מאמרים וכתבות

קידום אתרים בפייסבוק - כך עושים זאת נכון ומדויק

בשנים האחרונות הפכה פייסבוק מרשת חברתית בלבד לזירת פעילות עסקית תוססת, ועסקים רבים – מכאלה קטנים שבהם עובד רק בעל העסק ועד תאגידי ענק – מנצלים את האפשרויות הטמונות בה כדי למתג את עצמם. רווח נוסף, חשוב לא פחות, הוא קידום האתר של העסק באמצעות פעילות פייסבוקית כחלק מפעילות ה- SEO (קידום אתרים אורגני) ו/או במסגרת תקציב הקידום הממומן.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

קידום אתרים בפייסבוק דרך מודעות

דרך אחת לבצע קידום אתרים בפייסבוק היא כאמור במסגרת תקציב הקידום הממומן. פייסבוק מציעה את האופציה של פרסום מודעות, וכן של פרסום פוסטים ספציפיים או אירועים, ובכל פרסום שכזה ניתן כמובן לכלול לינק לאתר של העסק ולמשוך אליו גולשים. מבחינת הקונספט הפעולה דומה לפרסום מודעה באמצעות גוגל אדוורדס, אולם למודעות ברשת החברתית ישנם מספר מאפיינים ייחודיים.

יתרון אחד הוא היכולת לבצע פילוחים רבים יותר ומדויקים יותר מבחינת בחירת הגולשים שייחשפו למודעה: בפייסבוק אנחנו יכולים לבחור להציג את המודעה רק לבני גילאים ספציפיים, לבעלי מצב משפחתי ספציפי (וכך לדוגמה מאפרת כלות יכולה לבחור להציג את המודעה שלה רק למי שמוגדרת כ"מאורסת") ואפילו לפי תחומי העניין של הגולשים (כפי שהגדירו אותם בפייסבוק, וכך למשל יכול מי שפותח קורס קריאה בכף היד להציג את המודעה שלו רק בפני מי שמציגים עצמם כמתעניינים ברפואה אלטרנטיבית, בעולם הרוח וכו').

יתרון שני, שהוא גם חיסרון, הוא שהמודעות מוצגות גם בפני מי שכלל לא מתעניין במוצרים או בשירותים שמציע העסק, ואפילו לא בתחום הפעילות שלו: אם מודעות בגוגל אדוורדס מוצגות רק בפני מי שהקליד מילות חיפוש רלוונטיות הרי שלמודעות בפייסבוק נחשפים גם גולשים שנכנסו לרשת החברתית מסיבות אחרות לגמרי – מצד אחד הדבר מאפשר לעורר סקרנות ולמשוך קהל חדש אל העסק, אבל מצד שני עלול גם לגרום לבזבוז משאבים וכסף, כך שרצוי לתכנן בקפידה את האסטרטגיה המדויקת של פרסום מודעות למטרת קידום אתרים בפייסבוק. בנוסף ישנה חשיבות קריטית לניסוח ועיצוב המודעה, כך שבמקרים רבים כדאי להיעזר בשירותיה של חברת פרסום באינטרנט.

איך למשוך גולשים לאתר באמצעות פעילות פייסבוקית?

הדרך השנייה לבצע פרסום בפייסבוק אינה כרוכה בהשקעה כספית ישירה אבל מחייבת השקעת זמן בלתי מבוטלת – תפעול שוטף של דף עסקי (דף אוהדים) איכותי עשוי למשוך אל האתר של העסק גולשים רבים מדי יום.

הדרך לעשות זאת היא באמצעות יצירת אינטראקציות עם הגולשים ופרסום תכנים בעלי ערך מוסף בדף הפייסבוק שמשולבת בהם קריאה להגיע לאתר על מנת להיתרם עוד: כך למשל צלם יכול לפרסם בפייסבוק טיפ או שניים ליצירת הסלפי המושלם ולהבטיח כי באתר שלו ממתינות עוד עצות שימושיות שכאלה.

בדרך זו לא רק שמגיעים לאתר של העסק גולשים רבים, אלא שמדובר בגולשים שכבר מכירים את העסק ותופשים אותו כאיכותי, כך שיש סבירות גבוהה שהם יבקרו בכמה וכמה דפים באתר, ישהו בו זמן רב (דברים שגוגל מאוד אוהב ומעניק עליהם נקודות זכות יקרות בדירוג) וכן יבצעו את הפעולות הרצויות מבחינת בעל העסק.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

חשוב להתמקד בפייסבוק במתן ערך מוסף לגולשים ולא בפרסומות חוזרות ונשנות למוצרים/שירותים/לעסק באופן כללי, והמלצה נוספת היא לאפשר באתר – בדפים הרלוונטיים – הוספת תגובות פייסבוק וכן לכלול כפתורי LIKE ו- SHARE, כך שניתן יהיה לנצל יתרון נוסף של קידום אתרים בפייסבוק בדרך זו: הפוטנציאל הוויראלי, שכן גולשים שנתקלים בתוכן איכותי יפיצו אותו הלאה לחבריהם וגם הם עשויים להצטרף לקהל הלקוחות.

גם כשבוחרים באופציה של קידום אתרים בפייסבוק בדרך זו חשוב מאוד ליצור אסטרטגיה מדויקת, כשבמקרים רבים היעזרות בשירותיה של חברת מיתוג או חברה לשיווק באינטרנט האמונה על ניהול מוניטין ועל ניהול דפים עסקיים תבטיח ביצועים אופטימליים.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר