מאמרים וכתבות

השאלות החשובות ביותר לפני שתתחילו לעבור עם חברת פרסום חדשה

כשעסק נולד, במיוחד אם הוא קטן, הבעלים הוא זה שעוסק בדרך כלל בפרסום העסק ובקידום המכירות. מידת ההצלחה תלויה בכישוריו של הבעלים או המנהל וכמובן במידת הזמן הפנוי להשקיע בתכנון קמפיינים דיגיטליים או בעיצוב האתר, כרטיסי ביקור וכדומה. ככל שהעסק גדל או ככל שמשאבי הניהול מתחילים להתרבות, עולה הצורך להעביר את הפרסום לידיים יותר מקצועיות. אנו נכנסים לשלב המפתח, שבו אתם עומדים לבחור חברת פרסום לעסק שלכם. נציג את השאלות ואת הדברים החשובים ביותר. התשובות המתאימות או אפילו הצפת הדברים יאפשרו לכם להציג את עצמכם ואת צרכי הפרסום שלכם, בצורה מיטבית ויעילה. כך תשיגו קידום עסקי מהיר יותר, טוב יותר ונכון הרבה יותר.

הגדרת העסק ותחומי פעילות

בטרם תיפגשו עם נציג של חברת פרסום בדקו שאתם יכולים לענות על השאלה – מי אתם ומהו העסק שלכם. הדגש הוא על הכובע העסקי שלכם. איך אתם מגדירים את העסק, מהם תחומי הפעילות, האם אתם שוקלים להוסיף תחומי פעילות בהמשך. ההגדרה של העסק חייבת לבוא לידי ביטוי כמעט בכל הליך פרסומי או שיווקי. ככל שהמפרסם שלכם יכיר אתכם יותר לעומק, כך הוא יוכל לייצג אתכם בצורה טובה וליצור מפגש נכון ביניכם לבין קהל היעד שלכם.

מהם הערכים העסקיים המרכזיים שלכם

פרסום ומיתוג הולכים ביחד. חברות מיתוג מוצלחות תרצינה לשמוע מכם על הערכים המרכזיים (העסקיים) שלכם. על בסיס הערכים הללו, על סמך האני מאמין, על סמך המחויבויות שלכם והייחוד שלכם, בונים מיתוג טוב. אם אתם עדיין לא יודעים להשיב על השאלה מה חשוב לכם בעסק ומהם הערכים שלכם במודל העסקי הנוכחי, תנו על כך את הדעת. כשתדעו מה להשיב, אפשר לברוא קמפיינים מוצלחים ומיתוג ראוי וטוב.

הכל על קהל היעד

מיהו קהל היעד העסקי שלי ואל מי עוד אני רוצה לפנות? פרסומאי מקצועי תמיד ירצה לדעת מיהם הלקוחות שלכם או אל אלו לקוחות תרצו לפנות. בדרך כלל, חברת פרסום איכותית לא תסתפק בתשובה כמו "אני פונה לכולם". בדרך כלל טוב יותר לפלח את הלקוחות לקבוצות משנה. פרסום שיעבוד טוב מול קבוצה אחת לא יהיה מוצלח עבור קבוצה אחרת. בהמשך, על סמך הפילוח אפשר לפנות לקהלים שונים, בערוצים שונים. נסו לאפיין את קהל היעד, הגיל, מקום המגורים, הכנסה פנויה, הרגלי בילוי, תעסוקה וכדומה. במידת הצורך, חברת שיווק ופרסום תוכל לעשות אתכם עוד עבודה נוספת וחשובה, בעניין זה.

מה קורה כשמחליפים משרד פרסום

אם החלטתם כי דרושה לכם חברת פרסום מפני שלא הייתם מרוצים מהביצועים של הקודמת, שאלו את עצמכם מה בדיוק גרם לדברים לא לעבוד. כאשר מבצעים מיפוי של כל מה שקודם לכן לא עבד, אפשר להתחיל את מערכת היחסים החדשה בצורה הכי טובה. אם לא הייתם מרוצים מהזמינות של איש הקשר שלכם, ציינו זאת. אם אתם רוצים לקבל יותר דוחות על תוצאות הקמפיינים או על הלידים, ציינו זאת.

האם אתם רוצים את כל השירותים תחת קורת גג אחת

ישנן חברות פרסום ושיווק אשר ערוכות להציע מגוון רחב של שירותים תחת קורת גג אחת. חברות אחרות מציעות רק חלק מהשירות שעשוי להידרש לכם. שאלו את עצמכם מה בדיוק אתם מצפים לקבל. האם אתם צריכים שירותי עיצוב. האם אתם צריכים מישהו שינהל עבורכם גם את רכישת המדיה, שתפורסם באתרים שונים. האם אתם רוצים חברה שתשכלל עבורכם מערך של דיוור ללקוחות. האם אתם צריכים חברה שגם תבנה או תשדרג את האתר שלכם. ובנקודה זאת, שאלו את עצמכם עד כמה אתם רוצים להיות מעורבים באופן שוטף. האם אתם רוצים לקחת חלק ברמה של הוספת עמודי נחיתה. האם אתם רוצים שינהלו לכם פעילות ברשתות חברתיות או שיש פעולות שאתם רוצים להשאיר בידיים שלכם.

לא רק שוטף פלוס, אז מה כן?

כבעלי עסקים, בוודאי חשוב לכם איך מתבצע התשלום לחברת הפרסום החדשה שלכם. אם אתם וותיקים בעסקים, יתכן שתגדירו תנאים ברורים בנושאי תשלום שוטף (פלוס). אבל מעבר לכך, לא רק שוטף פלוס שלושים או כל הסדר תשלומים אחר יהיה בעל משמעות. תנו את הדעת לכך שלא כל חברה לשירותי פרסום או מיתוג עובדת באותו אופן במודל התשלום. יש כאלה שיעדיפו לעבור לפי שיטת הריטיינר, כלומר קביעת תקציב חודשי שמכסה את השירותים השונים. יש משרדים שמתמחרים תשלום כולל לכל השירות לרבות תשלום לספקי משנה (רכישת מדיה, למשל). בחברות מסוימות יעדיפו לעבוד בשיטת תגמול של עלות לפי שעת עבודה ולפעמים ניתן לסכם על תשלום לפי מודל של השגת הצלחה. כלומר תשלום לפי כמות לידים, לפי סגירת עסקאות וכדומה. חשבו אילו אפשרויות נראות לכם נכונות והשוו זאת עם שיטת התמחור של הפרסומאי שמולכם.

איך מודדים הצלחה

עם כל חברת פרסום שמולה תרצו להתחיל לעבוד, חשוב לכם לשאול איך הם מודדים הצלחה. מבחינתכם כעסק, יתכן שנראה טבעי למדוד הצלחה של קמפיין פרסומי בעליה בנתוני מכירות. אבל לפעמים ההצלחה תימדד גם בתצורת ביניים. כלומר, עוד לפני שרואים עליה בכמות המכירות או ברווח הנקי אפשר לראות, למדוד ולקבל דוחות על השינוי בכמות הלידים. אפשר למדוד את השינוי בנפח הגלישה, כלומר תעבורה באתר. אפשר למדוד עוד דרכים של חשיפה, למשל לסרטונים ביו טיוב או בפייסבוק, לתמונות באינסטגרם וכן הלאה. פרסום מוצלח, לאורך זמן יהיה בסופו של דבר המדד הטוב ביותר, שאפשר למדוד ולכמת.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר