מאמרים וכתבות

ניהול מוניטין באינטרנט - כלי חיוני לאנשי ונשות העסקים

המרחב האינטרנטי בכלל וגוגל בפרט, הוא כיום השדה המרכזי בו מנוהל המוניטין של אדם או ארגון. זהו המקור הראשון אליו פונים כדי לקבל מידע ולחקור אודות אדם, ארגון, מוצר או שירות.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

עובדה זו מסבירה את הצורך החיוני של כל אדם – אנשי ציבור ועסקים, אמנים וידוענים, כמו גם של מותגים, חברות וארגונים לוודא שהמידע שמוצג אודותיהם באינטרנט, הינו נכון, הולם את פעילותם ותדמיתם ומייצג באופן מיטבי את המוניטין שברצונם לבטא.

הבעיה היא שלא תמיד התדמית שמוצגת בגוגל משקפת נאמנה את המציאות. ישנם לא מעט מקרים שבהם היא מוטה לכיוונים שאינם חיוביים ודווקא העיקר, החיובי, לא מקבל חשיפה מספקת. מכאן הצורך החיוני בשירות הנקרא ניהול מוניטין באינטרנט (שכמקובל בענף זכה גם לראשי תיבות: ORM – Online Reputation Management).

עובדה נוספת שיש לקחת בחשבון היא שגוגל זוכר הכל. אם עיתוני האתמול נזרקים למחזור ואייטמים חדשותיים בטלוויזיה הופכים בתוך ימים להיסטוריה נשכחת, הרי שפרסום שלילי שהועלה לרשת האינטרנט, עלול להופיע בתוצאות החיפוש בגוגל במשך שנים ארוכות וללוות את האדם או המותג למשך זמן רב. בלא מעט מקרים, פרסומים מזיקים אלה אף מופיעים באחד המקומות הראשונים בתוצאות החיפוש וגורמים נזק של ממש.

למי מיועד שירות ניהול מוניטין ברשת או ניהול מוניטין בגוגל?

חז"ל כבר אמרו "טוב שם טוב משמן טוב". כל אדם או ארגון שחשוב לו להיות בשליטה על התדמית שלו באינטרנט – יכול להעזר בשירות ניהול מוניטין ברשת. אנשי ציבור, אנשי עסקים, חברות מסחריות, ארגונים, אמנים וידוענים, עשויים למצוא את שירות ניהול המוניטין, יעיל מאוד למהלך הקריירה, או הפעילות הציבורית או העסקית שלהם.

חשוב להדגיש כי ניהול מוניטין בגוגל אינו רק דחיקת אזכורים שליליים כפי שרבים טועים לחשוב. אמנם מצב משברי, כלומר פרסומים שליליים אודות אדם מסוים, בהחלט ממחישים עד כמה שירות ניהול מוניטין בגוגל חיוני ומעצימים את הצורך בו, אולם לא מעט אנשי עסקים, אנשי ציבור, מותגים וארגונים, נעזרים ב- ORM באופן שוטף ובזכותו נהנים מהיתרונות הרבים של מוניטין אינטרנטיים גבוהים כל הזמן, בדיוק כשם שיחסי ציבור באופן כללי ומיתוג הפכו זה מכבר לחלק בלתי נפרד מהפעילות העסקית.

ניהול מוניטין באינטרנט – איך זה מתבצע בפועל?

שימוש בשירותי ניהול מוניטין ברשתאי אפשר, כמובן, לשכנע את גוגל להתעלם מכתבה לא מחמיאה או טקסט שעלול להזיק למוניטין של אדם מסוים – אבל אפשר לדאוג שתכנים שכאלה לא יופיעו במקומות בולטים, כמו הדף הראשון, או השני של תוצאות חיפוש רלוונטיות, ובכך להבטיח שמעטים, אם בכלל, ייחשפו אליהם.

על מנת לעשות זאת נדרשות שתי פעולות: ראשית, לוודא שקיים תוכן חיובי, המשקף באופן נאמן ומחמיא את פעולו ויתרונותיו של האדם או הארגון עבורו מתבצע ניהול מוניטין ברשת ובגוגל בפרט. לעיתים קרובות תכנים כאלה כבר קיימים וכחלק מניהול המוניטין, יש צורך להגביר באופן משמעותי את רמת החשיפה אליהם. במקרים אחרים כתיבה ועריכה של תכנים מתאימים היא חלק מה- ORM, ולמעשה לעיתים מנהלי המוניטין אף יוזמים פעילות שתסוקר באופן מחמיא ותהווה בסיס לכתבות המפנות זרקור מחמיא אל האדם.

לאחר מכן מתבצע השלב השני של ניהול המוניטין והוא קידומם של האתרים בהם מופיעות הכתבות המתמקדות בחיובי, ובפרט של הדפים הספציפיים שייצרו עבור האדם את המוניטין הרצוי לו – כך שהם אכן "ישתלטו" על העמוד הראשון בגוגל.

כשמשתמשים בשירות של ניהול מוניטין בגוגל, כדאי להתייחס אליו לא רק כאל שירות של הסרת תוכן שלילי לגביכם או לגבי המותג שלכם, אלא כאל חלק מתהליך גדול ומקיף יותר של ייחסי ציבור, כלומר לא רק לדאוג לזה שמי שמחפש מידע עליככם לא ייחשף לתוכן שפוגע במוניטין שלכם, אלא לחשוב גם על סוגי התכנים החיויים והמחמיאים שאתם רוצים שאנשים כן ייראו, כשהם מחפשים עליכם מידע. במידה ויש תוכן חדש וטרי שמדבר על פעילות שאתם לוקחים בה חלק, שעצם עובדת הקשר שלכם אליה זה משהו שמציג אתכם באור חיובי ומוסיף לכם מבחינת מוניטין, כדאי לדאוג לזה שמי שמספק לכם שירות של ניהול מוניטין בגוגל, ידאג לזה שהתכנים האלה יגיעו לתוצאות הראשונות של עמוד התוצאות של גוגל ויעזרו לכם לקבל ניקוד חיובי נוסף בעיני הגולשים.

לחצו כאן לקביעת פגישת ייעוץ

למה חשוב לבחור חברה מנוסה בניהול מוניטין ?

בין אם אחד מהמתחרים שלכם מפיץ ברשת מידע שלילי אודותיכם, בין אם עיתונאי זה או אחר פרסם כתבה ביקורתית במיוחד ובין אם אתם רוצים לשמור על מוניטין מנוהל באופן שוטף, חשוב לבחור חברה בעלת ניסיון רב בניהול מוניטין בגוגל – שכן מדובר בפעולות שאולי נראות פשוטות אבל בפועל דורשות מיומנות ייחודית, ובפרט מחייב זאת הצורך לקדם כמה וכמה אתרים במקביל כמו גם הייזום של תכנים חיוביים.

גם אם התהליך יכול לככאורה להראות פשוט ולא מורכב, ישנן הרבה דקויות שחייבים להיות מודעים אליהן וחייבים להתחשב בהן במהלך ביצוע התהליך הזה, בשביל להגיע להצלחה. ביצוע לא קפדני מספיק ולא נכון מספיק של פעולות שאמורות לספק פיתרון של ניהול מוניטין ברשת, עלול לא רק לעקב את מועד השגת המטרה, אלא בחלק מהמקרים גם לגרום ליותר נזק מתועלת. בגלל זה, חשוב לוודא שאתם מעבירים את המשימה הזאת לאנשי מקצוע בעלי ניסיון וידע מעודכן בתחום הזה, שיודעים איך בדיוק להתנהל ובאמת מסוגלים לעזור לכם להשיג את המטרות שלכם ולא להכשל.

Exactive היא החברה המובילה בתחום ניהול המוניטין בישראל. היסודיות, המקצועיות וחשוב לא פחות – הדיסקרטיות, שמאפיינים את פעילות החברה במגוון תחומי הפעילות, באים לידי ביטוי גם בתחום של ניהול מוניטין באינטרנט ומסייעים לאנשי ציבור ועסקים בולטים, כמו גם למותגים וארגונים מובילים, לוודא שהחשיפה שלהם ברשת הולמת את הישגיהם ופעילותם.

עבודות אחרונות
לכל העבודות
Loading
X
close
target target

    בואו נדבר על זה :)
    השאירו כאן פרטים ונתקשר