מאמרים וכתבות

שיווק סלולרי למסעדות -חובה לכל מסעדה

מצד אחד אנחנו חיים בתקופה שבה התרבות הקולינארית נמצאת בשיאה: שפים הם סלבריטאי על, הערוצים המסחריים ממציאים כל הזמן פורמטים חדשים שמתמקדים באוכל, מדפי ספרי הבישול בחנויות הספרים עמוסים לעייפה, המטבחים בבתים הפרטיים הופכים משוכללים יותר ויותר, והבקיאות שלנו בתחום המזון הולכת ומעמיקה, כך שאך טבעי הוא שמדי יום ייפתחו בארץ עוד ועוד מסעדות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מצד שני, כדאי לדעת שתשע מכל 10 מסעדות חדשות נסגרות תוך שנה – כולל כאלה בעלות פוטנציאל גבוה במיוחד, כך שמומלץ בחום לכל מי שפותח מסעדה להשקיע משאבים גם בשיווק ובפרט באחד המרכיבים המרכזיים של הפרסום בימינו: שיווק סלולרי, וכמובן שהעצה הזו תקפה גם למי שמפעיל מסעדה קיימת, כולל אלה שכדי לשבת בהן צריך להזמין תור שבוע מראש.

למה מסעדות זקוקות במיוחד לפרסום דרך הסלולר?

לפי נוה קרניאל , מנכ"ל משותף באקזקטיב, תחום המסעדנות הוא אחד המושפעים במיוחד מהמהפכה הסלולרית, זו שהפכה את הטלפונים הניידים למחשבים לכל דבר.

מספרם של בעלי הסמארטפונים בישראל זינק בצורה דרמטית ב- 2013 ומאז לא מפסיק לנסוק. היכולות של הטלפונים החכמים הולכות ומשתכללות ואם מצרפים לחבילה את צניחת מחירי הגלישה באינטרנט דרך הסלולריים הרי שקל להבין מדוע כולנו מבצעים יותר ויותר פעולות באינטרנט דרך הסמארטפון.

אחת הפעולות היא חיפוש מידע, כשלא צריך להיות בעל משרד פרסום כדי לדעת שחיפושים דוגמת "מסעדה איטלקית בראש פינה" או "מסעדה טבעונית באשדוד" הם בין הנפוצים במיוחד.

יש לכך מספר סיבות: ראשית, התחלופה הגבוהה בתחום והעובדה שכל הזמן מסעדות ותיקות סוגרות את שעריהן וחדשות צצות במקומן, והעובדה שבאופן כללי מדובר בצורת בילוי שמושפעת עד מאוד מטרנדים; שנית, בלא מעט מקרים מדובר בבילוי חברתי וכשקבוצת אנשים מנסה להגיע להסכמה לגבי היעד אך טבעי הוא שהם ייעזרו בגוגל או במנועי חיפוש אחרים; וגם הרצון להתרשם מהמראה של המסעדה ומהתפריט שהיא מציעה עוד בטרם מגיעים למקום תורם לפופולאריות של החיפושים אחרי מסעדות – כשכאמור יותר ויותר מהם מתבצעים דרך סמארטפונים והרי לכם סיבה מצוינת להשקעת משאבים בפרסום בסלולר.

חיפושי זנב ארוך

בתחום המסעדות, ובפרט כשמדובר בחיפושים המתבצעים בסמארטפונים, ישנם חיפושים רבים של ביטויי "זנב ארוך", כלומר כאלה בעלי מספר רב יחסית של מילים (שהרי ברוב המקרים לא נחפש "מסעדת דגים" אלא "מסעדת דגים בגליל", או לא סתם "מסעדה באילת" אלא "מסעדה מומלצת באילת").

חיפושים אלה מטבעם מחייבים מיומנות גבוהה במיוחד כדי לקדם אתרים לעמוד הראשון בגוגל עבור הביטויים הרלוונטיים מבחינת בעליהם, ולמעשה עוד קודם לכן אפיון המסעדה על מנת להבין מהם הביטויים שעבורם כדאי להתאמץ ולמשוך גולשים (שיהפכו לסועדים) מצריך ניסיון רב ומקצוענות – ועל כן כדאי לבצע את התהליך אך ורק עם משרד פרסום בעל הצלחות מוכחות בתחום השיווק הסלולרי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

תפעול מועדון לקוחות באמצעות משרד פרסום

דרך נוספת שבה יכולים בעלי מסעדות "לנצל" את מהפכת הסמארטפונים לטובת קידום העסק היא הקמת מועדון לקוחות סלולרי.

מועדון שכזה יכול לכלול הן סועדים שכבר ביקרו במסעדה והן כאלה ש"רק" ביקרו באתר שלה (באופן כללי ממליץ נוה קרניאל לבעלי מסעדות לכלול באתר שלהם פנייה לגולשים להשאיר את פרטיהם, כשכמובן הפנייה צריכה להיות אטרקטיבית על מנת שהגולשים ישתכנעו לעשות כך).

לאחר מכן ניתן להציע לחברי מועדון הלקוחות מבצעים משתלמים, הטבות ייחודיות, הזמנות בימי הולדת (בקבוק יין על חשבון הבית וכו') וגם "סתם" תזכורות לגבי סוד הקסם של המסעדה, כדי לשמור על חיבור בין הלקוח הקיים ו/או העתידי לבין העסק. כדאי לבצע שיווק סלולרי זה באמצעות משרד פרסום כדי שהמינונים יהיו מדויקים והמסרים אפקטיביים במיוחד.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר