מאמרים וכתבות

מהו משרד פרסום אינטראקטיבי

משרד פרסום אינטראקטיבי הוא משרד פרסום העושה שימוש בכלים חדשניים שיוצרים דיאלוג עם הציבור – דיאלוג שבזכותו נוצרת תחושת מעורבות כך שהסיכוי כי האדם שנחשף למסרים יתרגש, יתעניין, יהיה קשוב ויפעל בהתאם גדול במיוחד.

פרסום אינטראקטיבי מיועד להשקת מוצרים חדשים וליווי מבצעים אטרקטיביים, וכן מיתוג עסקי אפקטיבי במיוחד.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מהי אינטראקטיביות?

אינטראקטיביות, כך עפ"י ההגדרה המקובלת, הינה היכולת ליצור דיאלוג – והאינטרנט הוא כמובן הדוגמה האולטימטיבית לכך: כשאנחנו קוראים כתבה בעיתון אין לנו יכולת להגיב, בעוד על כתבה באתר אינטרנט ניתן לעשות זאת ובמקרים רבים התגובות הופכות נקראות לא פחות מהכתבות עצמן. בנוסף, במקרים רבים, האינטראקטיביות באה לידי ביטוי גם בכך שהאתר מציע לנו תכנים שהוא מאמין כי יעניינו אותנו, וזאת על סמך כתבות קודמות שקראנו, אופציה שכמובן אינה קיימת בעיתונות המודפסת.

באופן דומה כשמדברים על פרסום אינטראקטיבי הכוונה היא לשיווק באינטרנט (אם כי בהחלט ייתכן שהוא יזלוג גם אל "העולם האמיתי", בעיקר הודות לטכנולוגיה של מציאות רבודה שמאפשרת לכל משרד פרסום אינטראקטיבי להגיע אל קהל היעד שלו במגוון דרכים חדשות).

 היתרונות המרכזיים של הפרסום האינטראקטיבי

הפרסום האינטראקטיבי הוא חוד החנית של עולם השיווק בימינו, והפוטנציאל הטמון בו גבוה במיוחד – ולראייה: כמעט כל חברת מיתוג או משרד פרסום מקימים כיום שלוחה אינטראקטיבית.

יתרון חשוב אחד הוא ההתאמה הגבוהה בין התוכן לבין האדם שאליו מיועד התוכן ושאמור להיות מושפע ממנו, כך שהפירות אותם מניב קמפיין אינטראקטיבי רבים במיוחד.

יתרון שני הוא שברוב המקרים הפרסומת לא נחווית כפרסומת, ועל כן לא מעוררת התנגדות אוטומטית – עוד פקטור שמגביר את האפקטיביות של הקמפיין.

יתרון נוסף הוא היכולת של אנשי משרד הפרסום להביא לידי ביטוי אפקטיבי במיוחד את היצירתיות שבהם, שכן המהות של פרסום אינטראקטיבי היא יצירת דיאלוג, ודיאלוגים הם תמיד כר פורה ליצירתיות רבה.

לשמור על הפרטיות של הגולשים

לצורך התאמת תכנים שיווקיים ספציפיים לכל גולש וגולש, נדרש משרד פרסום אינטראקטיבי שהוא גם חברת מיתוג , על מנת  לדעת מיהם הגולשים, מה מאפיין אותם, מה מעניין אותם, מה חשוב להם וכו'.

איסוף מידע אודות גולשים הוא סוגיה רגישה במיוחד: מצד אחד רובנו ככולנו כבר ויתרנו על הפרטיות, כשלמשל עצם השימוש בטלפון סלולרי מאפשר לכל מי שירצה בכך לדעת איפה אנחנו נמצאים בכל רגע ורגע (שלא לדבר על כך שגם במקומות ציבוריים אנחנו נוטים לנהל שיחות קולניות שמאפשרות לכל מי שרוצה בכך לדעת בדיוק מה אנחנו מרגישים…), כשאנחנו מורידים אפליקציות אנחנו לוחצים על "מסכים" מבלי לקרוא כלל את תנאי השימוש (שלרוב מאפשרים לבעלי האפליקציה גישה אל מידע רב אודותינו) וישנן עוד דוגמאות לוויתור על פרטיות.

מצד שני, אין פירוש הדבר שלכל אחד יכולה להיות גישה אל כל פריט מידע אודותינו, ובמיוחד חשוב ליידע גולשים כי נאסף מידע אודותיהם ולקבל את הסכמתם לכך (הסכמה שכאמור ניתנת ברוב רובם של המקרים).

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

משרד פרסום אינטראקטיבייתרון לבעלי ניסיון

המרכיב החשוב ביותר בכל משרד פרסום אינטראקטיבי הוא ניסיון נרחב בתחום ספציפי זה.

חשוב לציין שגם אנשי פרסום עתירי ניסיון בשיווק אופליין, האמונים על הבנת נפש האדם ומצוידים בכלים להעברה יעילה של מסרים כאלה ואחרים, עלולים להיכשל בבואם ליצור קמפיין אינטראקטיבי, שכן בתחום זה נדרש ידע ספציפי, האופן בו נתפשת פרסומת בטלוויזיה שונה לחלוטין מהאופן בו נחווה למשל באנר באינטרנט ובאופן כללי משיכת תשומת הלב של גולשים אינה זהה למשיכת תשומת ליבם של עוברים ושבים, צופי טלוויזיה או קוראי עיתון.

בנוסף חשוב מאוד להתאים את הכלים למטרת הקמפיין, שכן אין דין ניהול מוניטין כדין מיתוג בירת בוטיק חדשה.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר