מאמרים וכתבות

מה זה ניהול מוניטין ולמה זה חשוב

להתנהלות בעולם יש השפעה עצומה על האופן שבו אחרים רואים אותנו או את העסק שלנו. אבל לא רק המעשים שלנו משפיעים על האופן שבו אחרים רואים אותנו. כיום, התדמית שלנו נשענת במידה רבה על מידע שכותבים עלנו ברשת. לרשת יש זיכרון ארוך, גם של פרסומים חיוביים וגם של פרסומים שליליים. אם ברשת מופיעים כל מיני פרסומים שליליים, חוות דעת שליליות, כזבים וכיוצא באלה, קשה מאוד למחוק אותם בגלל כל מיני סיבות. למרות זאת, ישנה דרך לצמצם את ההשפעה של מוניטין שלילי בצורה מאוד אפקטיבית. לכלל המהלכים שנוגעים בדבר קוראים ניהול מוניטין. האם אדם או עסק יכולים לנהל את המוניטין של עצמם? זוהי שאלה מורכבת ועל כך נענה כעת.

ההבדל בין ניהול מוניטין ברשת לניהול בחיים שבחוץ

על פני השטח, כל אחד יכול לבצע ניהול מוניטין באינטרנט. אבל במובנים מסוימים, במצבי משבר או כשיש הצטברות של מוניטין שלילי, נדרשים לכך אנשי מקצוע מתמחים. למשל, אם מישהו פרסם פוסט שלילי בפייסבוק, ניתן להגיב על כך באופן אישי ולהסביר את הצד שלכם. אבל מה עושים אם המידע המזיק, שיכול להיות אמיתי או שקרי, הולך ומצטבר? במקרה זה נדרשים אנשי מקצוע שיודעים לאתר, לזהות, לאבחן ולטפל במסה המשמעותית הזאת. כולנו מכירים את החיים שבחוץ ויודעים בצורה כזאת או אחרת להתמודד עם ביקורת או רכילות. אבל לא תמיד קל לאתר את המקור של רכילות מרושעת ברשת. ואפילו התמודדות בכלים משפטיים כגון תביעת לשון הרע לא תמיד עושה את העבודה. חברות ניו מדיה ערוכות לביצוע את ניהול המוניטין מפני שהן מכירות כל מה שקשור עם פרסום ברשת, עם התמודדות עם תוצאות גוגל שליליות ועם כתבות מכפישות, מרעילות או מזיקות מבחינה עסקית.

פעולות יזומות של ניהול מוניטין

הרעיון המרכזי של ניהול מוניטין פשוט להבנה: במקום להניח למוניטין ברשת להתנהל מעצמו, ללא פיקוח וללא בקרה, מבצעים פעולות יזומות. הפעולות היזומות הללו מתחלקות שני סוגים. בצד האחד, מתמודדים עם פרסומים שליליים בצורה של הפצת מידע חיובי. מידע חיובי לא חייב להיות סיפור של העברת תרומות לצדקה עם כתבות תדמית ברקע. מידע חיובי גם יכול להיות פרסום עניינים ניטרליים, הפצת תכנים מקצועיים וכיוצא בזה. בצד השני, נעשות פעולות שנועדו לדחוק את הפרסומים השליליים לשוליים. כלומר, למרות שלא תמיד ניהול מוניטין ברשת יוכל למחוק לעולמי עד כל פוסט או כתבה רעילים מבחינה תדמיתית, הוא כן יצליח להצניע אותם במקום שלא תהיה להם חשיפה.

המקום של ניהול המוניטין כיום

פעם התייחסו לניהול של מוניטין בתור תגובה שחייבים לבצע אך ורק לאור מצבי משבר. לדוגמא, במקרים שבהם יצאו פרסומים אודות חברה שנאלצה לבצע ריקול רחב היקף או שמתמודדת עם תביעה משפטית. אבל כיום ידוע שמוניטין הוא משהו מאוד רחב, שהולך ונבנה מהמון "אבני בניין" קטנות ומצטברות. במילים אחרות, הרבה חברות או אישי ציבור מקפידים על כך שמישהו יבצע עבורם את ניהול המוניטין ברשת באופן קבוע, ממש כפי שיש להם מומחה שמסייע בענייני מיתוג עסקים. לסיכום, אם חשבתם שאין מה לעשות כאשר גורמים זדוניים "מייצרים" לכם שם רע ברשת, כעת התמונה ברורה יותר. בסביבה שבה תמיד יהיו גורמים שיש להם משהו רע או הרסני לומר, אפשר להתמודד בכלים קיימים. כל מה שצריך זה מומחה שמכיר את השיטות להצנעת הדברים הלא רצויים והפצת מידע מועיל, טוב ואפקטיבי מבחינה אישית או מבחינה עסקית.

 

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר