מאמרים וכתבות

מי זקוק לניהול מוניטין ברשת?

מוניטין הוא נכס חשוב לאנשים פרטיים, לאישים ציבוריים ובמיוחד לעסקים ולמותגים. בשורות הבאות נגדיר מהו בדיוק ניהול מוניטין, נבהיר אילו סוגים עסקים זקוקים לכך ואיך משפרים את ניהול המוניטין בשגרה וגם במצבים מורכבים מבחינה עסקית או ציבורית.

מי צריך ניהול מוניטין ברשת?

ניהול מוניטין לעסקים בעלי נוכחות ברשת

הרעיון של ניהול מוניטין הוא להשפיע על האופן שבו רואים אותך או את העסק שלך בכל רחבי הרשת. במילים אחרות, כל מי שיש לו נוכחות ברשת, למשל באתר מסחרי, עמודי פייסבוק עסקיים, באתרי תדמית וכדומה, עשוי להזדקק לניהול מוניטין. ההגדרה האחת של ניהול המוניטין מתייחסת לכל תוכן שמחזק את השם הטוב שלך או של העסק. הגדרה נוספת מרחיבה את זה ומסבירה שחיזוק של מוניטין מתייחס גם להתמודדות עם פרסומים מזיקים או חוות דעת שליליות. רובד נוסף כולל פרסום של צעדים אשר בונים תדמית מקצועית, איכותית או כזאת שהולמת ערכים חברתיים או ציבוריים רצויים. בסופו של דבר, זה עשוי להיות חשוב לכל מותג ולנותני שירותים, שכן אנשים נחשפים למידע עליכם או על המותג שלכם, באפיקים דיגיטליים.

ניהול מוניטין בזמנים מורכבים

לכאורה, אפשר להניח שאם העסק יציב או שיש לכם קהל אוהדים רחב, אתם מכוסים מבחינת ניהול המוניטין ברשת. יחד עם זאת, כפי ששיווק או פרסום ממומן בגוגל הם צעדים מתמשכים, כך נכון לראות את ניהול המוניטין. כלומר, אפילו עסקים שמתנהלים היטב ונכון עלולים להיתקל בתקופות מורכבות מבחינה תדמיתית. בתקופות הללו, יש צורך לנהל באופן יזום ובצורה קפדנית ומדויקת יותר מתמיד, את המוניטין ברשת. למשל, זה חשוב במידה ויש הצטברות של פרסומים שליליים, אמיתיים או כוזבים לגביכם. זה חיוני כאשר אתם פועלים בענף רווי תחרות, שבו לעיתים המתחרים או גורמים אחרים, לא מהססים לנגח אתכם או להשמיץ. גם לאחר שמתרחשת תקלה, בשל סיבות שלא תלויות בכם אך כזאת משפיעה על הלקוחות שלכם, חשוב לנהל את המוניטין על מנת להקטין את הנזק התדמיתי. לעיתים אף ניתן להפוך את האתגר להזדמנות לפרסום בעל אפקט חיובי (בזכות תגובה נכונה ואותנטית שהלקוחות מעריכים).

לנהל מוניטין כדי להימנע ממשבר

משברים תדמיתיים יכולים לנבוע מכל מיני סיבות. למשל, בשל תביעה משפטית שהוגשה נגדכם או פרסום פוגעני או חוות דעת שלילית שמישהו פרסם באתר ברשת. כדי למנוע משברים, אפשר לנקוט צעדים שונים, לרבות פרסום ממומן בפייסבוק, העלאת תגובה רשמית לאתרים רבי תפוצה ועוד.

צעדים חשובים בניהול מוניטין

מנהל סוכנות פרסום דיגיטל מסביר כי יש כמה צעדים שיכולים לעזור בחיזוק תדמית ובניהול המוניטין ברשת. למשל:

  1. בדיקה מתמדת – מדי פעם בדקו באופן יזום האם יש פרסומים חיוביים או שליליים תחת השם שלכם או שם העסק והמותג. ברגע שזיהיתם פרסום חיובי ברשת, הדגישו אותו על ידי פרסום פוסט או כתבה או קישור באתר. פרסום שלילי, מצריך תגובה מסוג אחר אך בשום אופן לא התעלמות!
  2. השיבו לביקורת בענייניות – ביקורת שקיבלתם או פרסום שלילי עלולים לגרום לכם להרגיש מותקפים. אך משרד שיווק דיגיטלי מדגיש כי אסור להגיב ללא מחשבה או באגרסיביות. השתדלו לענות לגופו של עניין. אם צריך, קחו אחריות. נסו להבין מה קרה והבטיחו לשפר. במידת הצורך, ניתן להציע פיצוי כחלק מהדגשת המחויבות שלכם ללקוחות.
  3. הפצת מידע חיובי – דרך חשובה מאוד בניהול מוניטין היא העלאת תכנים מגוונים, שמציגים אתכם באור חיובי או בקונטקסט מקצועי איכותי (ולעיתים ניטרלי). הפרסומים הללו דוחקים את הפרסומים המזיקים, כך שהם מאבדים את רוב הרלוונטיות שלהם (כי הם מקבלים חשיפה הרבה יותר קטנה).
עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר