מאמרים וכתבות

שינוי המיתוג של העסק

במובן מסוים, עסק דומה לאורגניזם חי – הוא מתחיל בקטן, שואף לגדול ומתמודד מול איומים שונים ומחפש הזדמנויות בסביבתו. מיתוג הוא הלב של הזהות העסקית. הוא עוזר ללקוחות (ולבעל העסק עצמו), להגדיר ולהבין מה העסק מציע, מה הם היתרונות שהוא מנפק, אילו ערכים הוא מגלם. וכפי שכל אחד מאיתנו משתנה לאורך השנים, גם צרכי המיתוג עשויים להשתנות. בתנאי הסביבה שלפעמים משתנים ובתנאים מסוימים שעליהם נצביע, חייבים לצמוח ולהתפתח במובן שמשמעותו – מיתוג עסקים מחדש.

שינוי המיתוג כזרז להתחדשות

מיתוג מיושן או "עייף" מקרין סוג של חוסר יוזמה על העסק כולו. אם אתם מרגישים שהעסק מדשדש, אם נדמה לכם שמשהו מחדוות העשייה התפוגג, אפשר לשכור משרד מיתוג ולבצע ריענון של המיתוג. זה יכול להיות כלי רב עוצמה עבור ההתחדשות של העסק. זה יכול להיות כלי רב עוצמה שמצד אחד שומר על המוניטין הקיים ומצד שני מעורר סקרנות ועניין מחודש, בקרב קהל היעד. במובן מסוים, זה דומה לשינוי תדמית שאנשים אוהבים להתנסות בו גם על עצמם. החלפה של תסרוקת, התחדשות עם בגדים נאים או קניה של בושם חדש יכולים להרים למעלה את הביטחון העצמי, עם תחושת שביעות הרצון שלנו. מיתוג עסקי מחודש, אם כן, נותן זריקת מרץ ו"דם" חדש לעסק.

שינוי המיתוג של העסק

מיתוג מחדש כטיפול שורש מהותי

עסק עלול לסבול מזעזועים וטלטלות רציניים, הן לחיוב והן לשלילה. אם ניקח לדוגמא חברה שביצעה מהלך עסקי כושל או אכזבה את הלקוחות בעניין מהותי (למשל, שיווקה סדרת מחשבים לא תקינים), יש פה בעיה. אפשר לטפל בזה בכמה חזיתות, כאשר שינוי המיתוג מהווה אסטרטגיה בפני עצמה. כאשר המוניטין ברצפה, אפשר להיעזר באסטרטגיה של ניהול מוניטין כדי לשקם את המוניטין שספג מכה. מצד שני, אפשר לבצע שינוי מהותי של המיתוג, סוג של טיפול שורש ממשי. המיתוג החדש לא יעמוד בחלל ריק. מלבד זאת, על העסק לעשות צעדים נוספים שיבהירו כי הוא באמת יצא לדרך חדשה. כאשר התהליך הזה נעשה בצורה טובה, העסק לומד מהטעויות והלקוחות שנוכחים בכך, מאפשרים התבססות מחודשת (ולפעמים אפילו צמיחה חזקה).

שינוי מיתוג על רקע של צמיחה

חשוב להבהיר כי שינויים של המיתוג העסקי לא צריכים ללוות אך ורק עסק שביצע טעות או שמרגיש מנומנם ורוצה להתחדש. מיתוג שונה וחדש מתאים כהצהרת כוונות, גם עבור עסק שנמצא בתקופה מצוינת במחזור חייו. אין זה נדיר שעסק קטן מתחיל לגדול ואף מעשיר את קו המוצרים שהוא מוכר או משקיע יותר בפיתוח המוצר או בהגדלת נתח שוק. כאשר עסק גדל, הוא עובר למגרש המשחקים של מתחרים מסוג אחר. זה הזמן ליצור מיתוג שמתאים לליגה אחרת. מיתוג שנותן ללקוחות את הביטחון שכאן כבר מדובר בעסק ש"עלה לליגה הבכירה".

שיפור המיתוג נעשה במיטבו כמהלך אסטרטגי ולא רק טקטי. את המיתוג צריך להתאים לאופי העסק, למטרותיו העדכניות. במיטבו, הוא משתלב עם הצפי והתוכניות לעתיד ולובש צורה מתוך היכרות עמוקה עם הלקוחות, עם המתחרים, עם התדמית החדשה שרוצים והדימוי שאותו רוצים להעביר לסביבה. לצורך כך חשוב לפעול בשילוב ידיים עם משרד מיתוג מקצועי ובעל ניסיון. רק לאחר עבודה מקיפה ומדוקדקת, מלבישים על העסק במיתוג מסוג חדש שיכול להיות דומה במקצת או שונה לגמרי, למיתוג הקודם. במיתוג המחודש ניתן לשלב עולם מושגים משוכלל יותר, שימוש בצבעים מודרניים יותר, קווים עדכניים וסט משופר של ערכים. הלקוח צריך לחוש כי מדובר בסוג של חוויה אחרת, משופרת וכמובן גם הרבה יותר עדכנית.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר