מאמרים וכתבות

כיצד יש למתג עסק חדש?

מקימים עסק חדש? נהדר! זה מרגש, מרגישים פרפרים בבטן וחוץ זה, צריך להזיז עניינים כדי להפוך לרווחיים ומצליחים. זה הזמן הנכון כדי להבין כל מה שצריך לדעת על מיתוג עסקים ובייחוד – כיצד למתג עסק חדש.

מותג, במובן המילולי של המילה, זה פשוט שילוב של שתי מילים שכולנו מכירים, מוצר פלוס תג. והרעיון הוא שאם העסק שלכם הוא מוצר (משום שצריך לשווק אותו או בגלל שהוא מוכר מוצרים), צריך להפוך אותו לבעל תג זיהוי, כלומר מיוחד, מובחן ושונה מאחרים. על השונות והייחוד הזה, הלקוחות שלכם יהיו מוכנים ואפילו ירצו, לשלם במיטב כספם.

הבסיס למיתוג, חפשו את הייחוד שלכם

הרבה אמצעים משמשים לצורך מיתוג עסקי. כך למשל לוגו מרהיב, צבעים ייחודיים למותג, אריזות מיוחדות וכדומה. אבל כדי למתג את העסק החדש צריך להבין שהבסיס טמון קודם כל בייחוד שלכם. מנהלי מותגים מובילים בעולם קוראים לזה – "בידול". בידול נדרש בכל תחום שבו העסק שלכם עשוי להיות דומה לאחרים או כאשר המוצרים שלכם הם לא מאוד שונים ממוצרים אחרים שיש בשוק, ובכל זאת אתם רוצים להפוך את הכל למיוחד. חפשו תמיד את הייחוד שיש בכם, כך שאפשר להקרין אותו החוצה בצורה של המיתוג הנבחר. חפשו את מה שמיוחד אצלכם ובעסק שלכם, שמאפשר לכם להתבלט מאחרים, כבר מהרגע הראשון. את אותם מאפיינים מבדלים צריך להכניס פנימה, למיתוג שלכם.

כיצד למתג עסק חדש?

מיתוג ראוי מדבר ללקוחות בשפה שלהם

כדי למתג עסק חדש, עדיף לחפש משרד מיתוג שעוסק בפרסום, בידול, שיווק ומיתוג עם קבלות בשטח. אך גם כשאתם רוצים להתחיל עם מיתוג העסק בעצמכם, יש דבר שטוב שתזכרו – לאף עסק אין קיום בלי הלקוחות שלו. אפילו מותגי על כמו קוקה קולה או גוגל, עלית או כל שם אחר שתזרקו לאוויר, חייבים את ההצלחה לעובדה הפשוטה שהצרכנים, הלקוחות, הולכים איתם. מבחינה זו, מיתוג לעסק חדש חייב להבין הכי מהר והכי לעומק, מיהם הלקוחות ומה השפה שתדבר אליהם. לא משנה כמה אתם חדשים בתחום העסקי שלכם, מהרו וענו על השאלות הבאות: לאילו לקוחות אנחנו פונים. לאילו גילאים המוצרים שלנו מתאימים. באילו הזדמנויות הלקוחות שלנו צריכים אותנו. מחקרי לקוחות ומחקרי שוק עומדים בבסיס של מיתוג איכותי ואת כל זה, אנשי מקצוע יכולים להשיג עבורכם.

תמצית העסק והמהות שלו

אפשר לענות על השאלה מה זה מיתוג עסקים גם בדרך נוספת: מדובר בעצם ביכולת להציג את העסק כפי שהוא, בתמצית ובמהות, בצורה חיובית, טובה, מושכת – שיווקית. מיתוג, שיכול לבוא לידי ביטוי באתר העסקי, בדף הפייסבוק ובעוד אלף ואחת זירות אחרות, בעצם בונה לעסק זהות. מיתוג במיטבו זה סוג של האנשה של העסק. לדוגמא, נניח שאתם מקימים עסק בתחום משלוחי הפרחים. חלק מהמהות של העסק זה אסתטיקה, יופי, רגש. המיתוג העסקי שלכם יוכל במקרה זה להעניק לעסק את קווי האופי הללו. קווי אופי נוספים יכולים להיות חדשנות, תעוזה, חוצפה (במובן החיובי של המילה) ועוד.

אחרי שאתם מגדירים את האופי של העסק שלכם, ולשם כך אתם יכולים לכתוב בעצם חזון אישי וחזון עסקי, מה שנישאר זה להפוך את הדברים לוויזואליים. המיתוג של העסק החדש לובש צורה על ידי מקצוענים כגון מעצבי אתרים, מעצבים גרפיים, קופירייטרים וכדומה. אבל כדי שהכל בעצם יתקתק כמו שצריך, חשוב שיהיה ברור – מיהו העסק, למי הוא פונה, איך הוא רוצה להיראות, מהי התדמית שתעזור לו לתפוס את תשומת לב הצרכן ולהפוך לבולט בשטח.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר