מאמרים וכתבות

היתרונות של ניהול תדמית ברשת

כולנו מוצפים אינפורמציה וגירויים מכל הסוגים, ולא תמיד יכולים לקיים את הכלל שטבעו חז"ל, "אל תסתכל בקנקן אלא במה שיש בו". כשאנחנו רוצים לקבל מושג לגבי איכותו של עסק כלשהו או אישיותו של אדם מסוים ברוב המקרים לא נבצע תחקיר מעמיק אלא נסתפק בחיפוש זריז בגוגל וסקירה מהירה של התוצאות בעמוד הראשון (ולפעמים אפילו רק חלקו העליון של דף תוצאות החיפוש). אפשר להביע צער על כך שהאינטרנט הפך אותנו לשטחיים במידת מה, אולם זהו מצב נתון וכך גם החשיבות ההולכת וגוברת של התדמית.

כמובן שגם לפני עידן האינטרנט המהיר התדמית השפיעה במידה בלתי מבוטלת על הפעילות העסקית ועל האופן שבו נתפסו בני האדם: כבר שלמה המלך הבין ש"טוב שם טוב משמן טוב", ויועצי תדמית הם אנשי מקצוע מבוקשים מזה קרוב ל-50 שנה. התפקיד המרכזי שממלא האינטרנט בחיי כולנו הופך את ביצוע ניהול התדמית להכרחי גם ברשת.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

הבסיס לניהול התדמית

חשוב להדגיש: גם איש המקצוע המיומן ביותר בכל הקשור לניהול תדמית ברשת לא יוכל ליצור תדמית מרשימה לעסק או אדם שמתנהלים באופן כושל, וגם אם בנקודת זמן ספציפית תיווצר התדמית הרצויה הרי שהיא לא תחזיק מעמד לאורך זמן – בהתאם הבסיס לניהול התדמית הוא התנהלות ראויה, על סמך סולם הערכים והעדיפויות של בעלי העסק או האדם הפרטי.

מי יכול להיתרם מניהול תדמית באינטרנט?

תדמית חיובית חיונית הן לאנשים פרטיים ובפרט בעלי מקצועות חופשיים שהמוניטין שלהם הוא מרכיב קריטי ביכולת שלהם למצות את הפוטנציאל – למשל רופאים, אמנים, אנשי עסקים ופוליטיקאים – והן לעסקים, שחייבים לבדל את עצמם מהמתחרים והדרך לעשות זאת היא באמצעות יצירת זהות ייחודית ומושכת.

למעשה בימינו ניהול תדמית באינטרנט הוא חלק בלתי נפרד מכל תהליך מיתוג עסקי , שכן לא די למתג את העסק בהתאם לערכים החשובים בעיני בעליו אלא יש גם לשמר את המיתוג ולוודא שהעסק ממשיך להיות מזוהה עם אותם ערכים חיוביים.  

מה כולל ניהול תדמית ברשת?

ניהול תדמית ברשת – שירות שנקרא לעתים גם ניהול מוניטין ברשת וכן ORM (ראשי תיבות של הביטוי Online Reputation Management) – כולל 3 מרכיבים עיקריים: ניטור אזכורים שליליים, יצירת תכנים שמקנים לעסק או לאדם את התדמית המבוקשת והמתאימה לו וקידום אותם תכנים חיוביים.

בתחילת הדרך, כשה-ORM רק החל להיות כלי מקובל במסגרת הפעילות המקוונת של עסקים ואנשי מקצוע עצמאים, ברוב המקרים הביקוש לשירות ניהול התדמית נבע ממשבר תקשורתי שגרר אזכורים שליליים שהעמידו בספק את יכולתו של העסק או האדם להמשיך להתנהל כרגיל. כיום, ביותר ויותר מקרים, מתבצע ניהול התדמית כחלק בלתי נפרד משגרת הפעילות האינטרנטית וזאת מתוך הבנה שזו הדרך האפקטיבית ביותר – אם חז"ל אמרו ש"אבן שזרק טיפש לבאר גם אלף חכמים לא יוכלו להוציא" הרי שבעידן האינטרנט זיהוי מהיר של זריקת אותה אבן, כלומר אזכור שלילי (לפעמים אפילו בטוקבק או בבלוג שבמבט ראשון נתפש זניח), מאפשר מענה אפקטיבי מאוד, ועל כן חשיבות הניטור השוטף.

על-מנת לדחוק את האזכורים השליליים אל מחוץ לתוצאות הדף הראשון בגוגל, ולפעמים אף מעבר לכך, יש ליצור תכנים שמבליטים את הערכים הרצויים עבור האדם או העסק וכן לקדם אותם – כך שגם יצירת התכנים חייבת להיעשות מתוך מחשבה על קידומם.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

בידי מי כדאי להפקיד את ניהול התדמית ברשת?

על-מנת שניהול מוניטין בגוגל יספק את התועלת המקסימלית נדרש שילוב בין הבנה מעמיקה בכל הנוגע ליצירת תדמית אישית ו/או עסקית לבין כלים מתקדמים בתחום האינטרנט ויכולות מוכחות ליצור תכנים איכותיים שיחברו את הערכים הרצויים לאדם או לעסק, ועל כן רק משרד פרסום המתמחה בפעילות ברשת ובפרט ב-ORM מתאים להענקת שירות חשוב זה.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר