מאמרים וכתבות

כל היתרונות בשיווק רימרקטינג

מה שמיוחד בפרסום ובשיווק זה שאין רק טקטיקה אחת שתתאים לכל מקרה ולכל מצב. אחת הטכניקות החשובות שצריך להכיר נקראת שיווק רימרקטינג. נסביר מה זה אומר בדיוק, איך זה מתבצע, האם יש לכך חסרונות ומהם היתרונות שכדאי להכיר.

לשווק מחדש – מה זה אומר?

הרבה חברות פרסום באינטרנט נוהגות לומר רימרקטינג, אבל הבה נראה מה הפירוש בעברית. משמעות הדבר היא שיווק מחדש, אך צריך לחדד יותר את המשמעות. בניגוד למה שאולי יכול להיות סביר, כלומר לנסות לשווק שוב פעם מוצר שלא כל כך הצליח, הרעיון הוא להפעיל טכניקה שיווקית, פעם נוספת, מול לקוח שהתעניין.

כלומר, נעשה פה שימוש בכלים חכמים מקוונים, כאשר קהל המטרה הוא לקוח שהתעניין במוצר כזה או אחר אונליין, אך לא סיים את ההתעניינות ברכישה. בשלב מסוים, לאחר שאותו לקוח עוזב את האתר שבו התעניין במוצר, יוצגו לו הצעות שיווקיות מותאמות, כאשר יגלוש באתרים ובפלטפורמות אחרות. על מנת ליישם את הטכניקה הזאת יש צורך להטמיע באתר קוד רלוונטי בצורה לא מסובכת מדי. הפעולה נעשית על בסיס שובל ה"עוגיות" כלומר הקוקיז שאוספים מידע על הרגלי שימוש של גולשים.

שיווק רמרקטינג

זה טוב? זה כדאי? ולמה בעצם?

יש כל מיני היבטים לשיווק מחדש מהסוג שתיארנו, ונסביר על ההיבטים החשובים ביותר. סוכנות פרסום דיגיטל מסבירה כי רימרקטינג כשיטת שיווק יוצאת מנקודת הנחה שלקוח שהתעניין במוצר או במותג מסוים הוא לא סתם התעניין. זה לקוח "כמעט בשל" שאולי מחפש מידע נוסף או צריך לגבש עמדה. במילים אחרות, יש כאן יתרון חשוב, שעצם החשיפה הקודמת למוצר מלמדת שכדאי להשקיע משאבים נוספים בלקוח הספציפי הזה כדי לא לאבד אותו. ההנחה היא שקיים סיכוי טוב שחשיפה נוספת למוצר תסתיים במכירה. מבחינה זו אכן מדובר בשיטת שיווק יעילה למדי. יש לציין כי אין כאן וודאות וזהו סוג של חיסרון. כלומר אי אפשר להבטיח שלקוח שהסתכל במוצר זה או אחר, אכן מעוניין בו וזקוק לו עכשיו. אבל היתרון והסיכוי פשוט עולה על החיסרון.

טכניקה חוצת פלטפורמות

אפשר לציין עוד יתרון נוסף וחשוב בפני עצמו, של רימרקטינג. מתוך כל מיני אפשרויות פרסום באינטרנט, זו דרך שסוקרת את חיפושי גוגל ובודקת באילו אתרים אפשר להציג ללקוח את המוצר שבו התעניין. וזו טכניקה שחוצה פלטפורמות שונות. זה לא משנה אם הגולש נכנס לאתר במחשב נייח או שהוא משתמש במובייל, טכניקת השיווק הזאת תפעל גם כאן וגם כאן.

תזכורת שמחזקת את המסר

בתחום השיווק, ידוע כי מסר שחוזר ונשנה שוב ושוב, נטמע בצורה טובה יותר בקרב קהל היעד. זה האופן שבו בונים מותגים על ידי כל משרד פרסום גדול וזו הדרך שבה עובד שיווק רימרקטינג. אמנם יתכן מאוד שיהיה צריך לממן את העלות של כמה וכמה פרסומות, עבור לקוח ספציפי, אבל עם כל פרסומת שאליה הלקוח נחשף, הוא זוכר יותר את המותג. עם כל פרסומת, עולה הסיכוי שהלקוח הספציפי שלפנינו מספיק בשל לביצוע הרכישה והוא יעבור לאתר להמשך פעולת הרכישה.

לסיכום, הרעיון של שיווק מחדש מבוסס על כלים חכמים דיגיטליים. על בסיס היכולת ללוות את הלקוח המתעניין לאתרים נוספים, אפשר להעביר לו מסר שיווקי מחזק. המודעות לגבי המוצר שבו הוא התעניין מעוררות תגובה רגשית וקיים סיכוי גדול לסגירת עסקה, ביחס לפניה אל גולשים שמעולם לא ביקרו באתר. אגב, אין צורך לבנות לבד את הקוד הרלוונטי לשם כך. אפשר להשתמש בגוגל אדוורדס ולהכין רשימת רימרקטינג על פי הצרכים שלכם.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר