מאמרים וכתבות

5 טיפים למיתוג נכון של העסק

יש לכך הוכחות – מיתוג עסקי הוא מפתח חשוב בהתקדמות עסקית. כאשר המיתוג נעשה נכון, עסקים מכל הסוגים מצליחים לבסס את עצמם, להשיג יותר לקוחות, להגדיל מכירות. הרבה פעמים המיתוג גם מאפשר להגדיל את הרווחיות מכל עסקה. מיתוג יוקרתי למשל, מאפשר לבעלי עסקים לגבות מחירים רווחים יותר, מבלי להקטין את נתח השוק. ולא פחות חשוב, המיתוג גם מאפשר להשיג בולטות על המדף או בקרב חנויות או עסקים שפועלים ברשת. זה חשוב בעסקים קמעונאיים, אצל נותני שירותים, בעלי מקצועות חופשיים ועוד.

1. מיתוג בשפה ברורה ונגישה

טיפ חשוב ביותר שמוסרת חברת מיתוג מובילה הוא – להקפיד על השפה. על פי רוב, רצוי שהמותג שלכם יהיה בעל שפה מובחנת ובעלת ייחוד משלה. יחד עם זאת, היא לא צריכה להיות מורכבת מדי אלא דווקא ברורה ונגישה. רק אם המוצר או השירות מכוונים לקהל יעד מאוד אקסקלוסיבי או מקצועי בתחומו, השפה המוצמדת למיתוג יכולה להיות יותר מקצועית, עם ז'רגון או ביטויים מיוחדים שמובנים בתחום הזה. ככלל, שפה נגישה וידידותית לצרכן וללקוח, מעוררת קרבה ואמון ותחושה של ביטחון והבנה.

2. מיתוג בנקודות החוזק של העסק

עסקים מתחילים לפעמים "זורקים לאוויר" כל מיני יתרונות שלדעתם מציגים את העסק באור חיובי. אבל כפי שמסביר משרד פרסום בעל ניסיון רב, הטריק הוא למצוא את נקודות החוזק האמיתיות של העסק. אין טעם להכריז שהעסק הוא הכי חדשני שיש, כאשר הוא פועל בתחום שבו החדשנות איננה בעלת ערך מיוחד. מיתוג של עסק כחדשני, יהיה נכון כאשר העסק באמת חדשני בתחומו או נמצא בנקודת הובלה ביחס למתחרים. עסק שהוא חזק מאוד למשל בשירות לקוחות, מוטב שיבנה את המיתוג סביב הנקודה הזאת. חשוב כמובן להעיר שמיתוג יכול לגעת בכמה דברים במקביל.

3. מיתוג ממוקד ולא נרחב מדי

האם הייתם נותנים אמון בעסק שמציג את עצמו בתור הכי טוב בתחומו, הכי זול, הכי משתלם, הכי יוקרתי, הכי זריז? ברור שזה נשמע לא אמין או לפחות מופרז ומוגזם. לכן, הטיפ החשוב שמוגדר על ידי בכירים של משרד מיתוג הוא – למקד את המסר ולחדד אותו. אפשר לגעת בכמה דברים ביחד, אבל לא באופן מוגזם. אם אתם רוצים לפנות ללקוחות אקסקלוסיביים, המיתוג יכול לגעת ביוקרה, באיכות ובשירות לקוחות. אם אתם רוצים לפנות ללקוחות שמחפשים מחירים נוחים, מיתוג ממוקד יכול לגעת בנושאים כמו שיווק ישיר ישירות לצרכן, יעילות עסקית שמאפשרת להוזיל מחירים, יחס עלות תועלת נהדר וכדומה. העיקר, הקפידו להימנע מניסיון לתפוס יותר מדי, באופן לא אמין. הגדירו את הדברים החשובים ביותר, וסביב זה בונים את התדמית ואת האופי העסקי.

4. מיתוג בערכים החשובים לכם וללקוחות שלכם

אם אתם נמצאים ממש בתחילת הדרך של מיתוג עסקים, תוכלו להיעזר בטיפ הבא. חשבו מהם הערכים שאתם מאמינים בהם, מבחינה עסקית והכינו רשימה. חשבו עם אילו ערכים מתוך הרשימה, הלקוחות שלכם יזדהו ויעריכו. הערכים יכולים להיות למשל שירות זריז ואמינות גבוהה. אם ללקוחות שלכם חשוב לקבל פתרונות מאוד חדישים וייחודיים, ערך החדשנות או השקעה במחקר ופיתוח, יוכלו לתפוס מקום חשוב.

5. מיתוג בצבעים מתאימים

הפסיכולוגיה של הצרכן לא מושפעת רק מהשפה של המיתוג באופן מילולי. גם השפה העיצובית ואפילו שפת הצבעים הינם בעלי השפעה מרובה. ולכן, חשבו אילו צבעים, גוונים ואפילו אלמנטים גרפיים יביעו היטב את המסר, הערכים והזהות העסקית שאתם רוצים לפרסם. היצמדו לצבעים הללו, בין אם זה בלוגו ובין אם בסלוגנים ובמוצרים ממותגים שאתם מפיצים.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר