מה כולל השירות של משרד פרסום מודרני?
משרד פרסום ראו לשמו עושה הרבה יותר מאשר הכנת מודעות או קידום בגוגל. משרד פרסום איכותי ומקצועי יודע להעניק מגוון של שירותים במובן הרחב של שיווק ופרסום. השירותים הללו כוללים היבטים של הגדרת אסטרטגיה פרסומית לצד היבטים ודגשים קריאטיביים. במקביל נעשית לא מעט עבודה פרסומית דיגיטלית, בפלטפורמות השונות.
פעמים רבות העבודה מתבססת בראש ובראשונה על הגדרת הזהות של המותג. רק לאחר מכן ניתן להפיק ולכתוב קמפיינים ותכנים פרסומיים לצד ניהול קמפיינים. קמפיינים שיווקיים במיטבם לא מסתיימים בכך אלא עובדים לא מעט ניתוח ובדיקה לשם שיפור מתמיד. לקוחות עסקיים שצריכים שיווק אפקטיבי מצפים לקבל מענה של 360 מעלות, לא רק רעיונות יפים אלא גם תוכנית שיווקית שפוגעת בדיוק במטרה.
מיתוג, תוכן וזהות עיצובית וויזואלית
הפן היסודי של שירותי משרד פרסום הוא לבנות מותג עם ערכים ומסר מוגדרים. תהליך המיתוג כולל אפיון קהלי היעד, בחירת ערכים חשובים, בניית שפה שיווקית. כל זאת לצד הפקה של לוגו, בחירת צבעים ובכלל – קו עיצובי. המטרה היא לייצר זהות, כך שהלקוחות יתחברו טוב יותר אל המותג ואל ערכיו.
לצד המיתוג, משרד הפרסום מפיק תכנים שיווקיים. למשל כתיבת תוכן ומסרים פרסומיים, יצירת טקסטים לאתר, קופירייטינג ופוסטים לרשתות החברתיות ועוד. הכתיבה נעשית בהתאם לטון המאפיין של המותג, מתוכננת מראש בהתאם לפלטפורמות השונות וההתנהגות של הקהל בהן. יש לציין כי העיצוב הגרפי משלים את המיתוג. משרד פרסום יכול לסייע בעיצוב של חומרים דיגיטליים כגון פרסומות שמופיעות באתרים שונים, קטלוגים אונליין וכדומה. העיצוב אסתטי וגם ממוקד מטרה! המטרה היא למשוך תשומת לב, להעביר מסר במהירות ולחזק את הקשר בין הקהל לבין המותג.

ניהול קמפיינים ודיגיטל
אחת הפעילויות החשובות ביותר של משרד פרסום היא לנהל היטב קמפיינים בפלטפורמות דיגיטליות. לא מדובר רק על פרסום ממומן בגוגל אלא בכמה וכמה רבדים נוספים. למשל, בחירת מדיה לפרסום, הגדרת מטרות שיווקיות, ניהול תקציב פרסום והקמה של קמפיינים בפייסבוק, אינסטגרם, גוגל, טיקטוק ופלטפורמות נוספות לפי הצורך. לכל פלטפורמה יש יתרונות שונים וחשוב לדעת להתאים אליה את המסר והפורמט.
לדוגמא, בניהול רשתות חברתיות צריך לערוך תוכן רציף, למשל ברמה חודשית. הפרסום נשען על כתיבה ועריכה של פוסטים, העלאת תכנים עקבית ומגוונת. צריך לשלוח תגובות לגולשים וכן להפיק סרטונים קצרים. משרד הפרסום צריך לדאוג לעקביות לשם בניית קהילה סביב המותג. הקשר עם הקהל חשוב מאין כמוהו אבל פרסום דיגיטלי אינו מסתיים בהעלאת תוכן או ההשקת מודעה. משרד פרסום יכול להיות אחראי על הקמה של עמודי נחיתה ואופטימיזציה שוטפת של הקמפיינים. כל פעולה פרסומית נבדקת תוך כדי תנועה, בדיקת הביצועים, שיעורי הקלקה, המרות.
אסטרטגיה, ניתוח וייעוץ שיווקי
שירות פרסומי במובן הרחב של המילה משלב גם ייעוץ אסטרטגי. פרסומאי שמבין עניין תמיד מדגיש את הגדרת השוק, זיהוי המתחרים, התנהגות הלקוחות והמגמות בענף. משרד פרסום יכול לערוך מחקר שיווקי, להמשיך לניתוח מגמות וגיבוש אסטרטגיית שמבוססת על נתונים. לאחר מכן ניתן להעניק ללקוח המלצות על מיצוב, תמחור, זיהוי ערוצי שיווק ומסרים מרכזיים. הדבר חשוב לא רק לעסקים הגדולים שכן פרסום באינטרנט לעסקים קטנים יכול להוביל עסקים קטנים גבוה מאוד.
לסיום נדגיש כי כל קמפיין מלווה בכלים לניתוח תנועה באתר, תגובת קהל, אחוזי המרה, עלויות. הדוחות והסטטיסטיקות מאפשרים ללמוד מה עובד, מה לא ואיך לשפר את התוצאה הבאה. משרד הפרסום צריך מעת לעת לבצע שינויים בטקסטים השיווקיים, מיקוד קהלים מחדש או חידוד מסרים.