מאמרים וכתבות

איך חברת פרסום משדרגת את הנוכחות של העסק בפייסבוק?

פייסבוק היא אחד מאותם דברים שנראים כאילו היו כאן איתנו מאז ומתמיד – למרות שהיא נפתחה לכולנו רק ב-11 בספטמבר 2006. האבולוציה המהירה והמשמעותית של הרשת החברתית הפכה אותה גם לזירת פרסום שעשויה להיות משתלמת מאוד לסוגים רבים של עסקים. הדרך המומלצת להפגין נוכחות נכונה ואטרקטיבית היא בעזרת חברת פרסום, רצוי כמובן כזו שכבר צברה ניסיון נרחב בשיווק בפייסבוק.

מה כוללת נוכחות נכונה ברשת של מארק צוקרברג?

לא ברור עד כמה הוא היה מודע לכך בזמן אמת, אבל מארק צוקרברג (וכמובן גם האנשים שהיו לצידו בתחילת הדרך) בראו עולם של ממש. כדאי לדעת שיש גם לא מעט ביקורת על הרשת החברתית הפופולרית ביותר בשני העשורים הראשונים של המאה ה-21, וגם על צוקרברג עצמו – אבל גם המבקרים מסכימים שאי אפשר להתעלם מהתועלת העצומה של נוכחות מחמיאה לעסק.

הבסיס הוא דף עסקי. דף כזה, ובפרט אם הוא נבנה על-ידי חברת פרסום או חברות מיתוג, מאפשר לכל בעל עסק להציג בפני לקוחות קיימים, מתעניינים וגם "סתם" גולשים (שמי יודע, אולי גם הם יהפכו בעתיד ללקוחות) חזות מרשימה. דף עסקי מנוהל היטב ממתג את העסק כמקור לידע מועיל וכשחקן מוביל בתחום, ובנוסף מייצר אינטראקציות מסוגים שונים עם קהל היעד הרלוונטי.

עוד מרכיב אפשרי הוא מודעות ממומנות – דרך יעילה ומשתלמת להגיע לעוד גולשים שעדיין לא שמעו עליכם וכך להרחיב את מעגל המתעניינים ואת מאגר הלקוחות הפוטנציאליים. בחלק מהמקרים הנוכחות ברשת החברתית כוללת גם ניהול של דף אישי של בעל העסק – כדי להבליט את הפן האנושי של החברה.

היתרונות המשמעותיים של שיווק באמצעות פייסבוק

היתרון הראשון של שימוש בפייסבוק לצורך שיווק עסקי הוא האפשרות להגיע להרבה מאוד בני אדם. בהקשר זה כדאי לזכור שלפי סקר עדכני ל-4 מכל 5 ישראלים יש חשבון פייסבוק, ואצל רבים השימוש הוא יומיומי ואפילו אינטנסיבי. עוד מומלץ לקחת בחשבון את אלמנט הוויראליות, שבא לידי ביטוי מובהק ברשת של מארק צוקרברג – פוסט שכזה עשוי להזניק במידה ניכרת את היקף הפניות אליכם.

עוד יתרון חשוב הוא העלות האטרקטיבית: גם כששוכרים חברת פרסום למשימה, עדיין מדובר באפיק זול בהשוואה לאופציות אחרות כגון פרסום ברדיו או שילוט חוצות, ואפלו בהשוואה לערוצי שיווק דיגיטליים אחרים. כך גם עלות התפעול השוטף של דף עסקי, כולל מענה לגולשים, אינה גבוהה, וכך גם עלות המודעות הממומנות.

היתרון השלישי נובע מהכמויות העצומות של המידע שיש לפייסבוק. החברה, שבמהלך השנים רכשה גם ווטסאפ ואת אינסטגרם, יודעת עלינו המון – והדבר מתורגם ליכולת טרגוט גבוהה מאוד. עסק שמתנהל באופן מושכל יגיע בדיוק לקהל הרלוונטי מבחינתו, וזה כמובן אחד המפתחות העיקריים של פרסום אפקטיבי.

היתרונות של פעילות בפייסבוק בעזרת מומחי פרסום

פרסום באינטרנט הוא עסק למקצוענים בלבד! וגם כשמדובר על העלאת פוסטים לפייסבוק, התועלת שמושגת בזכות ידע וניסיון רלוונטיים לגבי מיתוג עסקים ברשת חברתית גבוהה בהרבה בהשוואה לתועלת מתפעול חובבני.

הסיבה לכך פשוטה: אצל כמעט כל אחד ואחת הפיד גדוש באינספור תכנים מכל הסוגים. כדי למשוך את תשומת הלב הרצויה מאדם שגם ככה מוצף בגירויים, נדרשת בקיאות. גם הנעה לפעולה הנכונה היא מיומנת שנרכשת רק אחרי שמקדמים עסקים רבים דרך פייסבוק ועוד סיבה טובה לשכור את שירותיה של חברת פרסום היא הזהירות הנדרשת ברשת החברתית: מצד אחד המטרה היא כמובן להגדיל את היקף המכירות, אבל מצד שני עסק שמשווק באגרסיביות רבה מדי עלול להרתיע את המתעניינים. גם ניסוחים לא זהירים או תשובות לא מדויקות לגולשים עלולות לייצר נזק, עקב אלמנט הוויראליות, ועל כן כדאי מאוד לבצע את השיווק בפייסבוק אך ורק באופן מקצועי.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר