מאמרים וכתבות

ניהול מדיה חברתית, מדוע כל כך חשוב להיות שם

בתקופת הקורונה, התחדדה המשמעות של הרשתות החברתיות, כמציאות חברתית ווירטואלית שלפעמים לא רק משלימה אלא אפילו מחליפה את המציאות החברתית האמיתית. אבל גם בימים שלפני הסגרים שנועדו לשטח את עקומת הנדבקים, ניהול מדיה חברתית היה חשוב ללא ספק, מבחינה עסקית וכלכלית. נסביר למה כל כך חשוב להיות שם, ומה זה בדיוק "שם".

הרשתות החברתיות הן האינטרנט

ציבור עצום של אנשים מוצא סיפוק רב בביקור יום יומי ברשת חברתית אחת לפחות. למעשה עבור אין ספור אנשים, בכל העולם, הרשתות החברתיות הן כמעט מילה נרדפת לאינטרנט. כלומר, כל עסק שמשקיע או רוצה להשקיע כסף בפרסום או קידום באינטרנט אך לא מביא בחשבון את המדיה החברתית, מפספס פיספוס עצום. ברור אמנם שלא רק הרשתות החברתיות הן האינטרנט ויש לרשת עוד המון מה להציע, את מבחינה מעשית ומבחינה שיווקית, קל מאוד לגשת לאנשים, למצוא לקוחות חדשים, להשיג מודעות ומיתוג דרך שער הכניסה של הרשתות החברתיות. זו אחת הסיבות המרכזיות, גם אם לא היחידה, שבגינה ניהול מדיה חברתית לא רק חשוב אלא למעשה חיוני.

הרשתות החברתיות עוזרות לנו לפלח את הגולשים והלקוחות

רעיונות של נתחי שוק ו"פילוח לקוחות" הרבה יותר וותיקים מכל מדיה חברתית באשר היא. אפילו הרבה לפני שהאינטרנט הגיע לעולם, מנהלי עסקים ומומחי שיווק טרחו רבות כדי לחקור ולהבין מיהם הלקוחות הפוטנציאליים שאליהם כדאי לגשת ואליהם כדאי לפנות. וכאשר ערוצי המדיה החברתיים הגיעו והשתכללו, התגלה דבר מדהים. כמעט ללא תכנון מוקדם, החלו כלים אנליטיים לצוץ ולאפשר לעסקים להיעזר ברשתות החברתיות כדי לפלח טוב יותר את הלוקחות וכדי לפנות בצורה מדויקת, לקהל המטרה הנכון ביותר. ומכיוון שכמעט אף עסק לא יכול להציע מוצר כלשהו או שירות כלשהי לכולם, לפילוח הזה יש משמעות עצומה.

כל ערוצי המדיה החברתית, שנסקור את המרכזיים שבהם כאן בהמשך, יודעים לאסוף מידע רב על הרגלי הצריכה וההעדפות של הגולשים. כך שעבור עסקים שרוצים למכור ולפרסם, נפתח חלון הזדמנויות מרתק. על ידי ניהול מדיה חברתית ניתן לקנות שטחי פרסום או להעלות פוסטים ממומנים או לא ממומנים, שיגיעו ברגע הנכון, לקהל המטרה ולפלחי השוק הטובים ביותר. לדוגמא, חנות שמוכרת מוצרי תינוקות תדע להשיג חשיפה עצומה לפוסטים או להצעות שיווקית, למוצרים שיוצגו להורים צעירים או לאימהות שזקוקות למוצרים או שירותים הרלוונטיים לגיל הרך. אי אפשר להשיג את אותן התוצאות בעזרת פרסום באתר חדשות כללי, לדוגמא, או באמצעות קידום בגוגל בלבד.

פניה לציבור באופן ישיר ובלתי אמצעי

עבור המעוניינים בכך, ניתן לנהל את כל מה שקשור עם מדיה חברתית, בעזרת משרד פרסום המתמחה בניו מדיה. משרדי פרסום שמתמחים בכך יכולים ליצור עמודים עסקיים וליצור המון תכנים שיגיעו לציבור דרך רשתות חברתיות מהסוג הרצוי. אולם בין אם מבצעים את המהלכים הפרסומיים באופן עצמאי ובין אם מבצעים ניהול מדיה חברתית בעזרת איש פרסום מקצועי, שימו לב לעיקרון החשוב הבא: זו הדרך היעילה לפנות לציבור הרחב, באופן ישיר ובלתי אמצעי, ובלי להיתפס כמי שמנסים למכור ורק למכור. ברשתות החברתיות אפשר למצוא את ההזדמנות לפנות לציבור ולברר מה הם צריכים, מה מעניין אותם, מה דרוש להם. אין כאן רק אפשרות פרסום פסיבית אלא ממש דרך יעילה לשלב בין יחסי ציבור לבין קשר עם לקוחות, מחקר שוק וייצור הצעות ערך, בעת ובעונה אחת.

אילו רשתות חברתיות פופולריות בישראל

נציג כמה טיפים ליישם נכון של ניהול במדיה החברתית, אך קודם לכן נציג את הרשתות חברתיות הפופולריות כיום (2020) בישראל.

  • פייסבוק – אחת הרשתות הוותיקות ביותר. למרות שמעמדה יורד במידה מסוימת והיא פחות מושכת כיום עבור הקהל הצעיר, היא עדיין מאוד רלוונטי לקידום עסקים קטנים, בעלי מקצוע וחברות גדולות.
  • אינסטגרם – רשת חברתית שמעבירה בצורה מאוד טובה חוויות, מסרים ורעיונות חזותיים. זה המקום המתאים לעסקים שרוצים להגיע לקהל יעד צעיר, מעולה לעסקי אופנה, לייף סטייל, תיירות ועוד.
  • יוטיוב – רשת חברתית שמעניקה משמעות חדשה למונח קולנוע ביתי. מתברר שהרבה אנשים מתייחסים לערוץ הסרטים הזה כאל מנוע חיפוש לכל דבר, כמעט ברמה של גוגל. כל אחד יכול להעלות סרטים, מדריכים, תכני תדמית שיופצו משום דרך האתר או דרך רשתות חברתיות נוספות.
  • וויז – אל תטעו לחשוב שאפליקציית הניווט הישראלית בעלת התהודה בין לאומית איננה רשת חברתית. זו רשת פעילה ביותר שעוזרת לאין ספור עסקים לפנות ללקוחות פוטנציאלים, ממה ברגע האמת.
  • לינדקאין – זו הרשת שבה אנשי מקצוע יכולים לקדם בה את עצמם ועסקים יכולים לקדם עצמם כספקים עבור עסקים אחרים. בעזרת רשת זו נרקמות אין ספור עסקאות ושיתופי פעולה, בזירה המקומית אך גם בזירה הבין לאומית. יתרון שאין בשום מקום אחר: ניתן לפנות ישירות לאנשי מפתח בכירים, בחברות ובענפים המעניינים אתכם.

כך תתנהלו נכון ולא תפספסו

מומחי פרסום באינטרנט ממליצים להתנהל בצורה כזאת במדיה החברתית:

  • בנו אסטרטגיה שתביא בחשבון את הפעילות ברשתות השונות.
  • השקיעו בכל יום זמן בהעלאת תכנים או מינימום מספר פעמים בשבוע.
  • העלו קמפיינים וצרו פעילויות מיוחדות, מבצעים, הנחות, שיתופים פעולה.
  • שימו לב לשאלות או בירורים או אפילו ביקורת, שמועלים כלפיכם ברשתות. הגיבו, הסבירו, שתפו, צרו עניין.
  • שקלו להיעזר באנשי מקצוע, משרדי פרסום באינטרנט עם התמחות בדיגיטל, אם אין לכם את הזמן להשקיע כראוי במדיה החברתית.

__

רשתות חברתיות מסוימות מושכות יותר גולשים מכל מקום אחר ברשת. לכן, ניהול מדיה חברתית הוא לא מותרות אלא הכרחי. הבינו למה להשקיע בכך, אילו רשתות מובילות ואיך עושים את זה נכון

 

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר