מאמרים וכתבות

איך לבחור משרד פרסום?

כולנו מוקפים פרסומות כל הזמן ובכל מקום: בעיתונות המודפסת, ברדיו, בפייסבוק ובגוגל ובעצם בכל מקום כמעט באינטרנט, בטלוויזיה, בברושורים הממתינים לנו בתיבת הדואר, בשלטי חוצות המקיפים אותנו מכל עבר ומן הסתם ברגעים אלה ממש ישנם כמה וכמה בני אדם המפתחים דרכים חדשות להציג פרסומות.

בעולם שכזה אך טבעי הוא שייווצר גם מגוון רחב מאוד של משרדי פרסום, ואכן בימינו כל עסק או חברה המעוניינים לשווק את מוצריהם ושירותיהם יכולים לבחור משרד פרסום מתוך שלל אפשרויות – כך שמצד אחד גם אתם יכולים לזכות בפרסום אפקטיבי במיוחד בעלות לא גבוהה, אבל מצד שני בהחלט ייתכן כי תתקשו למצוא את המשרד המתאים לכם ביותר.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הסוגים השונים של חברות פרסום

נהוג לחלק את החברות העוסקות בפרסום למספר קטגוריות, כשבאופן טבעי החלוקה היא לא דיכוטומית:

משרדי פרסום גדולים – חברות ענק, לרוב חלק מתאגיד פרסום בינלאומי, העוסקות בכל סוגי הפרסום ומפעילות חטיבות ומחלקות שונות (אסטרטגיה, קריאייטיב, גרפיקה, מדיה, הפקה ועוד).

משרד פרסום אינטראקטיב – אחד התחומים הצומחים ביותר בתחום השיווק הוא פרסום באינטרנט, כך שאין פלא כי ישנם משרדי פרסום באינטרנט, המתמקדים בכך. משרדים אלה זכו לשם משרדי פרסום אינטראקטיב והם מתמחים בשיווק ברשת, בדיגיטל, בניו מדיה וברשתות חברתיות (אם כי בחלק מהמקרים הם עשויים לשלב בין פרסום Online ו- Offline).

חברות רכש מדיה – חברות שלא מבצעות את כל המרכיבים השונים של פרסום אלא עוסקות רק ברכש מדיה, כלומר קניית שטחי פרסום בזירות השונות המשמשות בימינו לשיווק ומכירתם ישירות למפרסמים או לחברות בתחום.

משרד בוטיק – משרד פרסום שמורכב מכל אנשי המקצוע הנחוצים לשם קמפיין אפקטיבי ומתאפיין ביצירתיות גבוהה, דיוק מרבי והתמסרות מוחלטת לכל לקוח (או במילה אחת: Exactive).

לפי המדיה

דרך אחת לבחור בצורה מושכלת מבין שלל משרדי הפרסום הקיימים בימינו היא לפי המדיה בה אתם רוצים לפרסם.

אם, למשל, אתם מאמינים שלעסק שלכם מתאים פרסום ברדיו, כדאי לבחור משרד פרסום בעל ניסיון בפרסום ברדיו. רוצים להופיע בהפסקת פרסומות בערוץ 2 ויש לכם את התקציב הנדרש לשם כך? חפשו חברות פרסום שיודעות איך להפיק פרסומות לטלוויזיה. מעדיפים קמפיין אינטרנטי מפולח היטב, גמיש ואפקטיבי? בחרו מקום שעובדיו חיים באינטרנט ומכירים כל סמטה בגוגל ונישה בפייסבוק ובאופן כללי יודעים איך להוציא את המקסימום מכל שקל שמושקע בשיווק.

הגודל כן קובע

בחירת משרד פרסום איכותיפרמטר נוסף לבחירת משרד פרסום היא גודלו.

המשוואה פשוטה: אם אתם קוקה קולה או חברת חשמל אתם צריכים משרדי פרסום גדולים, אם לא – מוטב לבחור בחברות פרסום קטנות. חברות אלה הן לא פחות מקצועיות ומיומנות ביצירת קמפיינים אפקטיביים, ובנוסף הן מחויבות לכל לקוח ולקוח, קטן כגדול, ומסוגלות להבטיח לו יחס אישי באמת ומענה מהיר לכל בקשה או צורך.

עוד כדאי לזכור שהתחרות העזה בתחום הפרסום מדרבנת את המשרדים השונים להשקיע משאבים רבים ומאמצים עזים בכל לקוח, ובפרט את המשרדים הקטנים יחסית שנמצאים בדרך למעלה.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

נתקלתם בקמפיין משכנע? חפשו מי עומד מאחוריו

דרך נוספת להגיע למשרד הפרסום האופטימלי מבחינתכם הוא לזהות אילו קמפיינים "עושים לכם את זה", לברר מיהם אנשי המקצוע שעומדים מאחורי אותם קמפיינים ולפנות אליהם.

כמובן שכדאי להסתכל על מסעות פרסום שנוצרו במסגרת תקציב דומה פחות או יותר לזו העומדת לרשותכם (אין לכם כמובן דרך לדעת במדויק מהי עלותו של כל קמפיין, אבל אפשר להשתמש באומדן סביר).

המלצה נוספת היא להיפגש עם אנשי כמה משרדי פרסום, גם כדי לקבל מספר הצעות מחיר וגם כדי לאפשר לאינטואיציה שלכם לקחת חלק בתהליך הבחירה.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר