מאמרים וכתבות

10 עובדות על מיתוג חברה שלא ידעתם

כל מי שעוסק כיום בפרסום, בשיווק, בקידום מכירות, מגלגל על לשונו מילים כמו מיתוג, בידול, מותגים. למרות שכולם, כך נדמה, מחפשים מותגים ושמות מוכרים, מיתוג חברה יכול להיות עניין מורכב ולא פשוט. יחד עם זאת, זהו היבט חשוב שיכול לקדם עסקים וארגונים, ולא רק את הגדולים שבהם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

1. מיתוג חברה לא חייב להיות יקר

העובדה שכולנו מוקפים מותגים בפרסומות, במגזינים, באינטרנט אולי אפופה ארומה של יוקרה, אבל המציאות לא חייבת להיות יקרה מעל למידה. מיתוג עסקי יכול להיות נגיש מבחינת עלויות, בתנאי שבונים תוכנית מסודרת שתואמת את הציפיות. מומחי מיתוג יכולים לעשות באמת ניסים ופלאות על בסיס תקציב נתון, גם אם הוא יחסית מוגבל.

2. גם עסקים קטנים רוצים מיתוג

המונח מיתוג חברה כבר מזמן הפך לחלק מהעולם העסקי של חברות מכל הענפים. לצד חברות אדירות משאבים וגלובליות, גם עסקים קטנים רוצים כיום מיתוג ובצדק. ללא מיתוג מתאים, כל עסק מאבד את הייחוד אל מול המתחרים. אפילו עסקים ביתיים ועוסקים קטנים צריכים במידה כזאת או אחרת לבצע מיתוג כדי להישאר בתמונה.

3. מיתוג איננו פרסום

חשבתם שפרסום שווה מיתוג? היו רגועים, אתם לא לבד וזוהי טעות נפוצה. פרסום יכול להיות מהלך אסטרטגי שהוא חלק ממיתוג אבל אין די במסע פרסום או במודעה יפה כדי להשלים מהלך רציני של מיתוג. פרסום חייב להיות מתוכנן על סמך מדיניות מיתוג ולא להיפך.

4. מיתוג אונליין יכול להיות יעיל

חברת מיתוג ראויה לשמה בימנו חייבת לשלוט בכלים מסורתיים של מיתוג לצד כלים חדישים. מה הכוונה, בקצרה? הכוונה היא שאנשי מקצוע בתחום ישכילו לחזק את המותג ואת העסק תוך שימוש בכלים אונליין, תוך שימוש באתרי אינטרנט, החלפת קישורים, עיצוב האתר, מודעות מקוונות ובאנרים.

5. גם לוגו וגם קונספט

מיתוג של חברות גדולות או מיתוג עסקים קטנים צריך להיות יותר מאשר השקעה בלוגו מעניין. מיתוג כהלכה חייב להתבסס על הדי אן אי העיסקי, על קונספט שהותווה באופן ברור ושאליו רוצים לחתור. מי שרץ קדימה בלי תכנון ומשקיע רק בגרפיקה – לא יגיע רחוק.

6. שינוי שם ומיתוג מחדש

שיקום עסקי או שינוי תדמית כוללים בדרך כלל גם מיתוג מחדש. הסברה שכל מה שצריך זה רק לשנות את השם שגוייה מיסודה. מיתוג מחדש אינו רק שינוי שם כי אם שינוי קונספטואלי, שינוי ערכי, החלפת ערכים שהובילו לדרך שגויה בערכים טובים יותר, שיכולים להוביל לצמיחה.

7. מיתוג ברשתות חברתיות

מיתוג אונליין מחייב שליטה גם ברשתות חברתיות. בלי התייחסות לגולשים ובלי נוכחות קבוע ברשתות חברתיות, גם מותג מוצלח מאבד הרבה מיוקרתו.

8. מותג – השקעה ולא הוצאה

התייחסות למותג ולמיתוג כאל הוצאה עסקית נכון רק למחצה. מיתוג טוב עולה כסף, אבל יש לו ערך מיוחד. יש לכך מקום נכבד בבניית נוכחות, בבניית מוניטין, ביצירת קשר עם לקוחות פוטנציאליים שהעסק רוצה לצרף למעגל הלקוחות הקיימים.

9. מיתוג – אסטרטגיה לטווח ארוך

מיתוג טוב אמור לשרת את העסק לתקופה ארוכה וממושכת. יחד עם זאת, בניית מותג ראוי לשמו איננה דבר שמשיגים בין לילה. במותג צריך להשקיע, יש לטפח אותו כפי שמטפחים פרח בגינה. יש להשקות אותו, לגזום כשצריך ולא לשכוח – ליהנות גם מהדרך.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

10. מיתוג בעלי תפקידים

לצד מיתוג של עסקים וארגונים, אפשר בהחלט למתג בהצלחה גם בעלי תפקידים ובכירים. בדרך כלל, נכון לבצע זאת כאשר לאדם, לבעל התפקיד, יש משמעות יוצאת דופן עבור העסק ועבור הלקוחות.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר