מאמרים וכתבות

הסרת תוצאות בגוגל - באילו מקרים ואיך עושים את זה?

האינטרנט מהווה פריצת דרך טכנולוגית בהפצת מידע, העברת חדשות, פרסום ושיווק. שער הכניסה, אפשר לומר, למרבית אתרי האינטרנט עובר דרך גוגל. הבעיה – גוגל עשוי להעלות תוצאות חיפוש בעלי אפקט לא מקדם אלא שלילי. חשוב, אם כן, להבין שאפשר לבצע הסרת תוצאות בגוגל. באילו מקרים ואיך עושים את זה, יתכן שזה נחוץ גם לכם.

פרסום שלילי, יש דבר כזה

הבדיחה אומרת שאין פרסום שלילי, יש רק פרסום. אבל זה בהחלט לא נכון. פרסום שלילי יכול להיות הרסני. במיוחד כאשר התוצאות בגוגל יכולות להציף מידע שלילי או שקרי שצץ במקום כזה או אחר ברשת גם אחרי חודשים ושנים. בניגוד לפרסום בעיתון שנשכח כאשר מגיע פרסום חדש, לאינטרנט זיכרון על זמני. כאשר התוצאות בגוגל אינן רצויות, הן מזיקות ואפשר לומר גם "רעילות", הגיע הזמן לבצע הסרת תוצאות בגוגל. אחרי שהבנו את זה, כדאי להבין מי צריך את זה.

תוצאות החיפוש הן התדמית שלכם

התמימים עשויים להניח כי הסרת תוצאות בגוגל נחוצה אך ורק לעסקים גדולים, שיש להם יריבים עסקיים רבי עוצמה. למעשה, מידע לא מחמיא או פרטים בעייתיים יכולים להטריד במידה מסוימת כמעט כל אחד. ניהול תדמית ברשת אמנם מעניין בעיקר עסקים, בין אם גדולים ובין אם קטנים, אבל זה מעניין גם בעלי תפקידים בכירים. מנכ"לים, דירקטורים, מובילי דיעה. גם ידוענים, סלבריטאים, עיתונאים ומעת לעת גם אנשים פרטיים שבדרך כלל נחשבים לרחוקים מהעין הציבורית.

בעידן שבו מעסיקים מחפשים מידע על מועמדים לעבודה ברשת וכאשר מידע שלא תמיד עדכני עשוי להיתפס כאמין ומשפיע, זה יכול להיות רלוונטי גם לכם. כל מי שחיפש פרטים אודות עצמו בגוגל, פרטים על חייו, על קורות חייו, על העסק או על המשפחה ולא היה שבע רצון ממה שראה, עשוי לסבול בשקט או לקום ולעשות מעשה. כשהסרת תוצאות לא רצויות חשובה מבחינה תדמיתית, יש מה לעשות.

הסרת תוצאות בגוגל

טוקבקים הרסניים וטרולים

אם אתם מגיעים מהעולם העסקי או השיווקי, יתכן שהמונח פרסום גרילה מוכר לכם. זהו פרסום מאוד יצירתי שמבקש להשיג תוצאות מעולות בהשקעה נמוכה ותוך יצירת תשומת לב מרובה. בצד השני של המטבע, חברות מדיה נתקלות הרבה פעמים בתגובות, פידבקים, פוסטים, טוקבקים וטרולים מקוונים שנלחמים מלחמת גרילה בגורמים עסקיים או פוליטיים. בחלק מהמקרים, ניתן לנסות להיאבק בכלים משפטיים. ניתן להיגרר לבתי המשפט, לנסות להניח לטחנות הצדק לטחון, אבל לא תמיד זה יעיל וזה בהחלט מורכב, יקר ובעיקר תהליך ממושך. במקום לחרוק שיניים, יש דברים אחרים שאפשר לעשות.

מה באמת אפשר לעשות

כאשר יש תוכן פוגעני, מזיק, הרסני או שקרי, ניתן לנסות לפנות לבעלי האתר שבו פורסמו הדברים. במידה והפרסום בוצע ברשת חברתית, יש לפנות אליהם ולנסות לבקש את הסרת המידע. צעד זה עשוי להצליח והוא גם עשוי להעלים תוצאות חיפוש לא רצויות בגוגל.

מידע שמזיק למוניטין עשוי להתפרסם בערוצים מקוונים ובאתרים שקשה להגיע אליהם. כמו כן, לא תמיד מסכימים בעלי האתר להגיב מהר או להגיב בכלל. חברות שעוסקות במדיה דיגיטלית ואשר מכירות היטב את העולם הזה מסוגלים להציע פתרונות ממוקדים, יעילים ונכונים.

במידת הצורך, ניתן לשקול גם פניה לגוגל ולא רק לעורכים, עיתונאים או בעלי אתרים. דרך זו עשויה לעבוד בצורה טובה וכמו כן, יש דרכים נוספות בכלי העבודה של חברות שעוסקות בניהול מוניטין מקוון. לפעמים, שימוש בתוכן חיובי ובהקשרים ראויים, יוכל להשיג תוצאה דומה בדרך של דחיקת תוצאות שליליות הרחק מעיני הגולשים, הציבור או הלקוחות.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר