מאמרים וכתבות

הבסיס לבניית מיתוג עסקי ולמה זה חשוב

ההבדל בין עסקים מצליחים לבין עסקים פחות מצליחים לא טמון בהכרח באיכות המוצרים, על כל פנים לא רק בזאת. זכרו כי המון עסקים מציעים מוצרים מעולים, אך רק חלק מהם ממקסם את הפוטנציאל ומגיע להרבה יותר לקוחות. אז מהו בעצם ההבדל? התשובה הקצרה היא שעסק מצליח יותר יהיה עסק ממותג, ולא מדובר אך ורק בהשקעה סתמית בפרסום. מיתוג עסקי זה הערך המוסף, מה שמביא יזם או בעל עסק אחד להצליח בעוד שמתחרהו מצליח בקושי לדרוך במקום. המיתוג איננו נוצר מאליו, צריך להקדיש לכך הרבה מחשבה, הרבה מודעות, לתכנן ולבסוף גם לבצע את התהליכים המתאימים. בניית אסטרטגיה, שימוש בשפה פרסומית מובהקת, הגדרת מטרות, איסוף מדדים ואימות נתונים, כל זאת ועוד, בדרך אל התוצאות העסקיות הרצויות.

מיתוג זה הסיפור שלכם (בחיבור עם קהל היעד)

לפני הכל, מיתוג עסקי זה סיפור, עם מסר, עם רגש, עם דימויים ועם מטרה. הסיפור הזה איננו דומה סתם כך לאגדת ילדים פשוטה אלא זהו בעצם אוסף של רשמים וחוויות שעוברים בצורה מהודקת ומחושבת אל הלקוחות, אל הקהל. גם אם אתם מקימים עסק שיש כמוהו מאות רבות של עסקים דומים או לפחות עשרות, תמיד אתם יכולים לספר סיפור חדש. כי העסק שלכם הוא גם הסיפור שלכם ולא פחות חשוב, זהו המסר שנועד לגעת בנקודה פנימית של הלקוח.

מכיוון שמיתוג שייך לתקשורת בין העסק לבין קהל המטרה, הוא אף פעם לא יהיה מופנה אך ורק פנימה. יתכן שאתם רוצים למתג באמצעות לוחות מודעות, אתר אינטרנט או פרסום ברדיו, יהיה מה שיהיה – תמיד תבדקו איזה סיפור יתאר אתכם נכונה ואיזה סיפור ירצו לשמוע הלקוחות שלכם. זהו בעצם החיבור בין סיפור העסק שלכם לבין תשוקה או ערך שנוגע ב"בפנים" של הלקוח. כלומר, תכנון ואסטרטגיית מיתוג יחתרו להבין מיהו העסק ומיהו קהל המטרה. אל תהססו לשאול את הלקוחות, שוחחו איתם, דברו איתם בפתיחות. תוכלו לשאוב מידע דרך הרשתות החברתיות או באמצעות סקרים ושאלונים.

אפיינו את קהל היעד ואת רצונותיו וצרכיו

אם נתקדם הלאה בסיפור שלנו, ביצירת מיתוג עסקי חזק, נגיע לנקודה של מחקר שוק ובדיקת קהל היעד. אפיינו את כל האנשים שאליהם אתם פונים או רוצים לפנות. בדקו האם אתם פונים יותר לגברים או יותר לנשים, יותר למשפחות או יותר לצעירים. בדקו מהו עולם המושגים של הלקוח, איפה הוא אוהב לקנות, מהי השפה שהוא מתחבר אליה, מה מניע אותו כאשר הוא ניצב מול המדף בחנות או כשהוא גולש לאתר. עסקים קטנים לא צריכים להמציא את הגלגל מאפס. אפשר לשאוב לא מעט השראה ממה שקורה בענף שאליו אתם נכנסים או שבו אתם כבר פועלים כך וכך שנים.

אפיון, בידול וערכים

אפיינו את המוצרים של המתחרים וגלו מה הסיפור שמאחוריהם. בצורה כזאת תוכלו למתג את עצמכם עם סיפור שונה. לעסק שלכם ייווצר אופי ואישיות וחשוב לא פחות – בידול. כדי למתג, צריכים להגדיר ערכים מסוימים שהם הלב של העסק. הגדירו ערכים לפיהם אתם מייצרים או מספקים שירות. ערכים המשמשים לצורך מיתוג אינם זהים להצהרות כמו "אני הכי זול" או "אני הכי אמין". את הערכים הללו העסק ואתם צריכים לשדר ללקוחות בכל מיני אמצעים, באמצעות תדמית, סיפור, צילום, פרסום. האפיון שלכם והתדמית שלכם יבואו לידי ביטוי בשלל ערוצים, בשפת המותג, בעיצוב גרפי, בלוגו, אפילו במסרים שאתם מטמיעים באתר או בניוזלטר. אם שפת המותג תהיה אחידה, התוצאה תהיה מותג חזק וקוהרנטי.

כיצד מיתוג מצמיח את העסק

מיתוג תורם לצמיחת העסק במגוון רבדים, חלקם גלויים וחלקם יותר סמויים. אם אתם משקיעים כסף בבניית אתר, פרסום באינטרנט או קידום אתרים ותתבססו על מיתוג עסקי יעיל, תצמיחו את העסק בזכות כל אלה:

  • תדמית ואיכות יוצרים העדפה – עסק ממותג ומוצרים ממותגים נחשבים יותר איכותיים. כאשר העסק שלכם נתפס כאיכותי יותר והמוצרים טובים יותר, יעדיפו לפנות אליכם ולא לרכוש מוצרים חלופיים שנתפסים כנחותים. נמצא כי לקוחות שתופסים עסק כאיכותי יותר מגלים נאמנות לקוחות גבוהה.
  • יותר קניות חוזרות – מותגים נתפסים כטובים יותר וראויים ולכן, זוכים ליותר רכישות חוזרות. במידה ואתם פונים ללקוחות ורוצים שהם יהפכו ללקוחות קבועים שהולכים אתכם לאורך הדרך, השקעה במותג תבסס עבורכם מאגר לקוחות נאמן.
  • מחפשים אתכם באופן יזום – נמצא כי לקוחות נוטים לחפש מותגים וכאשר הם יכירו אתכם, הם יטו לחפש אתכם גם בעתיד, באופן יזום. יתרה מכך, לקוחות שתופסים אתכם כאיכותיים ומוצאים אתכם גם נוטים להמליץ עליכם לאחרים. כלומר נוצר אפקט מתמשך ורב עוצמה של שיווק מפה לאוזן.
  • מוכנים לשלם יותר – באופן חד משמעי, אנשים מוכנים לשלם יותר, על מיתוג. אמנם מיתוג מצריך השקעה, תחזוקה של אתר ממותג, בניית אסטרטגיה פרסום, ניהול מדיה חברתית בלי לעגל פינות, אבל התוצאה מצדיקה זאת. מכיוון שהצרכן מוכן לשלם יותר, ההכנסות והרווחים עולים ביותר מאשר סכום ההשקעה.
  • חיזוק העסק מבפנים – מיתוג מעלה את הערך של המוצרים וגם של הארגון כמכלול. אפילו עסקים קטנים מתחזקים לאחר תהליך מיתוג מקצועי מפני שהדימוי הפנימי נבנה, מתגבש ומתייצב. ובמיוחד כאשר בעל עסק קטן הופך למעסיק, ההשפעה גדלה כפל כפליים. עסקים ממותגים נחשבים לעסקים שיותר כדאי לעבוד בהם, האווירה בהם מרוממת והגיבוש הפנימי ראוי לציון.
עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר