מאמרים וכתבות

פלטפורמות שונות לשיווק

באינטרנט ניתן למצוא מגוון רחב של פלטפורמות שיווקיות. לכל פלטפורמה מאפיינים משלה ולעיתים ההבדלים די גדולים. במידה ונדרש כלי חזק לפרסום ולשיווק, תוכלו להיעזר בדברים הבאים. נסביר על  ההבדלים שבפרסום בין פלטפורמות כגון פייסבוק, גוגל ואינסטגרם. כמו כן נדון ביתרונות ובדגשים של כל פלטפורמה. 

פלטפורמות שונות לשיווק

פלטפורמת גוגל – מאפיינים, יתרונות ועובדות

גוגל זו חברת חיפוש המידע מספר אחת. אך לצד היותה מנוע חיפוש טבעי, היא גם כלי פרסומי מהחזקים ביותר כיום. פרסום ממומן בגוגל זה פרסום מסוג PPC (תשלום לפי הקלקה). לגוגל יש הבנה גדולה במילות מפתח ומילות חיפוש. יש פה המון עוצמה בזיהוי הצרכים של הגולשים, ברגע האמת. חיפושים אחר שירותים או מוצרים, מתבצעים כאשר המשתמשים בשלים לביצוע רכישה. היתרון החשוב של הפלטפורמה היא ביצירת חשיפה בפני קהל יעד שזקוק למוצר או לשירות, כפי שניכר בתוצאות חיפוש. מודעות הפרסום יכולות לבוא לידי ביטוי כטקסט או כתמונה, והן משיגות תוצאות כאשר הן ישירות, ברורות ותמציתיות. יש למודעות כוח רב בהנעה לפעולה. מתי הפלטפורמה הזאת לא מתאימה – כאשר רוצים לקדם רכישה שמבוססת על מצב רוח, תשוקה או דחף רגעי.

פלטפורמת פייסבוק – מאפיינים יתרונות ועובדות

פייסבוק חוללה מהפכה של ממש והביא לקדמת הבמה את ה"סושיאל מדיה". אמנם מאז צצו עוד ועוד רשתות חברתיות, אבל זו עדיין הרשת המוכרת והפופולרית בקרב קהל יעד רחב. פרסום ממומן בפייסבוק נועד פחות עבור פניה ללקוחות שמחפשים מוצר כזה או אחר. גם כאן מדובר במודעות מסוג PPC, אולם ההיגיון שמאחוריהן הוא אחר. לפייסבוק כוח עצום באיסוף מידע ונתונים אודות המשתמשים. הרשת הזאת יודעת היכן אנשים אוכלים, מה הם אוהבים, מה המצב המשפחתי שלהם, מיהם חבריהם, מהו סגנון החיים שלהם, מאפיינים דמוגרפיים וכן הלאה. הפרסום בפלטפורמה הזאת מצוין לצורך קידום מותגים ומוצרים שמניעים לפעולה על ידי הצפת צורך חדש או יצירת חשק לקניה. המודעות פונות לגולשים שנוהגים לשהות הרבה ברשת החברתית, והרבה פחות ניגשים לגוגל.

פלטפורמת אינסטגרם – מאפיינים יתרונות ועובדות

אנשי משרד שיווק מסבירים כי אינסטגרם מהווה פלטפורמה בעלת יתרונות משלה, לצרכי שיווק. צריך לזכור כי על אף שלא מדובר בפייסבוק וגם לא בגוגל, זו רשת חברתית ובה מאות מיליוני משתמשים. החוכמה, גם פה, היא לדעת להתמקד באנשים הנכונים ובזמן הנכון. חשוב להבין כי הפלטפורמה הזאת שמה במרכז את ההיבט הוויזואלי. זה לא מקום שבו ניתן לצפות להצלחה מיוחדת של מודעות מילים (כפי שמקובל מאוד בגוגל). מרכז הבמה ברשת הזאת, בפוסטים כמו גם בפרסום, נשען על תמונות, סרטונים או גם וגם. יותר ממחצית משתמשי אינסטגרם מספרים כי הם נוהגים למצוא מוצרים חדשים בעקבות השימוש ברשת הזאת. שאלת השאלות היא מיהו קהל היעד. קהל היעד עשוי להזכיר במידה מסוימת את הקהל של פייסבוק, אולם בטווחי גיל צעירים יותר. יותר מחצי מהמשתמשים בם בני פחות מ-30. גם פה, ישנה יכולת למקד מודעות ופרסומים לפי מיקום, זיהוי תחומי עניין, גילאים וכדומה. התשלום לפרסום נעשה או לפי שיטת ההקלקה או לפי שיטת החשיפה, תלוי בסוג הקמפיין.

לסיכום, לפני שבוחרים חברת פרסום באינטרנט, זכרו שיש ברשת פלטפורמות שונות. שיווק ישיג תוצאות טובות, כאשר את בניית הקמפיין וניהולו מבצעים אנשים המתמחים ספציפית בפלטפורמה המתאימה לכם. אם הלקוחות שלכם נמצאים בפייסבוק, זה המקום שכדאי להתמקד. אם קהל היעד הוא צעיר בן 20 – 30, אינסטגרם תעבור נהדר. פרסום גוגל יתאים לפניה אל קהל יעד שיוזם רכישה וזקוק לכם כעת.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר