מאמרים וכתבות

שיווק סלולרי חכם - איך להגיע לעמוד הראשון

הסמארטפונים הראשונים הגיעו לישראל רק ב- 2009, כשנתיים אחרי שהחלו לכבוש לבבות ברחבי העולם, אבל ב- 2013 כבר ל- 57% מהישראלים היה טלפון חכם והם הרבו להשתמש בו, בין השאר לצרכי גלישה באינטרנט – כך שעסק שרוצה להגיע למקסימום לקוחות פוטנציאליים חייב לקחת בחשבון גם את הטלפונים הסלולריים כאפיק שיווק משמעותי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הסמארטפון איתנו בכל מקוםוגם בקניות

על פי נתונים של מחקר בשם Our Mobile Planet שנערך בשנת 2013 עבור גוגל, 93% מבעלי הסמארטפונים בארץ השתמשו בהם כדי לגלוש באינטרנט, 86% ביצעו בעזרתם חיפושים שונים, ו-2 מכל 3 נעזרו בטלפון החכם כשערכו קניות (בעיקר לשם השוואת מחירים). גם היקף הקניות עצמן דרך הסלולריים החכמים הולך וגודל משנה לשנה, ובהתאם כל משרד פרסום שמכבד את עצמו חייב להציע ללקוחותיו גם את האופציה של שיווק סלולרי , כשהמשאבים המוקדשים לאפיק זה הולכים ומתעצמים משנה לשנה.

תחרות קשה במיוחד

אם על המסך של המחשב הנייח העמוד הראשון בגוגל כולל 10 תוצאות עבור כל חיפוש, הרי שבסמארטפונים מקבלים הרבה פחות תוצאות – כך שהתחרות על מיקום בעמוד זה קשה במיוחד, וכדי להגיע אליו יש להשקיע את המשאבים בצורה מדויקת במיוחד, ובנוסף חשובה עד מאוד היצירתיות.

נוה קרניאל , מנכ"ל משותף באקזקטיב וראש תחום השיווק במשרד, מדגיש במיוחד את חשיבותה של היצירתיות במסגרת השיווק הסלולרי, שכן בנוסף לתחרות הקשה על מקום בעמוד הראשון חשוב לזכור שבעלי סמארטפונים מוצפים לאורך כל שעות היממה באינספור גירויים (הודעות ווטסאפ, סרטונים, עדכונים של אפליקציות שונות, חדשות, ועוד ועוד), ועל מנת למשוך את תשומת ליבם חובה להפתיע ולרגש.

האתגר של משרד פרסום להפוך את הגולש מפאסיבי לאקטיבי

אחת הדרכים המתקדמות והמומלצות במסגרת שיווק בסלולר היא לגרום לבעלי הסמארטפונים להפוך מפאסיביים לאקטיביים, וזאת באמצעות פרסום גרילה.

מקור הביטוי "גרילה" הוא בז'רגון הצבאי, והוא מתאר מאבק של קבוצה קטנה בכוחות גדולים ממנה, תוך הפיכת חיסרון זה ליתרון (בזכות הגמישות והיכולת להפתיע). בהקשר של פרסום בסלולר הכוונה היא לכל מהלך שיווקי שיש בו אלמנט של הפתעה ושל אינטראקציה עם הגולשים שמניעה אותם לפעולה ובעצם הופכת אותם מפאסיביים לאקטיביים ובכך מגבירה את המעורבות שלהם.

בלא מעט מקרים, אגב, הפרסום כלל לא נתפש כפרסום בשלב הראשוני, ורק מאוחר יותר – לאחר שכבר נוצר באזז של ממש – מסתבר שזהו קמפיין שיווקי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

קודי QR או טכנולוגיית NFC?

אופציה נוספת העומדת לרשות משרד פרסום שמבצע קמפיין שיווקי בסלולר היא שימוש בקודי QR – אותם ברקודים שניתנים לסריקה על ידי אפליקציות סלולריות ואשר מובילים את הגולשים אל דפי אינטרנט שם הם ייחשפו לתכנים אותם בוחר בעל העסק (סרטון קידום מכירות, מידע אודות המוצר/שירות/חברה, מבצע אטרקטיבי וכו').

בתחילת הדרך נחשבו ברקודים אלה לדרך אפקטיבית במיוחד לבצע שיווק סלולרי, אולם לאחרונה הולכת ותופסת את מקומם טכנולוגיה חדשה יותר ומלהיבה יותר: NFC. המדובר בטכנולוגיה המאפשרת העברת מידע על בסיס קרבה פיזית (NFC הם ראשי תיבות של Near Field Communication), כלומר די לקרב את הסמארטפון אל הפוסטר/סטיקר/מודעה ואין כלל צורך באפליקציה מיוחדת – בזכות ה- NFC הגולשים הסלולריים מגיעים חיש קל אל היעד שאליו רוצה בעל העסק שהם יגיעו.

נכון לתחילת 2015, מדגיש נוה קרניאל, מספרם של הסמארטפונים שיש בהם את האופציה הנ"ל, כלומר שבב NFC, אינו גבוה, אולם על פי ההערכות עד סוף שנה זו יהיו ברחבי העולם למעלה מ- 600 מיליון מכשירים עם השבב, כך שניתן יהיה לנצל את האופציה וליהנות מיתרונותיה (ובפרט יחס המרה גבוה במיוחד).

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר