מאמרים וכתבות

קביעת אסטרטגיות מיתוג חברה

מיתוג חברה כך שקהל היעד הרלוונטי יתחבר אליה, יחוש איתה הזדהות וירצה לרכוש את המוצרים והשירותים שהיא מציעה הוא אתגר מורכב במציאות העסקית של ימינו, ובהתאם כדאי לבצע מהלך שכזה אך ורק עם משרד פרסום שאנשיו מיומנים ומנוסים בכך, ובפרט חשוב קודם כל לגבש אסטרטגיה מקיפה.

אסטרטגיה מושכלת ומתוכננת היטב מספקת מענה מדויק לשתי שאלות המפתח: האחת, מהי מטרתו של המיתוג (או המטרות), והשנייה, מהן הדרכים המיטביות להגעה לאותה מטרה או מטרות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הבסיס: מחקר שוק מקיף ומעמיק

על מנת ליצור בסיס איתן לאסטרטגיית המיתוג יש לבצע קודם כל מחקר שוק מקיף ומעמיק, שיספק תמונת מצב עדכנית ומדויקת באשר ליתרונותיה ולחסרונותיה של החברה אותה רוצים למתג (או המוצר או השירות הספציפיים הזוכים למיתוג), מיהם הלקוחות הקיימים והפוטנציאליים, מיהם המתחרים העיקריים ומה מייחד את החברה הממותגת ביחס לאותם מתחרים.

על סמך הנתונים הנ"ל מגבשת חברת מיתוג אסטרטגיה אופטימלית, וזאת מתוך מבחר אסטרטגיות קיימות.

מה ממתגים?

ההחלטה הראשונה אותה יש לקבל במסגרת מיתוג חברה היא מה ממתגים – את החברה בכללותה, מוצר ספציפי, סדרת מוצרים, ואופציה נוספת היא למתג דווקא את בעל העסק.

מיתוג כל מוצר ומוצר בנפרד מחייב השקעת משאבים רבה יותר, אולם גם יוצר תוצאות עוצמתיות יותר, שכן כל מוצר הופך למותג חזק בפני עצמו ובנוסף החברה בכללותה נהנית מהתדמית החיובית מאוד. בנוסף, נפילה של מוצר אחד (בין אם בשל שינוי בטעמו של הקהל ובין אם כתוצאה ממשבר כזה או אחר) לא מחייבת התרסקות של המוצרים האחרים שכן כל מותג עומד בפני עצמו, בעוד שאם ממתגים את החברה בכללותה הרי שאם שמה נפגע – כל המוצרים שהיא מציעה יסבלו מכך.

מצד שני לדברי נוה קרניאל , מנכ"ל משותף אקסקטיב ומי שאחראי על תחום השיווק והמיתוג במשרד, מיתוג החברה באופן כללי, אם הוא מבוצע באופן מדויק ואפקטיבי, יחזק בבת אחת את כל מוצריה שכן שמה הטוב של החברה והתדמית המבוקשת שנוצרה לה ישויכו אוטומטית גם למוצרים ולשירותים שהיא מספקת.

שימוש במותג קיים

אחת הדרכים בהן נוקט משרד פרסום על מנת למתג מוצר היא שימוש במותג קיים, חיצוני לחברה, כשכמובן מדובר במותג רב עוצמה המתאים למוצר הספציפי.

הדוגמה הטובה ביותר היא תחום מוצרי הילדים: בעולם זה קיים מגוון רחב של מותגים מוכרים מאוד, בין אם אלה של דיסני (ממיקי מאוס הקלאסי ועד לגיבורי "6 גיבורים" ו"לשבור את הקרח" העדכניים), בין אם אלה הקשורים לכוכבים ישראלים (מנחי ערוץ הילדים, שחקני ושחקניות "גאליס" וכו') ובין אם אחרים. בהתאם, "מצעי סינדרלה" או "יומן גאליס" ייהנו מתדמית מנצחת בזכות השיוך למותג החזק.

מיתוג מחדש

במקרים אחרים יבחר משרד פרסום למתג מחדש חברה, קו מוצרים או מוצר, ובמיוחד כדאי לנקוט באסטרטגיה זו כשהמותג הקיים כבר התיישן והערכים המזוהים איתו אינם רלוונטיים יותר עבור קהל היעד העדכני.

במסגרת מתיחת פנים כוללת שכזו תשונה אריזת המוצר ובמקרים מסוימים אף המוצר עצמו יותאם למציאות העכשווית, וכך למשל אם מדובר במוצר מזון ייתכן שהוא ימותג כבריאותי יותר וכמובן שעל מנת שלמיתוג תהיה אחיזה במציאות יש להבטיח שאכן המוצר יהיה בריאותי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

למה כדאי לבצע מיתוג באמצעות משרד פרסום?

בכל מקרה ממליץ נוה קרניאל, שבאמתחתו ניסיון נרחב בכל הקשור למיתוג חברות, על בחירת אסטרטגיית מיתוג בעזרת משרד פרסום המתמחה בכך, שכן אסטרטגיה לא יעילה תוביל להוצאות מרובות ללא אימפקט כמעט. בנוסף ישנה חשיבות רבה להוצאה לפועל של האסטרטגיה הנבחרת בדרך היעילה ביותר, וגם לשם כך נדרשים ידע, ניסיון וכלים מתקדמים בתחום המיתוג.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר