגים, שירות או כל מוצר, שאנשים רוצים לחפש לפני שהם רוכשים. כך למשל, פרסום של חשמלאי, עורך דין.

לעומת זאת פרסום בפייסבוק מתאים מאוד לעסקים שרוצים לפרסם מוצר או שירות שנשענים על יצירת חשק לצרוך. כך למשל גדג'ט חדש. במילים אחרות, פלטפורמת גוגל מיועד לקהל יעד שהוא אקטיבי ויוזם. יש כאן מוכנות מוקדמת לקניה ויש תיעדוף לעסקים בולטים (זו אחת ממטרות הפרסום, לבלוט מעל המתחרים). פייסבוק מיועד מטבעה לקהל יעד פסיבי, שלא מחפש מראש מוצר מסוים אבל עשוי להשתכנע לרכוש על סמך יכולת פילוח גבוהה של מאפייני גיל, העדפות אישיות וכדומה.

פרסום ממומן בגוגל או בפייסבוק?

פייסבוק – בניית מודעות למותג ויצירת עניין

מנהל של משרד פרסום דיגיטל מוביל מסביר כי לפייסבוק יש המון כוח בפילוח של המשתמשים בפלטפורמה. לרשת החברתית הזאת יש המון ידע על האנשים, ידע על אירועי חיים חשובים שחלים כרגע או בעתיד הקרוב, כגון ימי הולדת, חתונות. פייסבוק יודעת על תחומי עניין והיבטים דמוגרפים, העדפות קניה וטעמים אופנה. מודעה בפייסבוק מחוללת נפלאות כאשר רוצים לבנות מותג או לייצר חשק לצרוך או לקנות משהו הקשור עם סגנון חיים, פנאי, סמל סטטוס, אופנה וכדומה. הפלטפורמה החברתית יכולה לסייע מאוד לעסקים ולמותגים, לייצר עניין ותודעה, בקרב קהל יעד חדש שאולי פוגש את השם הזה בפעם הראשונה. כדאי לציין כי בפייסבוק ניתן להציב פרסומים של טקסט, סרטונים, אנימציה או תמונות, לפי הצורך.

גוגל – מודעות שעונות על צורך מיידי

אנשי משרד פרסום בגוגל מסבירים כי מודעות בגוגל נועדו לאפשר לאנשים לראות פתרונות עדכניים, לצורך מידי. לגוגל יש פחות יכולת לפלח לקוחות כפי שעושים בפייסבוק, אך כן יש המון תובנות לגבי מה שאנשים צריכים. בגוגל יעיל מאוד בלפרסם מוצרים או שירותים, תוך הנעה לפעולה על ידי פניה ישירה לגולש. מודעה טובה תוכל להיות מאוד תמציתית ותכליתית, שפה "דוגרי".

עובדות חשובות על פרסום ממומן

יש די הרבה אפשרויות פרסום באינטרנט, אבל פייסבוק וגוגל בהחלט בולטות ומשיגות יעילות גבוהה. אך חשוב להבין עוד כמה דברים על פרסום ממומן בכלל:

  1. עקומת למידה – פרסום ממומן במיטבו צריך "לשייף" תוך כדי תנועה. כלומר, תוך כדי הקמפיין בודקים את היעילות, משנים, מלטשים ומשפרים.
  2. בכל פרסום ממומן, דרך גוגל או דרך פייסבוק, התשלום עבור הפרסום הוא לפי קליק (PPC).
  3. התשלום עבור קליק מתומחר בסוג של מכירה פומבית. הצעת המחיר נעשית על פי קהלי יעד ממוקדים או על פי מילות חיפוש.

לסיכום, מודעות פייסבוק מותאמות לקהל יעד מוגדר – אופי המעורבות ברשת, היבטים דמוגרפיים. מודעות גוגל מותאמות לפי מילות חיפוש. לגוגל ולפייסבוק מאפיינים שונים ונבדלים. בעזרת תובנות אלה, תוכלו לבחור את הפלטפורמה המתאימה לכם.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר