מאמרים וכתבות

ההבדלים בין מיתוג אישי באינטרנט לבין מיתוג אופליין

מיתוג היה במשך שנים פעילות שמבוצעת בעולם המציאות ולא ברשת (בעולם המקוון). כיום, יש אפשרות לבצע מהלכי מיתוג בכלל ומיתוג אישי בפרט גם באינטרנט (מיתוג מקוון) וגם מחוצה לה (מיתוג אופליין). יש, כמובן, הבדלים ניכרים בין שני סוגי המיתוג הללו וזאת – בכמה היבטים שונים.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מיתוג אישי באינטרנט – גמישות בעלויות

הצורך במיתוג נכון משותף כיום לחברות גדולות ולארגונים קטנים וגם – לאנשים. מיתוג הוא מילת מפתח בכל קמפיין פרסומי גדול אך גם כאשר מדובר בשיפור המוניטין והשם הטוב של ארגונים, חברות ואפילו של יחידים. מהליכי מיתוג מחושבים יכולים להתקיים עבור חברה, מוצר או קו מוצרים וגם עבור אנשים, מנהיגים ומנהלים. מיתוג אישי באינטרנט מאופיין בין היתר בגמישות ניכרת במשאבים ובעלויות.

לעומת ניהול קמפיין פרסומי רחב היקף שנועד לקדם גם היבטים של מיתוג, במיתוג מקוון לא חייבים להשקיע מראש תקציבים ניכרים. בדומה למהלכי פרסום או קידום מכירות שנעשים אונליין, יש אפשרות להשקיע משאבים ותשומות המתאימים גם כאשר התקציב יחסית מוגבל. במידה ורוצים, ניתן כמובן להגדיל את העלויות או לפזר אותן באופן שונה, שכן ערוצי אונליין מאפשרים לבצע מיתוג ברמות חשיפה שונות ובדרכים מגוונות.

שלא כמו במיתוג אופליין, פייסבוק, גוגל, רשתות חברתיות, אתרי מאמרים, אתרים בארץ ומחוצה לה, שיתופי פעולה והחלפות קישורים – כל אלה יכולים לשמש במסגרת פעילות של מיתוג אישי מקוון ומשובח. את המיתוג, אגב, ניתן לשלב בהצלחה גם במקביל לפרסום ושיווק מחוץ לרשת.

בונים מוניטין בגוגל

מהלך של מיתוג אישי באינטרנט יכול בהחלט לכלול הקמה של אתר אינטרנט שלם, אך אפשר לעשות זאת גם בדרכים אחרות, כגון שימוש בפלטפורמות של אתרים קיימים שונים. הדבר החשוב הוא שתהליך המיתוג יתבצע תוך הכרה בחשיבות של בניית מוניטין חיובי ותוך שימוש מקצועי ויעיל בכלי החיפוש המפורסם – גוגל.

גוגל הוא אחד ההבדלים העצומים ביותר שמבדילים בין מיתוג אישי מקוון לבין מיתוג אופליין. מחוץ לרשת לא קיימת אפשרות לחיפוש ומציאת מידע ונתונים באופן המתקרב ליעילות של גוגל ושל מנועי חיפוש מובילים אחרים. כאשר רוצים לנהל מותג, כאשר רוצים לשפר את היחס למוצר ממותג ובפרט לאישיות כמותג, יש לבצע ניהול מוניטין על בסיס חיפושי גוגל. רושם חיובי על אדם כזה או אחר, רושם חיובי על שם של מוצר או חברה, יתקבל כאשר בקרב כלל הגולשים יופיעו תוצאות חיפוש בהקשר החיובי.

אגב, מי שחשב שלא ניתן לנהל אסטרטגיה טובה של מיתוג או פרסום שמשפיעה על מהלך הדברים טועה. יש אמנם צורך להשקיע משאבים ומאמץ, יש צורך בחברה שמכירה את עקרונות מציאת המידע של גוגל, אך משרד מיתוג שמתמצא בכך יוכל להשיג תוצאות טובות במיוחד.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

נוכחות ברשתות חברתיות

הבדל נוסף מבדיל בין מיתוג מקוון לבין זה שנעשה אופליין, ניתן למצוא ברשתות החברתיות. הרשתות החברתיות, יותר מכל עיתון ויותר מכך שלט פרסומת המצוי בצד הדרך, משפיעות על התודעה הציבורית. חברת מיתוג ופרסום שמכירה בערך של הרשתות החברתיות יכולה ליצור תהודה ("באז") חיובי, שנישא מפה לאוזן בזכות שיתופים ופרסומים שנעשים לא רק על ידי איש המיתוג אלא גם על ידי חברי הרשת החברתית בעצמם.

מיתוג אופליין, וזה דבר לא פחות חשוב, לא יכול להגיב באופן מהיר ומדויק כל כך על רקע חדשות ועל מיני פרסומים שונים. כאשר רוצים מותג חי, מותג שמקיים תקשורת עם הנעשה בעולם ובפרט עם היבטים החשובים והרלוונטיים, אין תחליף למיתוג המקוון ואין תחליף למשרד פרסום המתמחה בכך.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר