מאמרים וכתבות

החשיבות במיתוג עסקים ולמה זה קריטי להצלחת העסק

ברוב תחומי הפעילות העסקית בישראל רמת התחרות גבוהה למדי. זו כמובן בשורה טובה לצרכנים, שיכולים ליהנות בזכות התחרות על ליבם ועל כספם ממוצרים איכותיים יותר, שירות טוב יותר ומחירים נמוכים יותר. עבור בעלי העסקים לעומת זאת מדובר באתגר מורכב – להצליח לעקוף את כל המתחרים במרוץ הלא פשוט, ולהגיע ראשונים לקו הגמר: תשומת הלב של כל לקוח ולקוחה פוטנציאליים, והשלמת עסקה.

בהתאם מיתוג הוא תהליך קריטי להצלחה בכמעט כל ענף. המיתוג הוא זה שמבדל את העסק מהמתחרים שלו, מבליט את יתרונותיו ומניע את המתעניינים לפעולה הרצויה, הקנייה. בעמוד זה תמצאו הסברים לגבי תהליך מיתוג עסקים ופירוט מלא של כל התועלות שלו.

שלב ראשון: מיפוי מדויק של מאפייני העסק

הבסיס של כל תהליך מיתוג עסקים הוא אפיון מפורט ומלא של ה-DNA של העסק. במסגרת המיפוי המדויק מועלות שאלות כמו מהם הערכים שמנחים את הפעילות העסקית, מהם היתרונות המובהקים של העסק, איך באים לידי ביטוי כל אלה בכל מוצר שמוצע ללקוחות, מיהם הלקוחות הפוטנציאליים ומיהם הלקוחות האידיאליים, ועוד.

באופן טבעי לא רק מועלות שאלות – אלא גם מתבצע תהליך חשיבה מעמיק כדי למצוא להן תשובות, וליתר דיוק את התשובות המפורטות ביותר האפשריות.

על בסיס כל המידע יקר הערך הנ"ל ניתן לגבש אסטרטגיית מיתוג אופטימלית.

שלב שני: גיבוש אסטרטגיית מיתוג

אסטרטגיית מיתוג עסקים כוללת את כל המרכיבים שיאפשרו לעסק להביא לידי ביטוי את ה"אני מאמין" שלו בדרך הטובה ביותר, ובדרך זו לבדל את עצמו מהמתחרים. עסק שמציג איכויות ייחודיות הוא עסק שהלקוחות הרלוונטיים זוכרים טוב יותר, ולכן גם נוטים יותר לרכוש ממנו מוצרים ושירותים. בנוסף מתחזק החיבור הרגשי של כל לקוח ולקוחה עם העסק, וגם לכך יש חלק במחויבות ובמוכנות לקנות את מה שהוא מוכר.

גיבוש האסטרטגיה מתבצע כך שיינתן מענה גם לטווח המידי וגם לטווח הארוך – מותג מרשים, ייחודי וזכיר.

שלב שלישי: מימוש

שלב חשוב לא פחות של מיתוג עסקים הוא ההוצאה לפועל של האסטרטגיה שנבחרה. ישנן דרכים רבות לממש את העקרונות שבבסיס המיתוג ובפרט במרחב הדיגיטלי.

מקום אחד שבו אפשר למתג עסק באופן אפקטיבי מאוד הוא רשתות חברתיות: אינסטגרם, טוויטר, פייסבוק, יוטיוב וגם לינקדאין. הבחירה היא בהתאם לאופי העסק ולהרגלי השימוש של קהל היעד הספציפי ברשתות חברתיות. בדרך זו ניתן ליצור גם קמפיין שיווק ויראלי שבו הגולשים מפיצים את המסרים הנכונים בהיקף נרחב מאוד – למשל סרטון מושקע ביוטיוב ואפילו פוסט באינסטגרם.

בנוסף עשוי שלב זה לכלול גם פעולות כמו עיצוב מחדש של האתר, יצירת כרטיס ביקור דיגיטלי מרשים ועוד. בחלק מהמקרים יתבצע גם מיתוג אישי לדמויות המפתח בעסק, ובפרט בעל העסק/ת או המנהלות והמנהלים, כדי להוסיף היבט אישי שעוזר לאנשים להתחבר לעסק. לדוגמה – עסק לעיצוב חולצות בבעלות מעצבת ססגונית ובעלת אישיות שכדאי להבליט.

החשיבות במיתוג עסקי

התועלות של מיתוג עסקי

מיתוג עסקי, ובפרט כשהוא מתבצע ע"י חברת פרסום מיומנת בכך, מספק תועלות קריטיות לכל עסק בכל תחום.

ראשית, בזכות המיתוג העסק לא נבלע בהמולה הכללית שמאפיינת את החיים במאה ה-21. בהקשר זה כדאי לזכור שכולנו מוצפים כל הזמן באינספור מסרים וגירויים.

שנית, העסק הופך למזוהה עם תחום מסוים, כך שכל מי שזקוק למוצר או שירות בתחום זה יחשוב מיד על העסק שלכם. בנוסף, אתם זוכים לתדמית חיובית בזכות הבלטת ערכים כמו רצינות, חדשנות, מחויבות לסביבה ועוד. השילוב של החשיפה הרבה והמחמיאה עם הזיהוי עם איכויות חיוביות מוביל לגידול של ממש בהיקף המכירות.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר