מאמרים וכתבות

5 שירותים חיוניים של משרד פרסום דיגיטלי

משרדי פרסום נתפשו מאז ומתמיד כמקום עבודה מרתק וגם מתגמל. בסרטים רבים הגיבורים הם פרסומאים וגם הפופולריות של "מד מן", סדרה שעוקבת אחרי ההתרחשויות בחברת פרסום בשנות ה-60 של המאה הקודמת, מעידה על העניין הרב שמעוררים האנשים שעוזרים לנו להחליט מה לקנות. כדאי לדעת שבשנים האחרונות השתנה המבנה הבסיסי של משרד פרסום, כמו בעצם כמעט כל תחומי החיים, וכיום המוקד במשרדים העדכניים הוא פעילות במרחב הדיגיטלי. בפרט מספק משרד שכזה 6 שירותים חיוניים:

1. נוכחות משכנעת ברשתות חברתיות רלוונטיות

כולנו מבלים זמן רב ברשתות החברתיות השונות – פייסבוק, אינסטגרם, יוטיוב וכו'. בהתאם כדאי לעסקים במגוון רחב מאוד של תחומי פעילות להפגין נוכחות במקומות אלה, וכך להגיע לתודעת קהל היעד שלהם.

עוד יתרון משמעותי של שיווק ברשתות חברתיות, אלמנט שמוכר גם בשם SMO (ראשי תיבות של Social Media Optimization), הוא האפשרות ליצור אינטראקציות מוצלחות עם הלקוחות ועם המתעניינים בעסק. כך למשל דיאלוג בתגובות לפוסט בפייסבוק מייצר חיבור עמוק יותר של האנשים עם העסק, ועוד דוגמה היא יצירת סרטון ביוטיוב כמענה לפניות ובקשות של לקוחות.

חשוב להדגיש כי שיווק ברשתות חברתיות מבוסס בעיקר על התמדה. דגש נוסף הוא לא להשקיע את כל המשאבים רק בפרסומות או בפוסטים ממומנים, אלא להעלות תוכן איכותי (שהוא גם הבסיס של מיתוג עסקים כבעלי ערך אמיתי).

2. קידום אורגני בגוגל

שירות בסיסי נוסף שמספק משרד פרסום דיגיטלי הוא קידום אתרים אורגני (או SEO, כלומר ראשי תיבות של Search Engine Optimization). היתרון העיקרי של פעולה זו הוא המיתוג של העסק כמוביל בתחומו – כשאדם שמבצע חיפוש כלשהו בגוגל רואה את האתר של העסק שלכם באחד המקומות הראשונים, הוא אוטומטית רוחש כבוד לעסק ותופש אותו כאיכותי (בזכות הצבעת האמון של גוגל, שנתפשת ובצדק כמהימנה מאוד).  למעשה אפילו חברות מיתוג מובילות שמתמקדות רק באלמנט הספציפי הזה של שיווק עסקי לא יכולות להניב תוצאות משמעותיות, וארוכות טווח, כמו SEO שמבוצע במקצועיות.

עוד יתרון שכדאי לקחת בחשבון הוא שהשפעת קידום אתרים אורגני נמשכת עוד זמן רב אחרי שהתהליך מסתיים, כך שהגידול בנפח התנועה לאתר של העסק, ובעקבותיו הפניות לעסק והרכישות ממנו, נשמר לטווח ארוך מאוד.

3. ניהול מוניטין באינטרנט

אחד הפתגמים המוכרים של חז"ל קובע שאם טיפש זורק אבן לבאר, גם 1000 חכמים יתקשו להוציא אותה. באופן דומה נזק תדמיתי באינטרנט עלול לחבל בהשקעה של שנים רבות ובמאמצים לבנות מוניטין מרשים לעסק. למעשה גם אם חברות מיתוג מהטובות ביותר שיש עבדו שנים רבות כדי לבנות תדמית מסוימת, בעידן הדיגיטלי תוך זמן קצר מאוד הכל כלול להיהרס.

בהתאם משרד פרסום דיגיטלי שמבין היטב את מהות הרשת מספק גם שירות שנקרא ORM – ראשי תיבות של Online Reputation Management, ובעברית ניהול מוניטין מקוון. מהות השירות היא נקיטת פעולות (לגיטימיות כמובן) כדי לדחוק אזכורים לא מחמיאים אודות אדם ו/או חברה אל מחוץ לתוצאות החיפושים בגוגל שהגולשים נתקלים בהן (כלומר אל מעבר ל-20-30 התוצאות הראשונות, ולפעמים גם עוד יותר אחורה). בנוסף תהליך ניהול מוניטין מקוון שמבוצע ע"י אנשי מקצוע מיומנים מבליט את הצד החיובי של האדם ו/או החברה, ומשקם את התדמית. למימד הזמן יש חשיבות קריטית ולכן אי אפשר להתפשר על מקצועיות הביצוע.

4. בניית פלטפורמות דיגיטליות אפקטיביות

מעבר לאתר מרשים ונוכחות חכמה ויעילה ברשתות החברתיות, נדרשים לעתים נכסים נוספים לטובת השיווק הדיגיטלי. בפרט ייתכן צורך בדף נחיתה ממוקד לטובת הצגת שירות ספציפי, מבצע אטרקטיבי או ליין חדש של מוצרים. במקרים אלה בניית דף הנחיתה חייבת להתבצע ע"י מומחים מנוסים וזאת בגלל חשיבות המיקוד וההנעה לפעולה של הגולשים שיגיעו לדף.

עוד כדאי לזכור שדפי נחיתה חייבים להיות מדויקים מאוד הן מבחינת התוכן והן מבחינה ויזואלית, ושבנוסף נדרשת הרמוניה מוצלחת בין שני אלמנטים אלה. מחקרים רבים גילו שאפילו למיקום טופס ה"צור קשר" יש השפעה על יחס ההמרה, כשבאופן טבעי לקהלי יעד שונים מתאימים דפי נחיתה אחרים – ולכן הניסיון הוא המפתח העיקרי בבניית פלטפורמה זו.

פלטפורמה נוספת שעשויה להידרש לטובת שיווק העסק באופן הנכון ביותר היא אפליקציה. בניית אפליקציה מהווה גם היא כמובן אתגר מורכב, שמחייב בקיאות מקצועית והבנה מעמיקה של אופי האנשים שצפויים להשתמש בה.

5. סרטוני פרסומת

במשרדי הפרסום "של פעם" חלק משמעותי בעבודה היה תכנון והפקת סרטוני פרסומת. סרטונים אלה שודרו בבתי הקולנוע או בטלוויזיה, ולכן הם גם נדרשו לייצר תחושות עזות תוך זמן קצר. לשם כך נשכרו כוכבים מוכרים ובאופן כללי עלות ייצור הפרסומות הייתה גבוהה מאוד.

משרד פרסום דיגיטלי לעומת זאת יודע לייצר סרטוני פרסומת בעלויות נמוכות, ועדיין להיות אפקטיבי במיוחד. לשם כך נדרשות התמצאות טובה בעולם הדיגיטלי, יכולת לאפיין במדויק את קהל היעד ולהבין מה יניע אותו לפעולה הרצויה. את סרטוני הפרסומת ניתן לראות בפייסבוק, באינסטגרם, ביוטיוב וגם בבאנרים פרסומיים ברשת המדיה של גוגל. הם מטבעם קצרים, ולכן כאמור ניתן לייצר אותם גם בלי הוצאות גבוהות מדי – ומצד שני הם מגדילים את האטרקטיביות של העסק המפורסם, ממתגים אותו כמוביל ומושכים אליו לקוחות רבים.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר