מאמרים וכתבות

מהו שיווק ויראלי באינטרנט?

מאז ומתמיד אהבו בני אדם לחלוק עם חברים ומכרים ידע בעל ערך וסיפורים מעניינים כך שאך טבעי הוא שגם באינטרנט נעשה את זה כל הזמן, ועוד יותר טבעי שמי שעוסק בשיווק באינטרנט ירצה "לנצל" את הנטייה הכל כך אנושית הזאת להעברת מסרים רצויים ולהגברת האימפקט של כל קמפיין. בהתאם שיווק ויראלי באינטרנט הפך לאחד הקונספטים היותר נפוצים ומבוקשים.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

היתרונות של שיווק ויראלי

שיווק ויראלי נהנה משלושה יתרונות עיקריים:

ראשית, התפוצה המאוד רחבה שהוא מגיע אליה, וכמובן שככל שרמת הוויראליות עולה כך יותר ויותר גולשים נחשפים למסרים שלכם ולמוצר/ שירות/ מותג שמפרסמים;

שנית, בדרך זו ניתן להגיע לקהל שסביר להניח שלא היינו מצליחים להגיע אליו בדרכים אחרות;

ושלישית, כשהמסרים הפרסומיים מגיעים לגולשים דרך החברים שלהם ובאופן ויראלי ולא ישירות מהמפרסמים רמת ההתנגדות כלפיהם נמוכה יותר וישנו סיכוי גבוה יותר שאותם גולשים יהפכו ללקוחות של העסק שעומד מאחורי הפרסום הוויראלי (בין אם מיידית ובין אם בעתיד).

האפיקים המרכזיים של השיווק הוויראלי באינטרנט

שיווק ויראלי באינטרנט ניתן לבצע בכל אפיק שבו ניתן לבצע גם שיווק "רגיל" – מהיתרונות של הוויראליות אפשר ליהנות בין אם מדובר בפוסט בפייסבוק שיזכה לשיתופים רבים, בין אם דרך ציוץ בטוויטר שיזכה להמון ריטוויטים, בין אם זוהי תמונה באינסטגרם, סרטון ביוטיוב שיישלח מאחד לשני או ניוזלטר שאותו יכול כל מי שמקבל אותו להעביר הלאה לרשימת התפוצה שלו אם הוא יזהה בו ערך אמיתי.

השימוש בכל הפלטפורמות האלה חינמי, לכן לכל פיסת תוכן שמתפרסמת בהן – יש פוטנציאל להצליח מבחינת ויראליות. ההצלחה תלויה ביכולת ליצור תוכן איכותי, שיקלע לטעמים ולתחומי העיניין של קהל היעד שלו. בנוסף, כמובן, גודל תפוצה הפוטנציאלי של תוכן שהופך להיות ויראלי הוא כמעט אינסופי, כי מספר המשתמשים בפלטפורמות השונות של רשתות חברתיות גדל מיום ליום. במידה ואנשים שנחשפים לתוכן ויראלי מוצאים בו עניין, הם ימשיכו לשתף אותו הלאה ויעזרו לכם להפיץ את המסרים שלכם (ולא רק זמן קצר לאחר פרסום התוכן, אלא יתכן שגם כעבור מספר חודשים או שנים, במידה והוא נשאר אקטואלי).

מה הופך תוכן לוויראלי?

זוהי כמובן שאלת המפתח של כל מסע פרסום באינטרנט , ובאופן טבעי אין לה תשובה חד משמעית שהרי ויראליות אינה מדע מדויק ובפרט היא תלויה בגורמים רבים.

יחד עם זאת ישנן מספר המלצות שכדאי ליישם כדי להגדיל את הפוטנציאל לוויראליות משמחת:

* עניין – על מנת שאדם יעביר לחבריו תוכן מסוים ובכך בעצם ימליץ להם עליו הוא צריך למצוא בו עניין אמיתי, שהרי אף אחד לא רוצה לקבל תגובות בנוסח "על מה לעזאזל חשבת כששלחת לי את הסרטון המשעמם הזה?". דוגמאות טובות לתכנים שנתפשים כמעניינים ומועילים הם רשימות בנוסח "10 תבלינים שישפרו את הבריאות שלכם" וסרטונים שמכילים טיפים שימושיים (למשל איך לעצב חדר ילדים בקלות).

* רגש – עוד אלמנט מעודד ויראליות הוא רגש: כשאנחנו חשים רגש מסוים, ישנו סיכוי גבוה הרבה יותר שנפיץ הלאה את התוכן שעורר את אותו רגש. בפרט כדאי ליצור תכנים מצחיקים, מעוררי תקווה וכאלה שיש בהם אלמנט של הפתעה.

* מקוריות – בעולם שבו כולנו מוצפים כל הזמן במסרים מכל הסוגים רק תוכן מקורי שמצליח להתבלט מבין כולם יהפוך לוויראלי.

בנוסף כדאי לעודד את הגולשים להעביר את התוכן הלאה – תזכורת עדינה ולא אגרסיבית תשפר את מידת הוויראליות (בתנאי כמובן שהתוכן מצדיק זאת).

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

זהירות: לא להפוך את הוויראליות למטרה בפני עצמה

כשיוצרים קמפיין שיווק ויראלי באינטרנט חשוב מאוד לזכור כי המטרה אינה כמות צפיות מרשימה (אם מדובר בסרטון ביוטיוב) או המוני לייקים ושיתופים ( אם בחרתם באופציה של פרסום בפייסבוק ) וכו', אלא הרחבת מאגר הלקוחות והגדלת היקף המכירות של המוצר או השירות שאתם מציעים.

בהתאם כדאי לעודד את הגולשים לעשות LIKE לדף הפייסבוק העסקי שלכם, להירשם כמנויים לערוץ היוטיוב, להפוך לעוקבים באינסטגרם וכו' – כדי שתוכלו לשמור על קשר עם כל מי שנחשף לתוכן הויראלי שיצרתם. במקרים מסוימים רצוי לשלב הנעה לפעולה אחרת – למשל הגעה לאתר שלכם שם ממתינות ללקוחות הפוטנציאליים הצעות אטרקטיביות (או לחילופין לדף נחיתה, אם כי בדרך הראשונה סביר להניח שתרוויחו גם לא מעט נקודות זכות בגוגל).

בשביל לוודא שהויראליות של התכנים שלכם מביא תוצאות אמיתיות ולא הופכת למטרה בפני עצמה, חשוב להשאר באופן קבוע עם היד על הדופק ולעקוב אחר התוצאות. מספרי לייקים, שיתופים ותגובות – הם רק חלק מהפרמטרים שעליכם לעקוב אחריהם. המטרות הסופיות, שבשבילן שיווק ויראלי נעשה מלכתחילה, הן מטרות כדוגמת הגדלת מספר הלקוחות, מספר המכירות והרחבת הפעילות העסקית שלכם. חשוב לזכור את זה תמיד ולעקוב אחר רמת הרווחיות של הקמפיינים הויראליים שאתם עושים, בשביל להבין האם המאמצים הפרסומיים באמת משתלמים לכם בפועל ואיך כדאי לכם להמשיך ולהתקדם מבחינת הפעילות הזאת בעתיד, כשתתכננו את הקמפיין הבא.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר