מאמרים וכתבות

משרד פרסום ויחסי ציבור - לקבלת דעת קהל חיובית

פרסום ויחסי ציבור הם תחומי פעילות המשלימים זה את זה: פרסום פירושו אוסף פעולות תקשורתיות במטרה להשפיע על דעת הקהל – בין אם רחב ובין אם צר ומפולח – באפיקים פרסומיים, ואילו יחסי ציבור הם אוסף פעולות תקשורתיות במטרה להשפיע על דעת הקהל – שוב, בין אם הרחב ובין הצר והמפולח – דרך החלקים העיתונאיים בערוצי התקשורת השונים. חשוב להדגיש: בימינו, בין אם נאהב זאת ובין אם לאו, ההפרדה בין תוכן עיתונאי לבין תוכן פרסומי אינה מובהקת כבעבר, ובהתאם הומצא המונח "תוכן שיווקי" – אבל גם כתבות המוגדרות כ"עיתונאיות" וחתום עליהן עיתונאי ולא משרד פרסום ויחסי ציבור בהחלט עשויות להיות כאלה שמטרתן, או לפחות אחת המטרות שלהן, היא מיתוג עסקי למשל או קידום מוצר ספציפי.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

אפשר, כאמור, לאהוב את המגמה הזו, שכבר השתרשה לעומק, ואפשר לא. בסופו של דבר המציאות היא הקובעת, וכדאי לדעת שכולנו צורכים את התוצרים של משרדי הפרסום ויחסי הציבור – ובלא מעט מקרים גם נתרמים מכך.

משרד פרסום ויחסי ציבור איכותי – אונליין ואופליין גם יחד

כאמור משרד שיווק העוסק בפרסום וביחסי ציבור אמון על העברת מסרים לקהל יעד ספציפי במגוון ערוצים, והמגוון בא לידי ביטוי גם בשילוב בין פעילות אונליין, כלומר ברחבי האינטרנט, וגם אופליין, כלומר במדיה המסורתית (עיתונות, מגזינים, רדיו, טלוויזיה, שלטי חוצות במידת הצורך).

הסיבה לכך שחשוב מאוד לשלב היטב בין שני התחומים – שההפרדה ביניהם היא לא מוחלטת וכך למשל לרוב העיתונים אם לא כולם יש גם אתר אינטרנט – היא שמצד אחד רובנו מבלים שעות רבות באינטרנט, כך שזהו מקום מצוין לפגוש בו את קהל היעד. מצד שני, כשישנו צורך להגיע לקהל רחב יחסית, הרי שעדיין ישנו יתרון מסוים למדיה המסורתית. בנוסף, במקרים רבים אזכורים באינטרנט נשענים על פרסומים קודמים בעיתונות המודפסת או המשודרת, ועל כן משרד פרסום ויח"צ שאמון על שילוב פעילויות האופליין והאונלין נהנה מיתרון של ממש.

איך מבטיחים יחסי ציבור אופטימליים?

הדרך הטובה ביותר ליצור יחסי ציבור אופטימליים – כלומר לזהות עסק, בעל עסק, מוצר ספציפי, רעיון וכו' עם ערכים רצויים ופעולות מחמיאות – היא באמצעות פעולה מתמדת: עוד כתבה בעיתון, עוד אזכור ברדיו בהקשר חיובי, עוד פוסט בפייסבוק, עוד פעולה למען הקהילה (פעולה בעלת ערך מוסף אמיתי!) שתזכה להבלטה ברחבי הרשת, וייזום עוד כתבה ועוד אזכור וכך הלאה.

יחד עם זאת, ישנם מצבים המחייבים פעולה מהירה ומיידית, ובפרט כמובן בעת משברים תקשורתיים המעיבים על תדמית של חברה, ארגון, אדם או מוצר. במקרים כאלה חשובים במיוחד הקשרים הענפים של האנשים שמאחורי אותו משרד פרסום ויחסי ציבור עם עיתונאים בכלי התקשורת השונים והיכולת שלהם ליצור אזכורים חיוביים שידחקו את אלה השליליים.

אחד השירותים הספציפיים במסגרת היחצניות – הן בשגרה השוטפת וביתר שאת ברגעי משבר – הוא ניהול מוניטין ברשת , שכשמו כן הוא, שירות שמטרתו יצירת מוניטין אופטימליים לאדם מסוים כך שכל מי שמחפש אותו בגוגל ייתקל בעיקר בצד החיובי שלו.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

איפה כדאי לפרסם בימינו?

משרד פרסום ויחסי ציבור כאמור אמון גם על הפעילות הפרסומית, ומבחינה זו האפיקים בהם ניתן לפעול הולכים ומתרבים: כך למשל פרסום בפייסבוק הפך בשנים האחרונות לכלי מקובל, ולעסקים בעלי פוטנציאל לאינטראקציות מוצלחות עם קהל הלקוחות הפוטנציאליים והקיימים בהחלט כדאי לעשות בו שימוש; גם יו-טיוב הפך לזירה פרסומית רבת השפעה; ובנוסף גוגל מפתחת כלים לשיווק דרך המייל ועוד – כך שכדאי לעבוד עם משרד פרסום שמעורה בכל ההתפתחויות הטכנולוגיות והשפעותיהן על הגולשים השונים.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר