מאמרים וכתבות

פרסום ברשתות חברתיות

רשתות חברתיות הן זירות רוחשות וגועשות, שהרי רובנו ככולנו מבלים בהן חלק ניכר מתוך כלל השהות שלנו באינטרנט, ואך טבעי הוא שבעלי עסקים ירצו לפגוש את קהל היעד שלהם ביו-טיוב, בפייסבוק, בלינקדין ובטוויטר. בהתאם אין כיום כמעט חברת מיתוג או משרד פרסום שלא מציע ללקוחותיו פרסום ברשתות חברתיות כחלק מארגז הכלים המשמש לקידום העסק, יצירת מוניטין מרשימים והגדלת המכירות למקסימום.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

פילוח מקסימלי

אחד היתרונות המשמעותיים ביותר של פרסום ברשתות חברתיות (הידוע גם כ- SMO, כלומר Social Media Optimization) הוא רמת הפילוח הגבוהה שהוא מאפשר.

לדוגמה, בעל עסק בתחום המגנטים לאירועים יכול לפנות בפייסבוק אך ורק לאנשים שהגדירו את עצמם כמאורסים ובכך בעצם להגיע לאחד מקהלי היעד העיקריים שלו, זוגות לקראת חתונה שעסוקים בתכנון האירוע המרגש ומן הסתם עשויים להתעניין בשירותיו ובמגנטים שהוא מציע. באופן דומה טוויטר מאפשרת למפרסמים למקד את קהל היעד על פי פרמטרים שונים דוגמת מילות מפתח, מיקום גיאוגרפי ותחומי עניין, ובלינקדין ניתן להגיע ללידים איכותיים במיוחד הודות לפילוחים ייחודיים דוגמת התפקיד של האדם, שייכות לקבוצת עניין, מין, כישורים ותחום התעשייה אליו שייך האדם (כשמומלץ ליצור מספר קמפיינים שכל אחד מהם מפולח אחרת על מנת להגיע לשילובים אופטימליים ולהחזר השקעה מקסימלי).

אינטראקטיביות ומיתוג

יתרון חשוב נוסף של פרסום ברשתות חברתיות הוא האפשרות ליצור אינטראקציות שונות עם לקוחות קיימים כמו גם עם לקוחות פוטנציאליים.

דרך אחת לשמור על קשר רציף עם קהל היעד היא דף עסקי בפייסבוק. במסגרת דף שכזה ניתן, למשל, לענות על שאלות גולשים או לספק להם טיפים יקרי ערך וכך למתג את עצמכם לא רק כמומחים בתחומכם אלא גם כמי שאוהבים לעזור ופועלים למען לקוחותיכם, להציע מבצעים אטרקטיביים, לקבל רעיונות למוצרים או שירותים חדשים, ועוד.

ויראליות

עוד סיבה להשקיע בפרסום ברשתות החברתיות השונות הוא הפוטנציאל הוויראלי.

סרטון מעניין, משעשע ובעל ערך מוסף ביוטיוב עשוי להגיע לקהל יעד נרחב עד מאוד מבלי שתצטרכו להפיץ אותו, וזאת בזכות הגולשים שיעבירו אותו הלאה לחבריהם, ובאופן דומה גם סטטוסים בפייסבוק, ציוצים בטוויטר ובאופן כללי תכנים המפורסמים ברשתות חברתיות זוכים לעיתים לתפוצה אדירה בזכות קלות השיתוף והנטייה הטבעית של הגולשים ברשתות אלה להעביר הלאה תוכן שמוצא חן בעיניהם.

קידום בפייסבוק – אורגני או ממומן?

הפרסום ברשתות החברתיות, כמו פרסום באינטרנט באופן כללי, נחלק לאורגני וממומן – כלומר לקידום תכנים על מנת שייחשפו לכמה שיותר גולשים ולמודעות בתשלום.

אחת המגמות הבולטות בתקופה האחרונה היא ירידה בלתי מבוטלת בתפוצה האורגנית (הן עקב המדיניות של פייסבוק והן בגלל הכמות העצומה של התכנים המתפרסמת ברשת החברתית הבולטת מדי דקה), ומנגד עליית קרנו של הפרסום הממומן, בין אם באמצעות מודעות ובין אם באמצעות פוסטים ממומנים (קידום בתשלום של תכנים "רגילים", המוצגים כתכנים ולא כמודעות).

בכל מקרה, בין אם אתם מעלים סטטוס ובין אם אתם מפרסמים מודעה, חשוב מאוד להיות מדויקים, וכן כדאי לעקוב אחר האימפקט של כל פרסום כדי ללמוד אילו תכנים הם האפקטיביים ביותר מבחינת קהל היעד שלכם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

פרסום ברשתות חברתיות – רק עם מקצוענים

על מנת להביא לידי ביטוי את היתרונות הרבים של הפרסום ברשתות החברתיות רצוי מאוד להיעזר באנשי משרד פרסום איכותי ובעל מיומנות ספציפית ב- SMO, כך שהתקציב המוקדש לכך יושקע בתבונה – הן מבחינת חלוקת המשאבים בין הרשתות החברתיות השונות, הן מבחינת בחירת אפיקי הפרסום הספציפיים והן מבחינת יצירת התכנים האפקטיביים ביותר בכל רשת חברתית ובכל אפיק פרסום.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר