מאמרים וכתבות

מיתוג עסקי מקצועי

מיתוג עסקי הוא אחד המרכיבים החשובים של השיווק, ועל כן יש להקדיש לו תשומת לב רבה ובפרט לבצע אותו באמצעות חברת מיתוג או משרד פרסום מקצועי במיוחד ומדויק להפליא. תהליך המיתוג נועד לבדל את העסק או החברה מהמתחרים שלה, ליצור חיבור אסוציאטיבי בינה לבין ערכים רצויים בקרב קהל היעד שלה, ולהקנות לה יתרון משמעותי בשוק בו היא פועלת.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

מיתוג = הבטחה         

דוגמא של מיתוג עסקי מקצועי

דוגמא של מיתוג עסקי מקצועי

מיתוג עסקים יוצר הבטחה: לדוגמה, אופטיקה הלפרין היא מותג מוכר מאוד שמזוהה עם מחירים תחרותיים, עממיות ונגישות – כך שמי שמחפש משקפיים זולים יודע שכדאי לו לחפש סניף של הלפרין. דוגמה אחרת היא הסביח של עובד, שהשכיל למתג את עצמו כהרבה יותר מעוד דוכן שמציע מאכל בסיסי אלא כמקום שמעניק חוויה שלמה.

ההבטחה הבסיסית הזו היא אחד המניעים החזקים לפעולה מצד הלקוחות הפוטנציאליים, ועל כן כל עסק, בין אם הוא בראשית הדרך ובין אם הוא כבר פועל, ואפילו בהצלחה, חייב להשקיע במיתוג.

עוד חשוב לזכור שאת ההבטחה הזו חשוב גם לממש, ועל כן חברה חפצת חיים חייבת לא רק להשקיע במיתוג אלא גם להתנהל על פי התדמית שיצרה לעצמה.

מה ההבדל בין מיתוג לבין פרסום?

מיתוג עסקי מקצועי ברשת ארומה

מיתוג עסקי מקצועי ברשת ארומה

מיתוג עסקי ופרסום הם שני מרכיבים של שיווק, וככאלה הם משלימים זה את זה אבל חשוב להיות מודעים גם להבדלים ביניהם.

ההבדל העיקרי הוא שמיתוג הוא על-זמני, בעוד פרסום ברוב המקרים הוא נקודתי וממוקד מטרה ספציפית (אם כי ישנם גם קמפיינים שתכליתם חיזוק המותג באופן כללי). אם מיתוג הוא הבטחה, הרי שמיתוג עסקים (כמו גם מיתוג אישי אגב) הוא הבטחה שאינה משתנה, וכך למשל מרצדס ממתגת את עצמה כיוקרתית באופן קבוע. פרסום לעומת זאת נועד להשיק מוצרים חדשים או להציג מבצעים, וגם, כאמור, לחזק את המותג בנקודת זמן ספציפית (למשל מותג שמזוהה עם רומנטיקה יכול לצאת במסע פרסום לקראת ולנטיינ'ס דיי כדי להגדיל את המכירות ביום זה).

כיצד מתבצע מיתוג לעסק או לחברה?

השלב הראשון במיתוג עסקים על ידי משרד פרסום הוא התכנון האסטרטגי, שחייב להיות מדויק ולהישען על ניתוח מדוקדק של החברה ושל השוק בו היא פועלת. בשלב זה מזהים את היתרונות של העסק או של המוצר הספציפי (אם מבצעים מיתוג עסקי למוצר אחד או לקבוצת מוצרים ולא לכל החברה), מוצאים את הנקודות בהן יש בידול משמעותי ביחס למתחרים, מאפיינים את קהל היעד הרצוי של העסק או של המוצר/ים – ומבינים מה חשוב להדגיש כדי להגיע אל הלקוחות הפוטנציאליים בצורה הנכונה ביותר.

בשלב הבא משתמשים במבחר כלים על מנת ליצור את ההבטחה שהיא המיתוג, וזאת על סמך התכנון הנ"ל.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הפן הוויזואלי של המיתוג

המרכיב העיקרי במיתוג עסקי מוצלח הוא ויזואלי, שהרי אנו חיים בעידן שבו מסרים ויזואליים יוצרים את האימפקט החזק ביותר (גם כי הם מתבלטים לעין, גם כי קל להשתמש בהם בתפוצה רחבה וגם כי הם מצליחים למוסס התנגדויות בקרב קהל חשדן).

בהתאם מיתוג עסק או חברה כולל יצירת שפה ויזואלית שלמה שתאפיין את כלל הפעילות העסקית. בהתאם למאפייני השפה שנבחרה ונוצרה, יעוצבו הלוגו, אתר האינטרנט, הקטלוגים, הברושורים, הפרזנטציות, כרטיסי הביקור, במקרים מסוימים גם הלבוש של אנשי החברה (או לפחות חלקם, אלה הבאים במגע מתמיד עם קהל) וכן בית העסק.

חברות מיתוג שמות דגש גדול לעיצוב הלוגו של החברה: הצבעים, הפונט, הגודל של כל תו, אלמנט התנועה – לכל אחד מאלה השפעה משמעותית על המיתוג, מה גם שבמקרים רבים הלוגו הוא סימן ההיכר העיקרי של העסק, ועל כן יש להשקיע בו תשומת לב ניכרת.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר