מאמרים וכתבות

מדריך פרסום על אוטובוסים

פרסום על אוטובוסים הוא אחת האופציות העומדות בפני המפרסמים, לצד פרסום באינטרנט, בטלוויזיה, על שלטי חוצות, ברדיו, בקולנוע ובעיתונות המודפסת

לפרסום על גבי אוטובוסים (מונח הכולל בתוכו גם פרסום על גבי מוניות שירות) מספר יתרונות משמעותיים אך גם חסרונות שאין להתעלם מהם, ועל כן כדאי להשתמש באפיק זה רק באמצעות משרד פרסום בעל ניסיון בתחום, ובפרט כזה האמון על תכנון ורכש מדיה מדויקים במיוחד.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

יתרונות הפרסום על האוטובוסים

1. פרסום על אוטובוסים נתפש ככזה המאפיין עסקים גדולים וגופים רציניים, כך שמי שבוחר באפיק זה ממותג אוטומטית כאיכותי וכמוביל בתחומו.

2. השלטים הגדולים המודבקים על דפנות האוטובוסים ומוניות השירות מאפשרים ליצור פרסומות מרשימות מאוד ואפקטיביות מאוד, ובפרט כמובן עבור עסקים הבוחרים לעבוד עם משרד פרסום יצירתי שיודע כיצד להפיק את המקסימום מכל שלט שכזה.

3. הקהל הנחשף למסרים הפרסומיים המופיעים על השלטים שעל גבי האוטובוסים מוגדר כ"קהל שבוי" – בניגוד לצופי הטלוויזיה שיכולים לזפזפ בזמן הפרסומות או לקוראי העיתון שמדפדפים הלאה ולא בהכרח עוצרים בעמודי המודעות. יחד עם זאת אסור לשכוח שהמרחב הציבורי מוצף באינספור גירויים שונים ומשונים, כך שעל מנת שקמפיין פרסום על אוטובוסים יהיה אפקטיבי יש ליצור מודעות מושכות עין, מעוררות עניין, ממוקדות מאוד ומדויקות להפליא.

4. חשיפה רחבה – כל אוטובוס וכל מונית שירות נעים בכבישים במשך שעות רבות מדי יום, ובנוסף גומאים קילומטרים רבים, כך שבסך הכל השלטים שעליהם והמפרסמים נהנים מחשיפה נרחבת.

5. פילוח על בסיס גיאוגרפי – מאחר שהמסלולים בהם נעים האוטובוסים ומוניות השירות ידועים, הרי שניתן לבחור להדביק את השלטים רק על גבי קווים מתאימים, כלומר אלה שיבטיחו כי המודעות ייחשפו לקהל יעד רלוונטי. לשם כך חשוב לבחור משרד פרסום בעל מחלקת רכש ותכנון מדיה איכותית במיוחד.

6. יחס עלות תועלת משתלם – פרסום על אוטובוסים אינו יקר מאוד, ואם הוא מבוצע כהלכה (עבור מפרסם שאפיק זה רלוונטי עבורו) הרי שיחס העלות תועלת שלו הוא משתלם מאוד.

פרסום על אוטובוסים – חסרונות

לצד כל היתרונות הנ"ל של פרסום על אוטובוסים חשוב להיות מודעים גם לחסרונות של אופציה זו, ובראשם חוסר היכולת לפלח את הפרסום לקהל יעד ממוקד במיוחד. אמנם ניתן כאמור לבצע פילוח גיאוגרפי אולם קשה עד בלתי אפשרי לבצע פילוחים על פי גיל, מצב משפחתי, מצב כלכלי, תחומי עניין וכו' (דבר שאפשרי באפיקים אחרים ובפרט בפרסום באינטרנט).

חיסרון נוסף הוא הצורך להיצמד לנוסח אחד של מודעה, או לכל היותר למספר מצומצם של אפשרויות, וזאת לנוכח עלויות ההדפסה הגבוהות יחסית של השלטים וחוסר האפשרות להחליף את השלטים לאחר שכבר הודבקו על האוטובוסים ומוניות השירות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מודעות פרסומת על אוטובוסים – דגשים חשובים

מאחר שהחשיפה למודעות הפרסומת המודבקות על אוטובוסים ומוניות שירות מוגבלת מטבעה לפרק זמן קצר יחסית (אלא אם כן יש פקק…), חשוב ליצור מסרים תמציתיים ומדויקים, ובפרט כאלה המבוססים על ויז'ואל מושך עין ובלתי נשכח וסלוגן חד (וכמובן הלימה ביניהם).

מרכיב חשוב נוסף של מודעת פרסומת המיועדת להדבקה על אוטובוסים הוא ההנעה לפעולה, ובפרט הבלטת הדרכים בהן יכולים העוברים ושבים הנחשפים למודעה ליצור קשר עם העסק או הארגון שעומדים מאחורי הפרסום – שכן החשיפה היא כאמור לפרק זמן מוגבל וחשוב להבטיח המשכיות.

האופציות המקובלות ביותר הן באופן טבעי מספר טלפון (עם עדיפות למספרים מקוצרים המתחילים בכוכבית או למספרי חינם המתחילים ב- 1-800), אתר אינטרנט או כתובת פיזית.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר