מאמרים וכתבות

ניהול מדיה חברתית - איך לגשת לזה?

המדיה החברתית ברשת שוקקת פעילות. לפעמים נדמה שממש כולם נמצאים שם, כולם חוץ מכם. אם אתם רוצים להבין את הבסיס של ניהול מדיה חברתית, איך מתחילים ואיך ניגשים לזה, הגעתם למקום הנכון.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

כמו כל ניהול טוב, קודם מגדירים מטרות

זה ברור לכם וגם לנו, ניהול מדיה חברתית מחייב הבנה של "כללי המשחק" של המדיה הזאת. חשוב לדעת באיזו תדירות לפעול, איך מתמודדים עם תגובות מרושעות, טרולים או אפילו מתחזים. אבל לפני כל הדברים הללו, חשוב בעצם להבין את הקטע הניהולי של המדיה החברתית. כמו בכל ניהול טוב, זה טוב רק כאשר מתחילים עם הגדרת היעדים.

דוגמאות ליעדים רלוונטיים לעסקים

כדי לא להשאיר את הדברים תלויים באוויר, נשמח לשתף אתכם בכמה דוגמאות ליעדים רלוונטיים במהלך ניהול מדיה חברתית. יעד אפשרי מסוג אחד הינו השגת לידים. כלומר, במקרה הזה המטרה היא להשתמש נכון במדיה החברתית על מנת שקהל יעד רלוונטי ייצור קשר לקבל פרטים, מידע נוסף או לביצוע רכישה של ממש.

יעד מסוג אחר יכול להיות ניהול מוניטין דיגיטלי. כלומר, הפעילות במדיה החברתית תתמקד בשיפור המוניטין. הפייסבוק למשל יכול לסייע בהתמודדות עם משברים עסקיים. הוא יכול להתמודד בצורה נכונה עם משברים וגם להפוך איומים להזדמנויות. זהו כלי להפיץ מידע חיובי, חשוב ואף בונה אמון.

יעד עסקי שגם אותו ניתן בהחלט להגדיר הינו שיווק ופרסום באינטרנט. ניתן לפעול במדיה החברתית בצורות שונות, להשתמש בפוסטים שמניעים לפעולה, לעורר באז ותשומת לב, להוביל קדימה את הדירוג בגוגל ועוד ועוד. אין ספק שיעד כמו שיווק ויראלי נחשב גם הוא ליעד מוביל שאפשר להשיג בצורה טובה על ידי המדיה החברתית.

צעדים לניהול מדיה חברתית

חשוב מאוד להעלות תכנים חדשים לעיתים קרובות. ככל שהמדיה החברתית פעילה יותר, כן ייטב. העלאת תכנים או פוסטים לעיתים רחוקות לא מעוררת עניין, לא גורמת לשיח ולא נראית רצינית. הטוב ביותר, לעדכן פוסטים כדבר שבשגרה, לרבות תמונות, קישורים, סרטונים. זה נכון לכל צורה של מדיה, פייסבוק, אינסטגרם וכיוצא באלה. אם זה נראה לכם כמו התעסקות גדולה מידי, ייתכן וכדאי לכם לשכור את שרותיו של משרד שיווק שיוכל לבצע עבורכם את ניהול המדיה בצורה הטובה ביותר.

אפשר להכין "בנק" של תכנים או נושאים שיכולים להיות רלוונטיים. נושאים קרובים ללבכם או לתחום העיסוק של העסק, פרטים פיקנטיים אודות מאחורי הקלעים של העסק. כמובן גם מבצעים חמים והזמנה ליצירת קשר מצד הציבור, לקוחות, מתעניינים.

חשוב שהתכנים יהיו משמעותיים ובעלי ערך. בעלי ערך לא רק עבורכם אלא גם עבור העוקבים, הלקוחות או המתעניינים. השפה צריכה להיות בגובה העיניים אך יש להיזהר מניסוחים לקויים, טעויות כתיב וכדומה. אלה יוצרים רושם שלילי וכדאי להימנע.

כדאי לעקוב אחר מה שקורה במדיה החברתית שלכם. כלומר זה ממש לא "שגר ושכח". צריך לראות אילו פוסטים או ציוצים מעורים עניין. חשוב להגיב בתוך פרק זמן סביר לשאלות ואף להגיב על ביקורות. זה לא רק יוצר רושם מקצועי אלא גם מראה על ענייניות ויושרה. ניתן להשתמש במידע שאוספים גם להפקת לקחים והתייעלות מקצועית.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

העלאת תכנים צריכה להיות מעניינת, לא כדאי לחזור על עצמכם אלא לחפש תמיד טוויסט או זווית חדשה גם אם הנושא מוכר. חפשו תגובות ועוררו שיח. בקשו שיענו לכם על סקרים, הזמינו לייקים אם העוקבים מצאו ערך במה שרשמתם, ערכו תחרויות ותמיד – היו מעניינים.

במידה וקיים קושי לנהל את המדיה באופן עצמאי, ניתן להיעזר בחברה שעוסקת בכך. העלאת פוסטים, קידום, מענה לתגובות בשיתוף איש קשר בחברה או בעסק תוך הגדרת יעדים אופרטיביים והשגת הצלחה.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר